min smakløk bruker være glad i nøgne ø og monkey brew. Så får prøve å skaffe
The North Sea fra Haandbryggeriet var favoritten til dama, en kraftig, sødmefull stout tilsatt lakrispulver og havsalt. Den smakte også veldig lakris. Den har vært ute av polet noen år og mangler på Haandbryggeriets hjemmesider. Men jeg ser en del fremdeles prøver den på untappd.
Noen som kjenner til om den er i produksjon igjen? (ja, jeg skal ta kontakt med Haandbryggeriet også)
Noen som har tips til erstatninger?
Mye mørkt, og sikkert godt, øl på tråden.
Tenkte slå et slag for IPA, som er min favoritttype øl. Darwin IPA fra Monkey Brew er alldeles utmerket
Supert, Liker det meste fra Kinn, og kjøpte Julebukk i dag. Tomasmesse (21.12) har jeg smakt tidligere, og det er virkelig en fyldig og god sak!
Mektig øl som DH alltid er. Rund tykk munnfølelse med litt alkosting. Tørket frukt, kaffe og hint av fat. Snop, og om 1-2år tenker jeg den sniffer på 5. Untappd 4.7/5
Litt mer fatpreg enn sherryversjonen. Kraftigere kaffepreg. Fint alkosting med litt whiskysmak men ikke ubehagelig. Vaniljesjokolade om enn svakt. Nydelig øl, holder igjen 0.1 for bittelitt rundere munnfølelse om et år untappd 4.9/5
Mektig øl! Fyldig med litt kaffe, rosiner og kokesjokolade. Litt alkosting som forventet på 19% kjøper en til som skal få stå litt… untappd 4.5/5 med stort potensial for full score tror jeg
Bare å gå og legge seg etter en sånn
Litt mat og pause før neste juleøl- Ekstra God Jul fra Nøgne:grinning_face_with_smiling_eyes:
Litt hjemlengsel nå. Mye belgisk her… Trippel Karmeliet 0,75 med kork er tingen. Men alle avbildete øl er gode. Idiotisk at mye ikke er å få tak i her på berget, og at det skal koste latterlig mye. Det er alltid gode tilbud på øl i mellomeuropa, og så få du kjøpt det døgnet rund.
Det er fortsatt slik at Staten skal gjøre livet til folk flest så surt som mulig. Jeg trodde forbudstiden snart er 100 år siden…
Det er kanskje ikke der jeg hadde begynt om jeg kunne diktere nye alkohollover, men et bra forslag.
Jeg er blitt fortalt på omvisning at noen norske bryggerier brygger på litt over 5% og vanner ut til 4.7, det er vel en av tingene et slikt forslag kunne fått endret.
Er ikke hele samfunnet bare for eliten? Alt som er dyrt worldwide er billigst i Norge, og det som er til massene er dyrt, utilgjengelig, forbudt eller møter begrensninger.
Snus og billig øl fra Sverige er kriminalisert, samtidig som de dyreste viner og annet alkoholholdig er billigst i verden i Norge. Bakvendtland og bevisst politikk, og forkastelig. En kasse premium øl i Nederland ( glassflasker 36x 0,30), får du kjøpt for under 10 euro der, mens det koster 8 x så mye her på berget…
De større bryggeriene ender til og med opp med å destruere hele partier med øl fordi resultatet blir over alkoholgrensen. En vanvittig sløs av ressurser
De mindre tar ofte sjangsen da det ikke er like store konsekvenser for å bli tatt. Tips