Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Liker at oljeprisen stod støtt mot JJ covid vaksine bivirkningene. Tilsynelatende er sentimentet sterkere en først antatt.

1 Like

Denne ledende konsultasjonsgjengen vet ikke engang hvor oljeprisen vil være neste uke.

3 Likes

Så det er ett 0.01% scenario vi snakker om her ?

kanskje de har satt målet laangt frem i tid…da er det hvertfall ingen som husker denne uttalelsen fra artikkelen.

men ja,jeg har mine tvil om vi når paris avtalen,-med mindre vi ser massiv ekspansjon i statlige subsidier ,da “verden” går i et skifte der “vi” de vestlige,nå skal kjøre el-biler og leve av vindmøller…

Mens den 3-verden nå løfter seg opp utav fattigdom og kommer til å øke presset på oljeetterspørselen…

“noe” går for tregt,så å spå oljeprisen er rett og slett stein umuligt,-ref 2014/15/16 og 2020 :sweat_smile:

In a report outlining a scenario where the world acts decisively to tackle greenhouse gas emissions by electrifying transport and industry, Edinburgh-based Wood Mackenzie said oil consumption would begin a steep drop as early as in 2023.

The decline in demand would accelerate to a rate of 2 million barrels of oil per day (bpd) to reach 35 million bpd by 2050, accounting for a 60% drop in carbon emissions from oil use from today’s levels.

Lykke til sier jeg.

2 Likes

ja,det så noe voldsomt positivt ut til å forandre forbruket av olje,der vi liksom skal se en betydelig nedgang allerede i 2023,-en kan lure på om det er en linje i parisavtalen som jeg ikke har lest som jeg og ikke har fått med meg… :man_shrugging: :laughing:

1 Like

Det mangler en linje i den avtalen. En som sier “statene er juridisk bundet av denne avtalen.”

Slik den fungerer er man vel pliktig til å sette nasjonale mål, men ikke pliktig til å oppfylle dem :slight_smile:

Nedgang vil det blir, men størrelsen på den er det jo ingen som vet enda. Er massive kompensasjon ordninger i flere land på elbil.

1 Like

Ser vi 70 USD for BRT innen neste uke? Det er vel overoptimistisk å tro at USA og Iran kommer til enighet på kortsiktig.

1 Like

Sålenge lagrene fortsetter å dale så kan dette bli veldig bra :slightly_smiling_face:

1 Like

Hvorfor ikke? Alt går jo kun en vei… Herlig med inflasjon i råvare og aksjemarkedet :slight_smile:

Hva må til nå for at oljeprisen skal økes enda mer?

Høyere inflasjon eller høyere forbruk, svekket dollar kan også bidra.

Kommer det noen oljelager rapporter inneværende uke fra USA foreksempel?

Absolutt, det viser jo om det er høyere forbruk eller ikke…

Mye står jo på opec, spør hvor mye lenger de vil være med å holde produksjonen nede.

Ja det er sant. Dem er jo ikke tjent med for høy oljepris.

Hva skjer nå?

1 Like

Kan være vaksine nyheter som drar den ned, EU kom vel med noe:

1 Like