Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Jeg har ikke Twitter, så får ikke med meg slike ting :slight_smile:

Jeg bor visst nok under en stein i følge døtrene mine… Hehe :slight_smile:

3 Likes

fysa @Kjell_Makrell

1 Like

Aha, men regner med vaksine nyhetene er med i tillegg.

1 Like

A U.S. House panel on Wednesday passed a bill to open the OPEC oil production group and countries that work with it to lawsuits for collusion in boosting petroleum prices, but it was uncertain whether the legislation would be considered by the full chamber. The so-called NOPEC bill, introduced by Representative Steve Chabot, a Republican, passed on a voice vote in the House Judiciary Committee. Similar bills to crack down on the Organization of the Petroleum Exporting Countries when oil prices are on the rise have appeared in Congress without success for more than 20 years.

Generelt er markedsmanipulasjon osv fullt lovlig når statlige aktører gjør det. Vil virkelig kongressen / presidenten i USA lage lover som sier dette? Det vil binde opp nåværende og framtidige presidenter i utenrikspolitikken noe enormt, og gjøre USA til uvenner med alle oljelandene.

Jeg tviler sterkt på at dette blir vedtatt.

No Oil Producing and Exporting Cartels Act - Wikipedia.

Historikk rundt tidligere lovforslag.

6 Likes
2 Likes

Skal han begynne å trade for Spetalen igjen…?

2 Likes

Han er alltid bull så forstår ikke hvordan det kan bli til trading

1 Like

Man så jo hvordan det gikk…

2 Likes

God lesing for dem som liker prosa som vitner om et lavt intellektuelt nivå, grandiose forestillinger om ens egen betydning og generelt manglende evne til å tenke helhetlig.
Edit: mye eder og galle av meg her, men snakk om world police.

1 Like

“her er det vi som setter reglene resten av verden skal følge”. Er litt følelsen jeg sitter igjen med etter å ha lest :slight_smile:

Standard usa det.

Good times.

2 Likes

Oljen er volatil, men hva driver den ned nå?

smittetrykket i India…?

men til gjengjeld,så opplever Equinor(?) hindring i Brasil nettopp pga Covid…

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-05-01/oil-demand-in-india-drops-as-brutal-virus-wave-convulses-nation

Mer nedgang til uken da antar jeg. Synd det er en stund til neste opec møte…

Den er vel verken mer eller mindre volatil enn vanlig, muligens litt roligere bevegelser for tida.

Så er det nok engang rollover i månedsskiftet på papirolje… mye av etterpådumskapens årsakforklaring i media kan du overse.

2 Likes

Syns olje holder seg bra. Mulig krisen i India kan utsette økt produksjon også. Da vil det i såfall bli betraktelig høyere pris når ting bedrer seg i India og verden begynner å åpne forsiktig…

2 Likes

Olje gir f i India-smitten gitt :slightly_smiling_face:

1 Like