Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

En korreksjon i Olja BØR gi en korreksjon i indeksene globalt. Personlig krysses fingre og tær for at det er nyhetsdrevet og ikke tekniske årsaker som skaper krakket… :blush:

Det “eneste” du kan håpe på er en akselerasjon i covid, som er ensbetydende med mindre behov for olje pga mindre trafikk osv. Så ja, regner med det blir nyhetsbrevet. Er det noe verden får mer bruk for når viruset er under kontroll så er det vel oljen?

Ja, absolutt. Jeg kan for lite om olja langsiktig til å si noe om det som produseres nå er nok eller ikke. Mest sannsynlig må produksjonen opp når viruset er under kontroll. Er man Bull på Olja her så bør man vel håpe på en vaksine innen jul, personlig tror jeg ikke på noe vaksine (i allfall ikke en som blir massedistribuert, og ikke en som er russisk :joy:), før tidligst Q1 2021, og innen den tid regner jeg med et fall til 32-28 nivået.

Det som er litt rart er at ingen av indeksene ser ut til å ville teste bunn på nytt. Det finnes sikkert historiske eksempler på V formet rekyl fra andre krakk, men i 9 av 10 tilfeller så pleier man å skape en higher low noe over absolutt bunn før man kan friskmelde et marked fra et teknisk perspektiv. Det at det ikke har skjedd denne gang betyr ikke at det ikke kan skje om noen dager / uker eller måneder :blush:

1 Like

Begynner å bli RIMELIG thight her nå, kan gå begge veier - på eller innen fredag :slight_smile:

1 Like

image

2 Likes

Om dette bekreftes så blir det fortsatt hardt å være bjønn i Norge!?

1 Like

de æ itte no bjønn i norge vettu

1 Like

Må dere ikke glemme at det forventes oppstart av mye shale i september. Tviler på at OPEC lar det forbigå i stillhet.

Skal ikke utelukke at de slipper shale inn nå for så å kjøre det skikkelig på tryne slik at ingen shale får penger i årene som kommer.

1 Like

Meget interessant @Krieghoff! Jeg tror også dollaren har bunnet ut nå, og at den skal en del opp. Vi kan ha sett toppen på olje og børser på kort sikt i så tilfelle… :smirk:

1 Like

USA har vel fulle lagre og er vel selvforsynt en god stund ved å ha kjøpt billig olje tidligere i år. Det er nok i opecs interesse å øke prisene opp videre og spørsmålet er om de i det hele tatt klarer å knekke shale?

Timing is everything. Kartell makt er jo til for å bruks. Så scenariet kan gå noe sånn som at akkurat nå driver Opec å buller olje opp opp opp, for maks effekt er det viktig å få god stemning. Så mest mulig shale igang igjen i godt driv. Samtidig er det bare å sitte klar i vent på nye skrekkscenarier (virus, president, børskrakk, sosial uro etc)

Når olje etterspørselen viser tegn til å svekkes eller du får fin lagerbygging i US, så er det bare slippe løs noen “ulydige” opecmedlemmer til å levere så mye olje de makter. Så kan SA bedyre sin uskyld, og se US oil crash and burn nok engang.

Paranoid much, yep. I dette gamet er det beste holdning å forvente at alle er ute etter å ta deg :slight_smile:

3 Likes

Tikk-takk :slight_smile:

Fremdeles bull på olja gutter? :crossed_fingers: :partying_face:

Satte en short ved bruddet, satser på 3-4% ned i første omgang

Hehe… Du griper i alle lille halmstrå du finner…

1 Like

Har tracket denne formasjonen i flere uker nå - bare scroll oppover i tråden.

Nå er det brudd på formasjonen, hvis det ikke kommer noe bull news i morgen på Opec møtet så krysser jeg fingrene for follow-through. Kan selvfølgelig være en fake-out, må se det an i morgen :crossed_fingers:

På lang sikt ja, er mer redd for inntektene i dollar enn oljeprisen om 1 år :slight_smile:

Må spise av oljelagrene før den passerer 50 dollar, forbruket har vel gått sidelengs siden mai ish?

Slike bevegelser er det hver dag, og rett opp igjen rundt 45. Dagens optimist: opec fortsetter med kutt fremover i lengre tid, da de fleste av medlemmene blør penger,og olje prisen blåser over 50 dollar innen utgangen av august🍾

Innen utgangen av august, var vel litt vel optimistisk :slight_smile:

2 Likes

Jeg er villig til å vedde på at vi ikke close over $50 innen utgangen av august. Jeg skal gå så langt som å si vi skal under $40 innen september, men mye avhenger av signalene på mandag og effekten neste uke :blush: