Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

offtopic men

Hei igjen @Graaspurv
Har reflektert litt og har nå endret min mening ang deep sea offshore wind, å at du har rett i mye av problemstillingene.
Så vil i framtiden ikke ha noe direkte eksponering dær, bare en liten indirekte post.

Takk for diskusjonen, ha en fortsatt god helg :slight_smile:

3 Likes

Ja vi får følge med på riggdata dei neste mnd

Mange shale produsenter har fått en gylden muligheten til å komme seg ut av gjeldskrisen, sikkert men en fin dose profitt også om de er disiplinerte.
Spent på hvor disiplinert de blir eller om gjerrigheten tar over :slight_smile:

greed, veldig mange små operatører

Slutten på Q1 og opsjonsforfall. Ser at det rullers mye over til juni kontrakter nå.

3 Likes

Tror vi det bunner litt i overkant av 60 dollar foreløpig? Det blir vel rødt på oljerelatert på morran så vurderer å ta tilbake DNO på 8.50 da jeg tror oljen vil holde seg “normalt” lenge, hva tenker dere? Eller blir det kortsiktig verre før det blir bedre ifht bra trøkk i Covid?

Edit: ~8.50 er det jeg sikter meg inn på i DNO

1 Like

I kveld kommer rigg data.
Spetalen uttaler seg om oljepris.

"
På oppfordring fra DNB spekulerer også Spetalen i oljeprisen, som han tror vil vende tilbake til nivået under oljeboomen mellom 2011 til 2014.

– Det er alltid vanskelig å spå om oljeprisen, sier Spetalen.

Han tror at oljeprisen etter hvert vil stige over 100 dollar fatet, fra rundt 64 dollar fatet torsdag. Han vil ikke anslå når det skjer, men mener at økt etterspørsel og begrensede investeringer i oljebransjen etter hvert vil kunne løfte oljeprisen.

– Ja, jeg tror det. Det ville jeg ikke sagt for ett år siden, men jeg tror den går over 100 dollar, sier Spetalen.
"

3 Likes

Saudi Aramco først med “Blue Hydrogen” i Kina?

image

Ikkje noe store greier enda men.

La oss håpe dei snart finner ei fredelig løsning.

Måtte bare poste siste(?) skrik fra MDG i en artikkel…

MDG gir seg ikke :sweat_smile:

Ikkje bra.

The Balongan Refinery is one of Indonesia’s largest refineries and also one of its most crucial, as it feeds fuel and petrochemicals to the greater Jakarta area.

Cui bono?

The OPEC and OPEC+ ministerial meetings are scheduled for 1st April. We expect OPEC+
members to roll over production quotas from April to May, and Saudi to continue with its 1.0
mb/d unilateral cut. This would imply total OPEC+ production cuts to remain at 7.9 mb/d for
May.

We now expect OPEC+ to start ease production cuts in June by 0.35 mb/d for both June and
July, as both Russia and Kazakhstan have pre-empted easing by being allowed to increase
production for February to April. In addition, we expect Saudi to ease its unilateral cut of 1.0
mb/d by 0.5 mb/d for both June and July. This will lead to total OPEC+ cuts easing from 7.9
mb/d in May to 7.1 mb/d for June, and a further easing to 6.2 mb/d for July before hitting the
5.8 mb/d mark in August.

Based on the original OPEC+ cut agreement from April 2020 the cut of 5.8 mb/d is going to be
valid all the way to end March 2022. However, we expect OPEC+ to continue to be pragmatic
and to try to micromanage the oil market. In H2 2021, especially in Q4, we see the need for
significantly more OPEC+ barrels into the market compared to what the group has planned for.
If OPEC+ are not willing to adjust its output policy the physical oil market will become too tight,
and oil prices overshoot.

1 Like
1 Like

Mange gode poenger, men vet ikke om jeg kjøper alt som stod der. En ting er hva du ønsker, en annen ting er hva du er i stand til å utføre uten at du påfører egen økonomi noen form for sjokk. At Kina skal over på service og teknologi kan godt være mulig, men det er nok en særdeles lang stund til.

1 Like

Litt oppdaterte lagertall :slight_smile:

Det skjer mye på toppen i styre og stell i Jordan i disse dager. Ikke alltid så mye som skal til for å tenne en krutt tønne i midtøsten.