Sjøvann er helt klart en viktig faktor hva gjelder vann fremover, men transport kan være en utfordring selv om @orkenvandrer har et godt forslag. Grunnvann er muligens en utdøende ressurs i de fleste ørkenområder? , og oppsamling av regnvann har også sine utfordringer med ekstremt lite nedbør. Jeg er enig i at man bruker mindre vann med DC, men i en overgangsfase vil man vell bruke mer, samt de “forhåpentligvis” enorme områdene som ikke er dyrket mark pr i dag, men som blir det, vil jo øke vannforbruket helt enormt. Jeg er sikker på at bruk av DC på eksisterende jordbruksområder vil gi en positiv effekt med lavere vannforbruk, men i nye områder vil det jo bli 100% økning av vannforbruk uansett om man bruker mindre med DC. Forskjellige vekster og jordbruk generelt bruker enorme mengder vann, så selv tenker jeg dette er en reel problemstilling. Mulig det bare er jeg som ikke ser en åpenbar løsning her. Takknemlig for innspill, kom gjerne med flere
Skjønner godt at du ikke liker hausing, når du har 30,26% avkastning …
Hvem hausser? Venter fortsatt på konkretisert svar Forlengst oppfattet at du har et horn i siden på meg. Bare synd at det er oppspinn og søppel hver endte gang.
Tror ikke transport av avsaltet sjøvann er noe problem, det går vel inn på eksisterende ledningsnett.
Når det gjelder transport av vann så har disse landene store nettverk av lastebiler som bare driver med dette.
Eksempel fra UAE:
Det har sikkert blitt skrevet lenger opp, men når tørre landområder( definert som områder som enda ikke har blitt til ørken hvis utviklingen ikke blir reversert) dekker 30% av jordas landoverflate å er hjem for 2 milliarder mennesker å 90% av dem i u-land så hadde litt fremsnakking av BG vært på sin plass ja så vi får håpe DC får fart på sakene ellers så blir det et scenarie uten like i årene fremover med migranter som skal til Europa. Vi har vel så vidt sett starten så nå står alt å faller på nevnte
Ja, når (ikke om) selskapet når $10mrd (90mrd NOK), så er dette fortsatt ett knøttlite selskap.
Tyggegummi produsenten Wrigley lå i 2020 på $18,6 mrd…
Summa summarum, markedet for DC er større og mer verdifullt enn tyggis markedet, er min useriøse konklusjon
$10mrd tilsvarer forresten en aksjekurs med dagens antall aksjer på 2.205,- NOK…
Hvorfor sletta du den men en gang?
Kan vi ikke diskutere det?
Ikke glem at dette er en småprat tråd…
Må virkelig si at de aksjonærliste ser veldig bra ut mtp kursutvikling fremover.
Noen av verdens største forvaltere kjøper seg opp, samtidig som IPO-potten blir mindre for hver dag.
Hvis IPO er nogenlunde drenert når good news kommer vil 60 bli neste stopp.
Det er fortsatt under 2200 eiere hos Nordnet. Så selskapet er ukjent hos de fleste.
Her har vi et av mange eksempler på et hauseinnlegg
Hvorfor sletter du og legger inn på nytt lengre nede… ???
Er det tidligere innlegget en slags “placeholder”?
Ørkenkontroll, klima, matproduksjon og vannbesparelse burde ha større muligheter enn tyggegummi.
Uansett, man bør tenke seg om før man tar gevinst etter 50% eller 100%.
DC skal ikke operere i Jantelov-Norge, men i “Wrigley-landet” USA m.fl.
Man bør definitivt også tenke seg om hvis man ikke gjør det. I det minste bør man beskytte gevinsten med et stop-loss. Få ting er surere enn å se en gevinst bli til et tap når det kunne vært unngått.
Ja de tydeligste konsekvensene av ørkenspredning er så klart forringelse av beiteområder samt nedgang i matvareproduksjon noe som igjen! fører til usikkert levebrød å fattigdom. De stakkars millionene i disse områder må leve som nomader med familie å dyr for å takle det krevende klimaet. Da tror jeg det var lettere å være «loffer»
Kåring av dagens hausseinnlegg:
- “Hadde d vært USA børsen og forum hadde vel aksjen dratt på en 200-300% haha”
- “At USA’s største eier av farmland er imponert, er intet annet enn crazy bull. Det er ikke usannsynlig at han vil ha en bit av kaka heller.”
- “Bill Gates er alt annet enn dum og vil for alltid ha teknologien i bakhodet. Da er det fort bare snakk om tid før ett eller annet skjer ”
- “He he, “GameStop-gutta” på Reddit har vansker med å sette fair verdi på DC ”
- “Det er ett kjent faktum a Gates og Buffet er venner, og at Buffet investerer i ting som er lette å forstå…”
- “Uansett, man bør tenke seg om før man tar gevinst etter 50% eller 100%. DC skal ikke operere i Jantelov-Norge, men i “Wrigley-landet” USA m.fl.”
0 stemmegivere
Vinneren av hausse poll, kan da ta æren for hvor mange % kursstigning i dag?
Spør for en venn
Hva er haussete med å diskutere salg etter 50-100% ?
Jeg har allerede 50%.
Burde jeg selge ?
Hva skal jeg gjøre med pengene ?
0,5% i bank eller vente og kjøpe tilbake aksjene på 100kr ?
Aksjer har ikke hukommelse. Kjøpspris spiller ingen rolle.
Det er kursutvikling herfra som teller. Jeg er bull.
Greit at andre synes det er haussete. Fasit får vi senere
Er et økende antall som synes det er vanskelig med alt det positive som skjer, og at de hver dag ser hvordan dette toget går og går
litt mye haussing her nå ja… ta å ro dere ned litt… tråden er jo barbert fra fakta