Har sett verre!
Ser ut som du har like sliten garasjeport som meg ;D
Har sett verre!
Ser ut som du har like sliten garasjeport som meg ;D
Har du testet flere juleøl denne sesongen?
Smakte Nøgne Ø sin Julequad, det var en fest for ganen!
Joda flere, disse to bla. Ekstra go jul fra nøgde, viss du liker skikkelig mørk øl med MYE smak, 13,5 %
Julefred , en smakfull sjelevarmer fra Kinn.7% Sparte en flaske fra i fjor, enda bedre etter ett års lagring.
Glutenfritt ølutvalg er vel fremdeles ganske magert i det ganske land?
Enig, både Kinn og Nøgne har mye bra.
Har en flaske Julefred og Solsnu på lur. Solsnu er blitt fast følge til lutefisk og klippfisk for min del, perfekt match!
Ellers har denne 3-packen fra Færder blitt en gjenganger. Røkelse drikker jeg til røykt pinnekjøtt, gir et fint samspill mellom den røykte malten og røyksmaken i kjøttet
Det er riktig. Men det har tross alt bedret seg mye de senere årene. De fleste lite- variantene er jo nå glutenfrie.
Den typen jeg la inn her, er polvare og kan anbefales selv for de som egentlig ikke trenger glutenfritt.
Handlet noen ekstra god jul da jeg fant den på mitt lokale pol. Til en pris på 99 kr regnet økonomen (eller fylliken) i meg ut at det tilsvarer 3 halvlitre 4,5% til 33 kr flaska. Det er billigere enn mange butikkøl jeg vanligvis kjøper, dermed vel verd pengene pr alkoholenhet
Noen som har prøvd denne (eller lign fra samme bryggeri)?
Den er superb! De har også en variant med kirsebær som er super. En øl som kona sannsynligvis liker også, og går nok utmerket til juleribbe og pinnekjøtt
Særdeles bra øl. Som sine mer avanserte brødre Grand Cru, så har ikke denne eddiksmak. Kan også anbefale Alexander fra Rodenbach. Er av samme kvalitet.
Surølen fre Rodenbach er super. Min favoritt .
Har prøvd noe surøl fra Eik&Tid, det var friske saker
Dette såg ut som et kjekt hjørne! Har du et ølrom? Hvordan lagres disse? Fant ingen på polet
Fra To øl, med det flotte navnet Saft.
Dobbelthumlet IPA med solbær.
Meget frisk og fruktig IPA, som er veldig godt balansert.
Haha gikk noen år etter studietiden / årene som midlertidig ansatt før jeg la bort den vanen Alkohol per liter var en viktig verdi faktor tidligere, heldigvis er fokuset på smak nå Skal teste den!
Nei, man kunne finne de på polet sine hjemmesider tidligere, men nå må de som regel kjøpes på dagen ved et av spesialpolene for øl på slippdagen Har en “vinkjeller” som står mørkt, på 12,6C og 64% humidity. Optimalt skulle det vært en grad eller to kaldere for vin, men det er et kompromiss
Hvis du ikke får tak i disse, så kan jeg anbefale Chimay sin barrique serie, lagret på forskjellige eikefat. Denne feks : https://www.vinmonopolet.no/Land/Belgia/Chimay-Reserve-Armagnac-2020/p/12180401
2015-årgang? Very nice, sjalu!