Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Var ikke en gang klar over at dagens første innlegg fra Lur ble skrevet i affekt. Greit å få den avdekket👍

Det er veldig forskjellig hvordan man tar ting, og det er veldig vanskelig på ett forum som dette å vite hva som er genuin humor, hva som er ironi, og hva som er skrevet i affekt.

Men jeg regner med at når man forteller ett forum man har vært medlem av en stund og deltatt ved å snakke varmt om en aksje, at de andre deltagerne vil reagere når man videre forteller at man har solgt said aksje til fordel for en Toyota Avensis (som ikke på noen måte er en dårlig bil).
Hadde dette skjedd i en vennegjeng eller blant kollegaer, så regner jeg med at vedkommende ville fått høre det lenge. Ev blitt gudeforklart den dagen aksjen sank til 2,50,-…

3 Likes

@Lur det holder at du takker for deg 1 gang. Ha det bra

2 Likes

Skal ikke involvere meg veldig, men tenker det er greit å la støvet legge seg etter stormen, og igjen fokusere på Desert og relevante tema.
Når enkelte vrir kappen etter vinden, må man nesten forvente at folkejustisen går løs på den/de. Men det kan ikke prege en betydelig andel av innleggene over tid.

Denne småprattråden har vært helt topp veldig lenge, men det endret seg mye og raskt. De siste 4-5 ukene har det vært mye støy.

Man skremmer nok bort endel potensielle aksjonærer når det er 70 innlegg etter hverandre som knapt nok handler om DC. Endel seriøse skribenter vil nok også la være å engasjere seg.

13 Likes

image

Ikke så veldig mye DC relevant, men litt om at jordbruksland forsvinner.

5 Likes

Jeg besitter ingen tvil i mitt legeme, DSRT skal opp. Tresifret-kurs H2 2022.

5 Likes

TED om ørkenifisering i Pakistan lagt ut for 1 time siden.

3 Likes

Pareto Securities tar opp dekning på Desert Control med kjøpsanbefaling og kursmål 50 kroner pr aksje.

Det fremkommer av en analyse publisert onsdag.

13 Likes

Desert Control - A line in the sand – making deserts bloom

Desert Control is climate tech company delivering solutions to combat some of the greatest challenges of our time – a world suffering from desertification, water scarcity, degraded soil, and threatened food security. With a well proven solution that enables desert sand and poor soil to retain water and nutrients, the company has gained significant traction and is ready for commercial roll-out. First contract was awarded earlier this year, and we wait for a potential strategic partnership with Mawarid to be launched shortly – representing a vast growth potential. A big trigger is thus coming up, and we find the share attractively priced at ~30x EV/EBITDA’23E. We initiate coverage of DSRT with a Buy and TP of NOK 50, a potential upside of ~45%

16 Likes

(post deleted by author)

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Da begynner nok det nok å bygge seg litt fomo mot fredagen etterhvert. Gleder meg til den 20 altså :smiley:

Synes vi ikke skal «mobbe» hverandre for kjøp og salg her inne. La oss holde en god tone og heller fokusere på innlegg av betydning. Så får Lur heve seg også. Vært mye svada men dette ligner mobbing.

Takk for deling av kursmål til pareto. Har de vedlagt en kvantitativ analyse eller kun det som står der?

10 Likes

Kun oppsummeringen jeg la ut.

Helt enig. Akkurat nå er ikke den ene særlig mye bedre enn den andre. Fokus på ballen aka ørkensanden hadde gjort seg.

3 Likes

DSRT: Desert Control and Mawarid Enter into Agreement to Form a New Company

11 Likes

BULL

4 Likes

Mawarid will support the new company with sufficient working capital to establish and grow the business.

Meget, meget bra!

4 Likes

Utrolig spennende. Skal leses med lupe og vi får nok masse informasjon på mandag. Dette kan bli stort. Desert får fokus på det de er gode på, og mawarid fikser resten! Kanskje det beste som kunne skje? Desert får bli med på en eventuell enorm vekst med 49% eierskap.

1 Like