Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store vintråden 🍷

På tiden med en Sommelier tråd.

2 Likes

Yep! Har strengt tatt ikke nevneverdig peiling, men kjøper litt variert med tanke på langsiktig hygge. Bildet er en Colares Chitas 99 som jeg har anskaffet noen flasker av. Den tåler nok 10-20 år til, men er god også nå - skål!

5 Likes

Har ni inte vivino appen må den laddas ned.

1 Like

Begge gør sig godt nu

2 Likes

For høy promille til å knipse egne bilder, men tro meg når deres neste hverdagsvin er denne luringen her:

3 Likes

Fan va gött det såg ut. Vilken region håller du till i Norge @h3nk1 ?

Oslo, mannen. Flere av oss her. På høy tid med en meet-up for hardcore Funcom-aktionærer :v:

1 Like

Tycker jag med. På tiden att vi möts face to face.
En riktig öl, vin, vodka eller vad man vill dricka meet up

1 Like

På riktig fan va trevligt. Vi må dra ihop ett möte uppriktigt

Kul app. Av de få vinene jeg har var det faktisk både topp 3%, 2% og 1% beste vinene i verden :smile:

3 Likes

Det mest spennende i samlinga her

2 Likes

Den ligger mørkt ogs valt, men den ryker på nyttår

2 Likes

Nesten like gammel som meg den der jo :smile:

@Chrkni jeg frykter egentlig for tilstanden på alle mine. Ikke hatt hverken kjeller eller vinskap til de.

2 Likes

Trengte en god dessertvin, har en kollega med vinkjeller som koster mer en huset mitt. Han sa den der er good shit. så da ble det sånn :stuck_out_tongue:

Da er jeg redd for at det nok er som du frykter :confused:

Jeg hadde åpnet en i arsenalet og sjekket, -selv om man gjerne vil vente.

Lagring er ekstremt viktig, Baroloen jeg la ut bilde av var som sagt lagret dårlig, og den var langt unna drikkbar. Kjipt å kaste noe som har “godgjort” seg i 20 år :stuck_out_tongue:

Kan bekrefte at lagring er vitalt. Har hatt flere kjedelige opplevelser slik sett. Jeg har ikke lagringsmulighetene man bør ha for dyr vin, så da kjøper jeg heller ikke dyr dyresen vin (inntil villaen med vinkjeller er et faktum).

Holder det ikke med svalt og mørkt da?

Pluss jevn temperatur, og selvsagt liggende :+1:

Denne ligge i vinkjøleren og venter👌
15gr, mørkt, samt liten helling slik at korken er konstant fuktig

1 Like