Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store vintråden 🍷

Det gjør det - har du en mørk, sval kjeller (hus) er du good. Jeg har ikke det (leilighet), så når det typ er en varm sommer og hele kåken når ~25 grader over lengre tid har du et problem. Noen årgangsviner er riktignok såpass sensitive at man bør / må ha et proft vinskap/kjeller.

Ha superb app. Smidigt om man är på fest eller på vinmonopolet.

De lagres ikke for lagringens del det er bare at småbarnslivet har ført til minimal drikking av vin :grimacing:
Regner med det tar seg litt opp etter hvert nå :smile:
Men skal sørge for å ha en “fersk” vin tilgjengelig og ikke basere kvelden på de gamle ja. Lagringsvin skal jeg ikke kjøpe mer av før jeg har fått kjøpt vinskap. :blush:

1 Like

Dagens vinas
image

1 Like

Efter ett besök i Sverige

1 Like

Vin/öl fest hemma hos @anp
EM kval i bakgrunden

När man är på hotell och inte orkar gå ner för att hämta vinglas.

1 Like
1 Like

Pinot viner er min favoritt. Meget lettdrikkende og passer til mye slags forskjellig mat. Vinskap mener jeg er en selvfølge på lik linje med de som må ha et kjøleskap for lagring av øl.

Rødvin bør lagres på ca 12-19 grader (avhengig av vin) med tanke på optimal lagring for å beholde smaken på vinen. I tillegg holder vinen seg på en fin temp for å konsumeres.

2 Likes

Litt påfyll, nye viner for meg alle.

4 Likes

Fikk selv litt påfyll i dag. Hentet 6 av hver av disse som jeg fikk tilslag på i februarauksjonen.

Den Amaronen fra Tedeschi skal til pers i kveld sammen med grillet flank-steak.

3 Likes

Den St.Joseph’n er fin :+1:

1 Like


Nå som våren er over oss, anbefaler jeg å ta seg et par glass av denne i solen :sun_with_face: frisk, pærlende Prosecco

1 Like