Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Ser ut som den svinger en god del mer fra oljeprisen enn Equinor nÄr jeg sÄ pÄ grafene.

1 Like

Det gjĂžr det. Kan oversvinge begge veiene :wink:

1 Like

Mulig man kan lage sitt egne lille oljefond, tenker 50% Equinor, 20% hver av Lunding og Aker, og 10% DNO krydder

2 Likes

Ingen dum ide :wink: SĂ„ kan man vekte seg opp/ned etter egen smak

1 Like

Ingen som tenker pÄ BWE fremover som oljebet?

For hĂžy risiko?

Ingenting som har for hÞy risiko her pÄ TI vel?

Kommer jo an pÄ hva du vil oppnÄ. Holmes var vel pÄ jakt etter oljepris, men vil anta at han vil ha litt margin of safety. Kjenner ikke BWE i detaljer, men gÄr vel inn under krydder. Noen liker mat supersterk, mens andre ikke er fult sÄ glad i sterk mat.

Edit: Ser at jeg skriver ufattelig dÄrlig norsk i dag. HÄper at min norsk lÊrer fra ungdommen ikke holder til her inne, haha. Satser pÄ at dere skjÞnner hva jeg forstÄr :stuck_out_tongue:

4 Likes

Ser oljeprisen er pÄ vei nedover. Hva ligger til grunn ?

Tja, det finnes det vel tusen grunner til. Men kanskje verden er litt bekymret for smitte tall fra india, samt at OPEC skal reversere kutt. Kanksje man er bekymret for at iran plutselig skal fÄ eksportere igjen.

Ikke godt Ă„ si i det korte vinduet
 Blir litt som med haren. Ingen vet hvor den hopper

1 Like

Har bwe og er ikke innfÞrt i det fundamentale sÄ godt at jeg har reserver i hodet. utover at Pen 17,5% har gÄtt mye pÄ hullet bwe er operatÞr pÄ (med 75%eierskap eller noe mer) . SÄnn sett er bwe veldig lavt priset (eller rettere sagt pen hÞyt priset:) )

Det jeg vet er at BW har Þkt reservene pÄ offshore nambie aller gabon (afrika) feltet ganske bra de Ärene de har putlet rundt der. SÄ har en trackrecord for Ä Þke reserver pÄ oppsiden. Har kjÞpt skrot (billig jackup rig) av Borr for Ä gjÞre bruke til ettelllerannet platform. Og har sett litt mellom linjene og tror de har baktanker om Ä bruke denne som hub, jeg tror BWE tror feltet er mye stÞrre enn hva som er bevist sÄ langt. (do your own research)

Minuset/risikoen er dels at BW Offshore har FSPO’en sĂ„ du kan si at moderen kan ta sugerĂžr i kassa og pisse pĂ„ aksjonĂŠrene, men har sĂ„ langt opplevd BW som en veldig fair aktĂžr. (den risken er dog fullt tilstede sĂ„gar verre for PEN)

Regner med @Investor har mer peil, spurte om noe TA og jeg var negativ, men den havnet pÄ en watchlist, og sÄ ble det plutselig light research og TA-kjÞp,
Men blir litt sÄnn drill hole biljard.

2 Likes

Takk for svar. Som regel er svarene relativt klar nÄr oljeprisen dropper 4-5 % pÄ noen timer. Volatile tider fortsatt


Kanskje litt som forrige uke, ned ene dagen og opp neste.

1 Like

SÄ lenge kurderne fortsetter Ä etterbetale gjelden og oljeprisen holder seg og fortsetter opp sÄ kan det kanskje bli utbytte fremover i DNO? KjÞpte jo tilbake en haug av egne aksjer i 2019 var det vel?

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/shipping/040921-opec-bolsters-output-by-450000-bd-in-march-despite-strong-compliance-platts-survey

venter pÄ brudd opp nocturne?

Litt vanskelig Ä si; er litt mixed bag nÄr jeg kikker pÄ ulike timeframes. Ser vi pÄ weekly ligger den under 20 weekly snittet som fungerte som motstand, stochs RSI er i ferd med Ä bunne ut, mens MACD er i ferd med Ä krysse til nedsiden.

Weekly:

NÄr jeg ser pÄ daily sÄ kan kursen fint ligge inne i formasjonen en stund til om jeg tegner den slik:

Mao: brudd pÄ 61 vil gi brudd til nedsiden, brudd pÄ 65 vil gi brudd til oppsiden.
I og med at vi er nÊrmere 61 enn 65 sÄ tilsier det at brudd ned er mer sannsynlig men det kan jo endre seg ila. neste uke :sweat_smile:

1 Like

ser hvertfall i lÞpet av denne uka at vi fÄr hÞyere bunner, hva nÄ det betyr :slight_smile:

1 Like

Det hoper seg litt op med olje i Kina og de fÄr ikke raffinert all olje pga vedlikehold. Etter at KSA satte opp OSP fo rmai sÄ har faktisk Kina valgt Ä selge noen av de lastene som ikke har blitt losset.

Videre sÄ er det noen viktige samtaler som pÄgÄr i disse dager mellom USA og Iran. Tro denne legger en demper pÄ olje prisen da det er naturlig Ä anta at en eventuell avtale vil medfÞrer at sanksjoner mot Iran lettes.

2 Likes

"
– Jeg tror det viktigste fremover er hva Opec+ sier og selvfĂžlgelig faktisk gjĂžr, i og med at de ligger pĂ„ et nivĂ„ som er pĂ„ omtrent Ă„tte millioner fat dagen lavere enn nivĂ„ene i april i fjor. Det at de holder tilbake produksjonen og justerer produksjonen basert pĂ„ etterspĂžrsel blir det viktigste framover, sier Tore GuldbrandsĂžy, oljeanalytiker i Rystad Energy
"

2 Likes