Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store øltråden 🍻

Hvor ble det av Whiskey-tråden? Poster her jeg da.

Liker røykfull whiskey, og kom over denne på butikken i går. Kostet 200 kroner her, under halvparten av det den billigste Islay-whiskeyen koster, noe som er veldig billig for en ganske grei røykfull single-malt.
Regner med den går opp i pris om merket blir litt innarbeidet senere.

Edit: @GreenChili Det var vel ikke så veldig mye smak utover all røyken, og om prisen var den samme ville nok de fleste Islay-whiskeyene havnet over på listen, men synes den var ganske god tatt i betraktning att en stort sett får blends til tilsvarende pris. Tror den ble lansert i fjor, men ser den ikke er inne hos polet enda, mulig den dukker opp senere.

Hei - du glemte å skrive noe om hvordan den smakte og luktet?
Ikke tilgjengelig på polet ser det ut som, så da har du vel kjøpt den et annet sted.

Da må det slås et slag for perioden vi har steget inn i . Festbier og Marzen er av alt søtlige, friske og lettdrikkelige øltyper som serveres til Oktoberfest - i perioden sent september og godt inn i oktober.

Skål!

4 Likes

2 Likes

Musk lanserer flaske før oktober festen :beers:

Lervig are not lost after sold to" That American equity fund" , who btw also own Alesmith, Omnipollo & Mikkeller as well. Yeahthings changed over the year with covid as exports shifted into more national sales focus. where is the volume at? Salikat make great beer but they can sell all their beer at VM and hit their targets… VM is a drop in the bucket with the volume of beer it sales.

1 Like

denne er stilig! :sweat_smile:

God törstsläckare. :ok_hand:t2:

1 Like

Noen som er klar for årets juleøl?:cowboy_hat_face:

3 Likes

Jepp, klar her.

4 Likes

Faaantastisk😋 klarte ikke dy meg, jeg har tross alt kjøpt noen til lagring og😄 søt og mektig- kaffe med lett preg av ristete bønner, mørk sjokolade og hint av skinnjakke i bakkant🥳 litt “fersk” og mangler litt av sødmekraften i 6ern så det er bittelitt rom for lagringsforbedring😄 untappd 4.8/5

6 Likes

Ekstra god jul er magisk😍
Bare pass på å ikke ta for mange sånn at det blir en ekstra utrivelig jul (13,5 volumprosent)

3 Likes

Flott white IPA

3 Likes

2 Likes

Blitt inspirert av president Biden, nå skal de strategiske lagrene tømmes.

5 Likes

Hvordan var den? Har en flaske av den stående, pluss litt annet snacks

5 Likes

Sort gull.

Har ikke mye erfaring med skikkelig tungvekter-øl, men ville beskrevet den som mektig kaffe og nesten som varmebehandlede dadler (tenk baconsurrede dadler).

En rik søtsmak, rett og slett.

Og som antydet litt over her, én er nok. Etter fire timer overtid satt denne som et skudd :cowboy_hat_face:

4 Likes

Julefred er digg, mye smak men lettdrikkelig julekos. Jeg avsluttet en lørdagskveld med en ekstra god jul. merket godt de 13,5% gitt. :sweat_smile:

3 Likes

Den der er helt fenomenal. Så blir man litt påseilet av den og🥳

Det gir meg assosiasjoner til Nøgne sin Julequad som jeg hadde i fjor.

Som du sa, Julequad hadde også en rik søtsmak og fylde, men hentydninger til marsipan og moreller.

Til julens fiskeretter er Kinn Solsnu blitt en fast følgespartner, den er knallgod!

1 Like