Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store øltråden 🍻

Kjøper i morra! Takk for tips :smiley:

1 Like

Er den samme tsjekkiske bryggetypen, men husker ikke helt om den blir det samme. Ikke drukket noen av dem på et par år. :slight_smile:

Takk for tips @Wildkin! Skal sjekke det lokale kjøpesenteret om de har de du tipset om.

Vinen her er upåklagelig men må variere litt :slight_smile: Er på ingen måte øl-ekspert @blaahval, men hadde ikke hørt om dette merket før. Tror jeg har fått en ny favoritt og skal teste de andre de har i serien også :wink:

2 Likes

Tror kanskje de to er litt vanskelig å finne, er ordentlig micro brews. En annen fin er denne:

Den har de i hvert fall på polet, så kanskje lett å skaffe der nede. Meget frisk og fin!

Søren ta at jeg ikke kommer på det italienske røykeølet jeg ble tipsa om på polet på Lambertseter. Det var meget bra!

Staropramen er vel ikke helt som grimbergen? Staropramen er vel en lager, en bra tsjekkisk lager, mens grimbergen er en belgisk blond. Jeg vil tro de smaker forskjellig. Med mindre Staropramen har en blonde også.

Det er ikke sikkert de har den lenger når jeg tenker meg om, men de har i hvert fall Bernard, som også ligner.

Jeg sammenlignet heller ikke Staropramen med Grimbergen, men Staropramen med Karlovacko.

Edit: Ser det ble litt confusion, da innlegget mitt ikke ble registrert som et svar til Hakon.

2 Likes

Det er notert! Var på en veldig bra restaurant i går, i en liten landsby, autentisk italiensk men alt ølet de hadde var importert. Endte opp med Heineken :stuck_out_tongue: Var i det minste ikke på boks :smile:

Ok, da misforsto jeg :slight_smile:

1 Like

Tester en blonde ale som jeg har overkarbonert med vilje. Ca 10g sukker pr liter for ettergjæring på flaske. Kjøler denne ned så det danner seg litt slush i flaska og dette blir en uber-leskende øl med god og mild smak.

Edit: Noen vil kanskje tro at en slik øl oppleves som overkarbonert, tvert i mot, den glir lett ned uten “stikking” fra kullsyren pga den lave temperaturen.
Og for dere som brygger, forsøk gjerne selv, men legg til litt ekstra humle.

3 Likes

Jeg har en blond til gjæring nå så det skal jeg teste, tvangskarbonerer på fat så kan justere ned hvis det blir for mye :slight_smile:

1 Like

Da må du kjøle ned hele fatet i fryseren, ellers blir det mye skum. :joy:

2 Likes

Hehe Ikke noe problem, keezeren går til minusgrader så det er bare å justere ned :slight_smile:

Var på en fantastisk pizzarestaurant i går og fikk smakt noen nye italienske typer øl. Blant annet Ichnusa, en pale lager som passet perfekt til vår antipasto misto (forrett).

Til hovedrett valgte jeg kokkens spesial - Pizza Bianca K, med Mozerella, Pecorino, pinjekjerner og honning. Helt nydelig. Har prøvd en del pizzaerier her nå, men bunnen i denne pizzaen var eksepsjonell! Trolig en av de beste jeg har smakt!

Denne pizzaen ble paret med “husets” øl, La mi Bianca. En lett og lys type øl som var helt etter min smak. Det som var genialt med dette stedet var at alle kokkens “anbefalinger” også hadde tilhørende lokalbrygget øl. Fantástico :pray:

6 Likes

Det grønne skiftet…

2 Likes

Ikke akkurat Purple rain.

2 Likes

Dagens/kveldens/nattens prosjekt. :smiley:

3 Likes

Kona og ungene sovnet tidlig, så da gikk jeg ut og fant en pub. Er i Halmstad.

3 Likes

4 Likes

Godt å komme hjem fra ferie og drikke hjemmebrygget øl igjen