Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Jeg tenker man kan snu litt på det omtalte regnestykket.
Det illustrerer hvilket enormt potensiale som foreligger.

Men, og nesten enda viktigere, så viser det at inntektene vil kunne bli formidable, selv om kun en brøkdel av markedsmulighetene oppnås.

Vi vil høyst sannsynlig få mange viktige svar i perioden frem til utgangen av neste år.

3 Likes
3 Likes

Ingen salg fra topp50 på siste oversikt. Noe var det sannsynligvis på fredag under stigende kurs. Men det blir stadig trangere.
Denne uken kan endre selskapet mtp «fra pilot, til produksjon» :rocket: Spennende tider

7 Likes

Kan ikke annet enn å si meg veldig fornøyd med eget valg om å dumpe Softox på kr 45 og gå inn med alt i DSRT. Uvanlig lyst øyeblikk til å være undertegnede.

So far, so good.

1 Like

Deilig utvikling! Håper vi fikk rista ut de siste nølerne på fredag

2 Likes

Som aksjonær i DC mener jeg at dette også er humanitær hjelp, bistand.
Handle aksjer her burde nesten utløse gavefradrag på skatten :sweat_smile:

2 Likes

Fantastisk dag så langt! Ser at det er noen store salgs poster nå. De vil sikre seg en god gevinst, forståelig nok. For oss andre er det bare til å sitte helt rolig i båten. Melding om kontrakt nå vil skyte oss til værs.

3 Likes

Normalt sett ville jeg solgt 50% av aksjene mine nå for så å kjøpe inn igjen på (forventet) dipp i morgen, men med denne aksjen her tør jeg rett og slett ikke.
Bemerker meg også at volumet har tatt seg opp betraktelig. Noe sier meg at Mawarid piloten ikke har gått så helt værst! :smirk:

Jeg sitter ikke i denne for å trade småpenger.
Ifølge WHO mangler 1 av 3 mennesker på verdensbasis tilgang til drikkevann.
FN mener dette kan øke til 5 milliarder i 2050 dersom vi ikke forvalter verdens ferskvann bedre.
Ikke bare kan DSRT bedre forvaltning av ferskvann, de kan også øke matproduksjonen og binde opp mer CO2.
Jeg har alltid hevdet at klimaproblemet kan løses med teknologi, ikke ved å stenge ned verden slik bl.a MDG ønsker. Her har vi svaret.
Betalingsviljen burde være meget bra hvis DSRT lykkes.

5 Likes

Deg om det. Jeg unngår å investere basert på følelser så langt det lar seg gjøre. Normalt sett ville jeg solgt dersom jeg trodde det var penger å tjene på å kjøpe seg inn igjen dagen etterpå. Poenget her var at jeg ikke tør det da DSRT til stadighet gjør uventede bevegelser som ikke ser ut til å være basert på noe.
Som investor vet jeg hvilken problemstilling DSRT prøver å løse, det er derfor jeg har investert :100:

Er den egentlig så uforutsigbar? Over tid har volumet vært signifikant høyere på grønne dager kontra de røde, samtidig som free float’en ligger i bunn og skaper volatilitet. Da er det ikke rart at man får store bykst nå når det nærmer seg nyheter, hvor grådighet og fomo kjapt gjør seg gjeldende.

1 Like

Det er ingen tvil om at det har vert trangt inn dørene hele veien, men nesten +30% de to siste handelsdagene på tilsynelatende ingen nyheter var ikke forventet for min del.
Jeg hadde nok trodd at Mawarid piloten var priset inn tidligere gitt den korte gjennomføringstiden. Jeg hadde ikke forventet ny prising før etter pilot resultatene ble lagt frem. Du har nok rett i at FOMO kicker inn for de som satt på gjerdet

Har det vært nevnt når de skal over på hovedlisten, eller enda bedre over på en skikkelig børs?

Syns at det var ganske merkbart at den bare konsoliderte rundt kurs 20,5-22,5, hvor det helt tydelig var mange som kom på banen så fort retningen gikk nordover. Alt lå egentlig til rette for ny prising i det antall selgere tørket inn, man nærmet seg nyheter og posten på 45k som flere dager lå på kurs 22,5 forsvant. Umulig for litt større fisker å komme seg inn uten å flytte kursen og positivt momentum er selvforsterkende i seg selv.

Nå gjenstår det egentlig bare å se når den kjøler seg ned. Hvileskjær vil åpenbart komme, men de kan fort bli unntaket om piloten viser seg vellykket og etablering i USA nærmer seg.

3 Likes

På lederplass i LA times fra juli i år:

So the issue is no longer whether L.A. is a desert — whether it’s too dry to support itself with water. The question should be whether all those areas from which Southern California has drawn so much of its water over the last three-quarters of a century will be too dry to support themselves, let alone those of us in L.A.

De setter også ganske mye penger på saken, som greenery, både for å unngå desertification, men også for å unngå de store skogbrannene som har herjet staten de siste årene.

4 Likes

Ja, og da passerte vi vel milliarden i dag :grinning: :fireworks:

“It could be tremendous.”

Noe eldre artikkel, men den viser to ting:

  • hvor lett det blir entusiasme rundt Deserts teknologi
  • hvor dyktig DC er på å få PR
4 Likes

Spent på hva som skjer denne uka. Vil vi få gevinstsikring og pullback,blir stabilisering på på 26-27 kroner eller blir det Fomo og fortsatt opp?
Og ennå mer spennende, kommer det news?

Man kan bare tenke seg hvilken goodwill som vil omkranse selskapet dersom det kan tilby en hjelpende hånd mot ørkenifisering* på global skala av typen som gjør en synlig forskjell.

*og bidra til dekarbonisering, som ikke er mindre viktig.

2 Likes

Skulle bare vært.notert i USA med amerikansk CEO osv. Da hadde mcap vært 100 milliarder og de hadde hatt mega kontrakter i USA allerede.