Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ørkenkontroll, klima, matproduksjon og vannbesparelse burde ha større muligheter enn tyggegummi.
Uansett, man bør tenke seg om før man tar gevinst etter 50% eller 100%.
DC skal ikke operere i Jantelov-Norge, men i “Wrigley-landet” USA m.fl.

5 Likes

Man bør definitivt også tenke seg om hvis man ikke gjør det. I det minste bør man beskytte gevinsten med et stop-loss. Få ting er surere enn å se en gevinst bli til et tap når det kunne vært unngått.

1 Like

Ja de tydeligste konsekvensene av ørkenspredning er så klart forringelse av beiteområder samt nedgang i matvareproduksjon noe som igjen! fører til usikkert levebrød å fattigdom. De stakkars millionene i disse områder må leve som nomader med familie å dyr for å takle det krevende klimaet. Da tror jeg det var lettere å være «loffer» :wink:

2 Likes

Kåring av dagens hausseinnlegg:

• “Hadde d vært USA børsen og forum hadde vel aksjen dratt på en 200-300% :stuck_out_tongue: haha”
  • “At USA’s største eier av farmland er imponert, er intet annet enn crazy bull. Det er ikke usannsynlig at han vil ha en bit av kaka heller.”
  • “Bill Gates er alt annet enn dum og vil for alltid ha teknologien i bakhodet. Da er det fort bare snakk om tid før ett eller annet skjer :bomb:
  • “He he, “GameStop-gutta” på Reddit har vansker med å sette fair verdi på DC :slight_smile:
  • “Det er ett kjent faktum a Gates og Buffet er venner, og at Buffet investerer i ting som er lette å forstå…”
  • “Uansett, man bør tenke seg om før man tar gevinst etter 50% eller 100%. DC skal ikke operere i Jantelov-Norge, men i “Wrigley-landet” USA m.fl.”

0 stemmegivere

2 Likes

Vinneren av hausse poll, kan da ta æren for hvor mange % kursstigning i dag?
Spør for en venn :smiley:

6 Likes

Hva er haussete med å diskutere salg etter 50-100% ?
Jeg har allerede 50%.
Burde jeg selge ?
Hva skal jeg gjøre med pengene ?
0,5% i bank eller vente og kjøpe tilbake aksjene på 100kr ?
Aksjer har ikke hukommelse. Kjøpspris spiller ingen rolle.
Det er kursutvikling herfra som teller. Jeg er bull.
Greit at andre synes det er haussete. Fasit får vi senere :slight_smile:

3 Likes

Er et økende antall som synes det er vanskelig med alt det positive som skjer, og at de hver dag ser hvordan dette toget går og går

4 Likes

litt mye haussing her nå ja… ta å ro dere ned litt… tråden er jo barbert fra fakta

1 Like

Fakta publiseres etter hvert som det blir tilgjengelig.

2 Likes

Den kommentaren der er herved «foreviget» på forumet å skal taes frem litt senere(over nyåret) når innlegget ditt da ytrer hvordan dine dagens (30% har vokst videre) å hvor entusiastisk du er. Kom igjen å snuppelure. Har du ikke et godt fundamentalt innlegg å komme med enn bare uinteressante som kan belyse aksjonære her på forumet? Jeg dør etter betre viten når det gjelder DC.

3 Likes

Vil noen være greie og endre navnet på denne tråden til Desert Control Group - Sandkasseprat snart?
Det begynner å bli litt vel mye kverulering mellom enkeltpersoner her nå, selv for min smak.

1 Like

Takk er helt enig. Alt for mye usaklige og usmakelige hauseinnlegg her. Få en slutt på det….!

1 Like

Med all respekt å melde, De er jo en av dem som er med på å holde kveruleringen igang.

1 Like

Hvor mange av dine 16 innlegg har omhandlet det fundamentale?

4 Likes

Her kommer det siste «hauseinnlegget» mister. Bill Gates har sikkert kompiser han også. Kjenner sikkert Buff, Musk å Jeff med flere. Når Billie har fått bolaget Desert Control på sine lepper nevner han det sikkert for ladsene. Ta det med i pollen din. Logger av. Nyt dagen videre medinvestorer. Nok en grønn dag :wink:

2 Likes

Feil tag, Mister? Jeg har ikke noe usnakket med Dem.

:smiley:

2 Likes

Værsegod. Gutta krutt. Var ikke myntet på dem @Finnvestor :handshake:

1 Like

Har kranglet i dag, tar på meg deler av skylden.
:crossed_fingers::crossed_fingers:

Bill, EQT, enorme volum og ATH! Dette blir for vilt for en stakkars bygdegutt…

Nå casher jeg ut og kjøper styling-kit til Avensisen.
Det får bare være at dere vinker fra lamboene deres når vi sees på Aker Brygge til våren. Jeg er i hvert fall fornøyd, så lenge jeg har en uoriginal Subaru-spoiler bakpå gliset.