Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store øltråden 🍻

Stemmer, men Lindr kan også brukes med innebygd kompressor som da oksiderer og infiserer øllet kjapt.
Co2 kan være i kontakt med øl uten at det betyr noe. Du vil ha co2 for karbonering og holde oksygen borte. Okisidering… Plastkannen du referer til er Keykegs. Har Lervig i sjappen min. Gudd bryggeri :beers:

2 Likes

Har mye med dem å gjøre, de var iallefall drittfornøyde med endringen fordi holdbarheten og kvaliteten gikk opp.

Anbefaler en guida tur der om du får anledning engang.

Ja er keykegs. skal se om jeg finner bilde.
Edit : Tok ikke bildet av lageret dems. Var ganske mye øl klar til shipping der ;D

Hvis de kobler vanlig luft på for å drive ut øl fra stålfat så er holdbarheten relativt lav. Der må det kun brukes co2. På Lindr er det vanlig kompressor med vanlig luft. Det må bare brukes på keykegs.

På keykegs brukes luft for å presse på ballongen, og da kommer det ikke noe luft i kontakt med øyet.

Yep, Funker fett. og kvaliteten stiger.

1 Like

Henta bestillingen på polet i dag. Ale Smith skal vistnok være en av verdens beste IPAer. Gleder meg til å smake. Spendt på de to rødvinene også. Nye for meg de også.
God helg.

4 Likes

Meinklang Blaufränkisch er veldig fin, synes jeg. Veldig saftig og frisk!

Vi plukka rent det ene av våre to plommetrær i går, så da ble det satt ca 20 liter plommevin. Dette er den andre sommeren etter vi flyttet til hus med plommetrær i hagen. I fjor prøvde jeg å sette 4-5 liter plommevin hvor jeg juicet plommene med juicesentrifuge. Det funka ikke i hele tatt! I år følger jeg en oppskrift hvor man skolder plommer med kokende vann og lar de villgjære i noen dager før jeg pitcher en champagnegjær. Blir spennende!

1 Like

DA ble det plutselig en bestilling her også!

dam it! ( jeg som elsker IPA, kan jo ikke skrive at dette skal være en av verdens beste!! ) :stuck_out_tongue:

Dette er den beste IPA’en. Hva skal du gjøre med det? :stuck_out_tongue: 6 dager gammel fra tapp.

2 Likes

Ser ut som noe kloakk du har tappa i et glass. ( har et kjøleskap fylt med fantastisk IPA fra ulike deler av Verden, så klarer meg meget fint. Og om noen timer Har jeg et par Ale SMith på kjøl også!

1 Like

Hehehe. :joy: Det er gjærtypen som gjør at denne ikke er klar, med hensikt. Kan anbefale fersk vare. Styr hvertfall unna IPA som er kjøpt på polet som har stått i romtemp over lengre tid.

Nå om dagen er det jo slik at hvis IPAen din ikke ser ut som kloakk eller appelsinjuice, er det bare å drite i å poste bilder av den på internett :joy:

2 Likes

Er litt mye frutti tutti der ute ja!

Jeg liker noe av det jeg altså, men den New England IPA-trenden er det få som klarer å pulle off. Har sikkert smakt 15stk hvorav 2 var skikkelig gode.

@hundal oppskrift?

1 Like

Jeg har den ikke liggende her på nåværende tidspunkt, men jeg vil tro du finner den i Beersmith, Black Ipa Citra lagd av Andrew ( opprinnelig meg, men brukte Andrew’s konto, en skotte).

NEIPA har jeg aldri lagd. Det blir liksom for dumt når ølet blir “ødelagt” etter 2 sekunder med oksygen :stuck_out_tongue: Jeg orker ikke sånne nerdegreier. Da lager jeg heller en litt standard IPA med fruktpuree.

Goody, fant den ikke, men det går fint :slight_smile: Skal prøve meg på en New England IPA en gang i løpet av det neste året. Mest fordi dama elsker den greia. Prøver å få henne til å drikke like mye øl som meg slik at de “skal-du-drikke-øl-i-kveld-også”-blikkene får mindre substans, haha. Har snart kompilert alt utstyr til oksygenfri overføring fra tank til fat og alt det der nerdegreiene som skal til.

Om du finner den opprinnelige bryggselv oppskriften på blackipa basert på Equinox humle og deretter oppjusterer maltmengden slik at du havner på 9% ABV, da får du et sykt godt øl. Oppskriften skal ligge der ute en plass. Jeg nærmer meg snart 400 batcher vil jeg tro, men sparer sjeldent på oppskrifter, nettopp pga at det er såre enkelt å lage et øl som er godt og fordi man vil prøve nye ting.

1 Like

Dagens fangst på polet. God helg!

5 Likes

Ble en Supersonic på meg også! Nam!

2 Likes

Hva er den ute til høyre?

God helg!

5 Likes