Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Der lĂŠrte jeg noe nytt -

1 Like

tror vi kan ta godt 2 Ă„rs pause fra denne trĂ„den nÄ  :sweat_smile:
image

3 Likes

Bull,

4 Likes

Goldman says Europe has “successfully solved” the puzzle on how to face the winter without Russian natural gas. Prices likely to drop by more than half, they say.

2 Likes

Kan ikke helt si jeg forstÄr hva GS mener her.

1 Like

sikker pÄ dette er BULL ? , eller gir staten vekk mer av Norges verdier


1 Like

Du stĂ„r fritt til Ă„ gjĂžre deg dine egne meninger. I valget mellom bull og bear i det “klimaet” som rĂ„der velger jeg det fĂžrste.

«EU stÞtter at Norge fortsetter Ä lete og investere for Ä sikre olje og gass til det europeiske markedet», skal det lyde." Dette et diametralt brudd pÄ FN klima tiltak, men nÄ kan Norge fortsette busness as usual med EUs ryggdekning.

En investering kan sikker tolkes pÄ mange mÄter, men du fÄr ikke olje og gass selskaper til Ä investere om investeringen ikke gir gevinst. Potensiale for gevinst er Bull i mine Þyne.

3 Likes

ok, vi fÄr vel bare se hva de fÄr til.

Med utenlandskablene som bakteppe forstÄr jeg likevel din skepsis. Men at Norge gir vekk verdier har jeg liten tiltro til.

ja, det var det eg tenke pĂ„. Å alt presset pĂ„ gass tak pris osv.

Jeg har ingen tiltro til pris tak. HÞr siste podcast fra finansavisen sÄ fÄr du en god rundown.




2 Likes

PÄ den positive siden er fortjenesten pÄ olje i Norge bedre nÄ enn fÞr inflasjonstallene.

Crude +6.035MM
Gasoline -3.23MM
Distillate +1.75MM
Cushing +0.1MM

Nok en stor build. FĂ„r vente Ă„ se hva EIA rapporterer

1 Like

SPR release (?)

Kommer intillegg. Ca 1mbpd

Det er pr dag, sÄ 7 pr uke? Uten de sÄ hadde summen vÊrt negativ? Fordi de tallene om endring er pr uke?

1 Like

Korrekt - spr inngÄr ikke i weekly inventory. Kommer i tillegg. SÄ +6 -7 = - 1.

Det er api count som kom i dag. Den bommer som regelen noe. EIA sin i morgen er mer nĂžyaktig.

FÞler ofte ein ser at gasoline lagrene gÄr med nÄr oljelager gÄr opp.

1 Like