Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 2

Tror mange priser in ett worstcase scenario for oljeprisen no, geopolitisk uro, at nedgangen ikke i kinesisk forbruk ikke blir så stor som forventet, OPEC lekasjene ikke viser seg å være korrekte etc. Kan såklart være eg er eie optimistisk men eg mistenker en eventuell betydelig nedgang vil være tilbake til 80 dollar+ innen en 2 års periode.

2 Likes

#OOTT | OPEC+ Discussing A Delay To Planned Oil Output Hike In October - Three OPEC+ Sources

2 Likes

image

2 Likes

No shit at Russland vil holde oljeprisen oppe. :stuck_out_tongue:

Tidenes dårligste sommer til tross, en sikkelig solskinnsdag, var nok til å fuel’e tullingene

1 Like

1 Like
1 Like

Hva tenker folk her inne om oljepris fremover? Mye frykt i markedet om dagen, og frykten rår. Ser JP.Morgan nedjustere fra 85 til 80$ fatet for q4 2024.
Vill det kunne komme en rekyl oppover fra dagens nivå etterhvert?

Midlertidlig støy.
Jeg beholder portefølje, å bruker September til å øke beholdningen i div selskap.

OKEA til under kr 20.- virker som et kupp.
Sjansen for at utbyttene kommer tilbake i 25 er fortsatt høy.

https://www.opec.org/opec_web/en/press_room/7369.htm

1 Like

Gjelder ikke dette det samme for Aker BP? Vurderer selge meg ned i tech og fylle på med BP nå som kursen begynner å bli såpass lav.

2 Likes

Yggdrasil blir enormt - så Aker BP er nok absolutt et godt kjøp.

Selv, velger jeg å fylle på litt etter litt, primært i OKEA, her er jo en ytterligere trigger at utbyttene kommer tilbake.
Hvilket burde gi en ytterligere boost oppover.

Vannskelig å time en bunn. Har fylt på litt i akerBP og VÅR denne uken, samt att jeg tok noen lodd i bluenord fredag… men mulig det var for tidlig.

1 Like

Dette skrev samme analytiker korpset for 4-5mnd siden:

Overall, J.P. Morgan Research estimates that global oil markets could face a 1.1 mbd deficit in 2025, widening to 7.1 mbd in 2030. Consequently, oil prices could spike to $150/bbl over the near to medium term and $100/bbl over the long term — above J.P. Morgan Research’s $80/bbl long-term forecast. “We believe the global economy is able to withstand triple-digit nominal oil prices, as in real terms such prices remain below the peak levels seen in 2008 and 2011 and are also below the demand destruction zone,”

Stor kontrast fra ukens artikkel.

6 Likes

Etterlengtet!

8 Likes

helt enig,dagens marked som er så uforutsigbar er ikke egnet til å tallfeste!

Enkelt å være analytiker, bare å endre mening etter sentimentet i markedet. Derfor det er viktig å ikke legge så mye i hva dem sier. De tar ofte feil og hopper bare etter det som skjer.

Er olja i 80, så er økonomien bra og den kan fort gå til 150.

Er olja i 70, så er økonomien dårlig og den kan gå til 60.

Kjempeanalyser fra JP Morgan😅

9 Likes

Det så man når prisen var nede i 20 dollar og. Oljen ville ALDRI komme over 60 dollar igjen, den tid var forbi.

Kort tid senere var den oppe i 130+…

Da ble plutselig lyden: Den kan fort gå til 200 dollar!

Kom jo aldri der, den fikk en dipp, nytt rally (retest av tidligere high, som lagde en lower high) for så å skli ned til 64 dollar over tid.

4 Likes