Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Bear olje reddes av Covid nok en gang :+1:

Ser at det er noen morro folk som mener at gårsdagens avgjørelse ikke hadde noe å si for dagens fall. LoooooL :joy:

1 Like

og her har vi ei som tydeligvis må ha pustet inn litt for mye oljedamp… :astonished:

Vil tro covid er en større årsak til bearish sentimentet. Med økt produksjon i tillegg blir det dårlig stemning. De månedlige møtene vil vel fortsette påtross av enigheten i går?

Har vert flere negative hendelser for olje i det siste. Spikeren i kista kom i går. Demand er fortsatt stort så vi må nok bare vente til flere har fått snudd sine bett. Jeg har fortsatt tro på 80$ Sensommer/tidlig høst.

Er ikke sånn at man i natt oppdaget at delta varianten begynner å få fotfeste rundt om i verden….

1 Like

Det er sant - delta har ligget og lurket en stund. De fleste marked står nå i rødt og ser derfor ikke for meg en annen fellesnevner enn covid frykten.

«Spikeren i kvista», hvordan tror du markedet hadde reagert om en enighet ikke ble oppnådd - så for meg denne eventualiten som mer bearish, sammenlignet med situasjonen vi er vitne til nå.

Kranglingen kunne pågått i det uendelige. Var ikke en kjempestor problemstilling og det var flere land som fikk justeringer.

Det faktum at de i går sa at det begynner å rullere hele produksjonskuttene tilbake til normal satt nok litt kortsiktig press på blandt annet oljeprisen. Men også for investeringer innen amerikansk lett olje i tiden som kommer.

Men som sagt så er demand ganske så bra, enn så lenge. Har troen på at også kommer til å styrke seg, men mindre vi får ukontrollerte mutasjoner på avveie

1 Like

Dette var noe uforutsett. Hva er det oljen går sånn etter nå dw?

2 Likes

Og hva forteller den grafen oss?
Må nok ha litt lengre tidsperfektiv enn 1,5 år.
Hvor har Kjus tatt den grafen fra og hva viser den egentlig?

Han har nok satt samme de forskjellige lagerbeholdningene rundtomkring i verden. For dere som husker litt godt så la jeg ut en tilsvarende trend for en god stund tilbake. Den viser at det trekkes hardt på lagrer.

Om jeg ikke husker helt feil så er er det lenge siden strategiske lagre i US og KSA var på såpass lave volumer. Hvor lavt tør man gå? Det er jo tross alt strategiske lagrer.

Så det trenden som Kjos la ut sier oss er at det bygges ned lagerbeholdninge verden over. Hva tror dere skjer om flere opplever egne strategiske lagre som lavere enn hva de burde være? Vil etterspørselen gå opp eller ned :joy:

Edit: Trenden har han fått fra Platts. Som forøvrig undertegnede også har tilgang til.

2 Likes

Ok, men hvis januar/februar 2020 var “normalen” - bør vi ikke tilbake dit? Og tilbudssiden manipuleres jo som alle vet, så hva er poenget? Alle vet at OPEC-kartellet har planlagt å sakte øke tilbudet - noe som vel tilsier at de også vil tilbake til “normalen” ?

Jeg tror ikke verden er tjent med at megastore skip brukes til å lagre oljen fordi det ikke er nok plasser i verden å lagre den…

3 Likes

Dette lover godt for dem som vil at oljen skal bulle:)

1 Like

3 Likes

Olje intel

Israelsk tank skip angrepet med drone. 2 drept. Israel mener at det er Iran som står bak angrepet. Kan bli en spennende olje uke… Den skadde oljetankeren blir nå eksortert at USS Ronald Reagen til havn.