Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Jungeltelegrafen jobber i det stille

1 Like

Ørken telegrafen

Link gjerne til reddit-tråden, klarte ikke å finne den selv.

1 Like

Noen som kan linke tilbake til siste diskusjon her over kommende mulige triggere forDSRT.
Taknnemlig for info om det.

Bomma du på dagen for inngang? :upside_down_face:

2 Likes
  • Kanskje noe info om pilot i UAE 20 desember.
  • Mulig avtale med Mawarid “på nyåret”
  • Avtaler i USA, any time

Gl1gl1, du kan laste ned data :
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010963275-MERK

1 Like

Noen som har topp 5 handelsdager mtp volume? Dato og volume + kurs?

Neida. Men det finnes grenser til hausing

1 Like

Sjøvann er helt klart en viktig faktor hva gjelder vann fremover, men transport kan være en utfordring selv om @orkenvandrer har et godt forslag. Grunnvann er muligens en utdøende ressurs i de fleste ørkenområder? , og oppsamling av regnvann har også sine utfordringer med ekstremt lite nedbør. Jeg er enig i at man bruker mindre vann med DC, men i en overgangsfase vil man vell bruke mer, samt de “forhåpentligvis” enorme områdene som ikke er dyrket mark pr i dag, men som blir det, vil jo øke vannforbruket helt enormt. Jeg er sikker på at bruk av DC på eksisterende jordbruksområder vil gi en positiv effekt med lavere vannforbruk, men i nye områder vil det jo bli 100% økning av vannforbruk uansett om man bruker mindre med DC. Forskjellige vekster og jordbruk generelt bruker enorme mengder vann, så selv tenker jeg dette er en reel problemstilling. Mulig det bare er jeg som ikke ser en åpenbar løsning her. Takknemlig for innspill, kom gjerne med flere :smiley:

2 Likes

Skjønner godt at du ikke liker hausing, når du har 30,26% avkastning … :thinking:

Hvem hausser? Venter fortsatt på konkretisert svar :wink: Forlengst oppfattet at du har et horn i siden på meg. Bare synd at det er oppspinn og søppel hver endte gang.

2 Likes

Tror ikke transport av avsaltet sjøvann er noe problem, det går vel inn på eksisterende ledningsnett.

2 Likes

Når det gjelder transport av vann så har disse landene store nettverk av lastebiler som bare driver med dette.

Eksempel fra UAE:

Det har sikkert blitt skrevet lenger opp, men når tørre landområder( definert som områder som enda ikke har blitt til ørken hvis utviklingen ikke blir reversert) dekker 30% av jordas landoverflate å er hjem for 2 milliarder mennesker å 90% av dem i u-land så hadde litt fremsnakking av BG vært på sin plass ja så vi får håpe DC får fart på sakene ellers så blir det et scenarie uten like i årene fremover med migranter som skal til Europa. Vi har vel så vidt sett starten så nå står alt å faller på nevnte :wink:

3 Likes

Ja, når (ikke om) selskapet når $10mrd (90mrd NOK), så er dette fortsatt ett knøttlite selskap.
Tyggegummi produsenten Wrigley lå i 2020 på $18,6 mrd…

Summa summarum, markedet for DC er større og mer verdifullt enn tyggis markedet, er min useriøse konklusjon :smiley:

$10mrd tilsvarer forresten en aksjekurs med dagens antall aksjer på 2.205,- NOK…

4 Likes

Hvorfor sletta du den men en gang?
Kan vi ikke diskutere det?

Ikke glem at dette er en småprat tråd…

Må virkelig si at de aksjonærliste ser veldig bra ut mtp kursutvikling fremover.
Noen av verdens største forvaltere kjøper seg opp, samtidig som IPO-potten blir mindre for hver dag.

Hvis IPO er nogenlunde drenert når good news kommer vil 60 bli neste stopp.

Det er fortsatt under 2200 eiere hos Nordnet. Så selskapet er ukjent hos de fleste.

1 Like

Her har vi et av mange eksempler på et hauseinnlegg

Hvorfor sletter du og legger inn på nytt lengre nede… ???

Er det tidligere innlegget en slags “placeholder”?