Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Hvilken kurs fikk du på? Har selv kjøpt (145), solgt (150) og kjøpt igjen der i dag. Siste kjøp ble på 140

Crude holder på å bryte opp, teknisk target er gapclose.

2 Likes

Kjøpte 149, 144 og til slutt 142.

Blir morsomt å tjene noen slanter på Long igjen i morgen. Henger aksjen etter så kan det være jeg banker inn litt ekstra.

Whaaat? Kvar er permabearen? Bullchi???
:sweat_smile:

1 Like

Spørs om jeg fortsatt tør det. Får ta en kjapp evaluering når åpner. 138 per AkerBP aksje er billig!

Ut av AkerBP. Inn i BEAR. Det enkle er ofte det beste😊.

Oljeprisen kan snu opp om vi får en global pandami.

1 Like

Oljen skal under 20 så 10 dollar

Det skjer ikke om de fleste som produserer blir slått ut av virus .

Det er nok av olje i de ulike lagrene

Shale oil selskaper har vel break even på 40$. Med en gang de legger ned er jo tilbudet plutselig mye mindre…

1 Like

Altså, det er ikke slik at man stanser produksjonen på oiljeinstallasjoner om man får corona utbrudd. Det ligger Ingen automatikk dette. Det som kanskje er at man går over til sikkerhetsbemanning. Da sendes alt personell som ikke har kritiske oppgaver i land.

Dette er noe som de fleste norske installasjoner har gode rutiner på allerede.

Det er nok et litt søkt scenario, men absolutt mulig om mange nok blir smittet og dette pågår lenge nok.

Det som er mer sannsynlig er at om man får påvist smitte ombord og at det ikke er livstruende for pasienten så vil denne forbli ombord og man vil ikke foreta mannskapsbytter på 2-3 uker. Litt slik som med cruisebåt.

Må huske på det at cornoa så langt tar liver av folk med underliggende sykdom og som er i dårlig form. De fleste som jobber offshore tilhører ikke denne gruppen

1 Like

Ja, det er ingen grunn til å ikke bare chille på lugar samme som folk er hjemme helt til de MÅ på sykehus i Norge.
Vi tar jo ikke inn folk før de virkelig trenger det. Man risikerer jo litt mtp været osv da, men det er vel mulig å få ordnet respirator behandling osv også i Nordsjøen? De har jo sånne man bruker til transport feks.

Det med nedstengt produksjon var noe jeg lanserte tanken på ved en evt short av DNO aksjen i chatten noen uker tilbake. De opererer jo i shithole countries som ikke vil klare holde i gang produksjon og forhindre smitte…
Men tenkte ikke da over at det kan faktisk bli så voldsomt at det faktisk shutter ned produksjon skikkelig i Saudi og andre land såpass prisen blir støttet opp. Jeg tenkte mest på at DNO bare ikke fikk produsert slik de ikke fikk cash heller :open_mouth:
Får når det blir kaos med spredning der nede forsvinner alle vestlige, ingen av oss vil risikere bli liggende på jallasykehus. Så da forsvinner kompetansen og veldig mange vil slite med holde til i gang.

3 Likes

Kan ikkje ha folk med virus ute på plattform. Dere husker hva som skjedde med Diamond Princess?

Problemet er at det blir virusfabrikk som sprer smitten rundt i Norge og ellers.

Snittalderen på de plattformene det skrives om er nok ikke så høy.
Hadde det vært på Gullfaks eller Statfjord hadde det kanskje vært litt mere sammenlignbart.

Mulig bear flagg i 1hr chart.

1 Like
1 Like