Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ser uansett ikke nytteverdien i at den går skyhøyt på ekstrem grådighet i nuet for så å falle som en stein. De som trader ser det nok muligens annerledes.

Spennende å se hvor lenge selgerne klarer å holde seg

kjøperne tok første steget, så bare å føre dansen videre opp!

Er nå oppe i 1545 eiere hos Nordnet.
Da vi runder 5000 er nok kursen en ganske annen.
Selskapet er fremoverlente og på hugget. Det vil på et tidspunkt komme fete skriverier i dagspressen. «Selskap fra Vestlandet skal redde California fra hungersnød»

4 Likes

Et derisket case hvor det er bevist å fungere i storskalaformat til en profitabel, men markedsmessig akseptabel pris, da kan dette løpe fullstendig løpsk. Skulle det bli opplest og vedtatt at mulighetsvinduet er begrensning av ørkenifisering og vannforbruk for agrikultur på globalt skala, som vil si et utømmelig marked for all overskuelig fremtid, med en teknologi som fungerer, da snakker man sky is the limit. Uten å overdrive.

2 Likes

De beviser jo at hvit leire i nanoform kan binde vann. Faren jeg ser er at andre kan finne andre måter å knuse leire til nanoform.

Potensialet i denne aksjen finnes det ingen tvil om. Selskapet har et produkt som verden sårt trenger og en utrolig dyktig leder i Sivertsen, som helt tydelig har kunnskapen og «driven» til å lede selskapet. I tillegg har Desert Control hentet flere dyktige folk fra oljebransjen, som har vært tydelig på at de skal ut å tjene penger tidlig.
Den potensielle kontrakten med Mawarid er nok bare en av mange og jeg skal være med på hele reisen🚀
Det er uaktuelt for min del å selge noen av aksjene mine, til tross for 93% avkastning allerede. Skal vurdere å selge noen aksjer i 2030 :wink:

3 Likes

Det skjer uansett ikke de nærmeste par årene, slik at tidenes reise kursmessig vil være uunngåelig gitt at det lar seg kommersialisere slik det er grunn til å håpe/tro.

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/features/2021-06-23/california-drought-is-withering-almond-dairy-farms-in-food-inflation-threat

2 Likes

Denne må være delt tidligere, og det er noen heftige tall som kommer fram som sikkert må tas med noen lastebillass salt, men interessant er det uansett:

Hvordan kan andre selskaper toppe metoden til DSRT uten å måtte kopiere de?
Meg bekjent så har mawarid gjort et forsøk tidligere med å blande inn clay i jorda, men dette ble gjort manuelt, og de kom fort fram til at det ble for dyrt.
(Jeg skal se om jeg finner kilden til det overnevnte i kveld)

Også kommer DSRT noen år senere og
gjør clayen tilnærmet like tyntflytende som vann. Sprayer det utover et jorde, mens tyngdekraften gjør resten av jobben med å få clayen ned i jorda. Kan nesten si at DSRT har verdens letteste (og kansje beste) måte å blande inn clay i jord/sand på.

Hausehatten sitter løst på i dag :cowboy_hat_face:

1 Like

Flere av disse metodene står nevnt i patentet til DC, som forøvrig er meget interessant lesning.

DC bruker “laminar flow” og “mot laminar flow” for å knuse leiren opp i nano partikler.
Det er nok flere måter å knuse den på, som feks ultralyd (jeg er ingen ekspert)?

Helt ok å hause jeg gjør jo det selv :sweat_smile:, men vi må kunne ha flere tanker i hodet samtidig.

Patentet


Leiren kan sikkert også finknuses ved trykkreduksjon i en ventil, slik som Cambi pulveriserer kloakk før den går i bioreaktor.

Det er nok en mye enklere prosess DC gjør, når de kan knuse leiren med vannings mediet, altså de knuser og blander i samme prosessen.

https://fb.watch/8xpekXuRDy/

Hva skal man sei om det regnestykke? :thinking:

5 M km2 er redusert til 1 M km2 for 2030.
Slike regnestykke ser eg lite nytte i for en seriøs tråd.
Desert Control kan bli bra men slike “tulle innlegg” har lite for seg.

Tenker vel at hver enkelt får velge størrelsen på klypen med salt etter eget forgodtbefinnende. Utregningen gir et bilde av et ganske så unikt mulighetsvindu selv om tallene i seg selv er for spinnville til at de vil kunne se dagens lys.

3 Likes

Nå er dette en småprat tråd…
Tok med innlegget mest som ett eksempel på hva som sies på andre fora og advarte om dertil egnede mengder salt (lastebillass).

1 Like

Greit det men det noe med at ein ikkje behøver å gjengi informasjon som er misvisende.
Aaleby er ein person som eg har tillitt til og dermed tar eg informasjon som seriøs.
Det er også noe med ting som blir gjentatt ofte nok blir til ein sannhet.

Hadde ikkje vært dumt med ein fundamental tråd.

1 Like

Hvilke oppstartsfirma tenker du på som ikke kommer med antagelser om de neste 8 årene, men som taler “sannhet”?

Dette er en småprattråd, det er den av trådene med lavest terskel, der mye (kanskje alt) bør taes med en klype salt. Ingen prognoser blir noen gang den fulle og hele sannhet.

1 Like