Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Om mandagens seanse vi alle gleder oss til:

15 Likes

Enig. Nylig inngått avtale med Mawarid er helt i tråd med tidligere annonsert strategi. DC konsentrerer seg om R&D og selve produksjonen av LNC. Containerne er forholdsvis billige å produsere, og kapitalbehovet er ikke overhengende. Lokale parnere tar seg av logistikk og salg. Mawarid stiller med kapital for å ta hånd om den delen.

Hvis man først skal snakke om en fremtidig emisjon bør denne heller kobles opp mot hva som senere kan skje i USA. Etter det jeg har fått med meg er det ikke kommet opp noen signaler om mulig partner her. Et samarbeid med et universitet er vel og bra, men det er ikke en egnet forretningsmodell når varslet pilot er gjennomført og oppskaleringen forhåpentligvis kan starte. Satser man på å få til en blåkopi av Mawarid-opplegget vil kapitalbehovet heller ikke her være uoverstigelig. I tillegg vil antageligvis inntektene fra UAE ha begynt å komme inn på konto. Uten at vi foreløpig har alt for mange detaljer om det nye selskapet.

En vekstemisjon er ikke et tema for meg på nåværende tidspunkt. Med forbehold om at ikke hittil ukjente markeder/avtaler dukker opp i relativt nær framtid.

7 Likes

Ja, regner med at inntekter fra UAE også kan dekke opp for ev emi behov.

Jeg er mer redd for at inntektsstrømmen gjør at kontoen går full, enn emisjon.

4 Likes

Skulle til å skrive at det like gjerne kan bli utbytter :slight_smile:

1 Like

Jeg tror ikke vi skal håpe på utbytter på en stund. Pengene vil nok brukes til å oppskalere driften videre.

2 Likes

Claro, men nå jeg jeg vært i Targovax siden tidlig 17, de har ikke engang kommet seg opp av sengen.
Mens DC har tatt lappen, er uteksaminert fra universitetet og har allerede fått seg betalt jobb.
Og alt dette innen det første året…

2 Likes

Gårsdagens nyheter var fantastisk!

Ser at mange fortsatt nevner Operational Update 20.12 som en potensiell trigger? Selv har jeg beskjedne forventninger.

Hva forventer folket fra OU på mandag?

Jeg føler at gårsdagen var mandagen på forskudd.
Med OU som topping på kransekaka så trenger ikke jeg mer info, caset er :ox:

4 Likes

Siger nedover på lavt volum. Zoom ut og behold roen. Logg av og nyt dagen. I morgen er det fredag, og siste handelsdag før den 20. Blir sikkert en fin update til mandag :slight_smile:

6 Likes

Jeg skal feire med en lettøl for hver 50-lapp oppover - vil jo ikke bli alkis heller :slight_smile:

4 Likes

13 Likes

Off-topic:

Dette burde vært kjenningsmelodien til DC :blush:

1 Like

Illustrerer noen av grunnene til hvorfor Desert Control og LNC vil kunne utgjøre en merkbar forskjell i årene som kommer

3 Likes

Dette er fra bekjente i mitt nettverk som sitter veldig tett på riktig folk.

Tøffe tak på riggen å alle kluter har vært til for å redde en dårlig casing jobb så har trukket liner fra 17.00 ( ble purret ut fra natt) å ikke hatt kjangs for å komme inn på forumet før nå. Skumlest for det meste men @ElDiablo Setningen over må du utdype eller er det noen andre som kan gi en elevator pitch på 137 uleste innlegg?
På forhånd takk.

1 Like

@ElDiablo du tar altså null selvkritikk på denne?
Helt utrolig!!

En/gruppe med en agenda om å få ned kursen…

Humbug fra ende til annen.

2 Likes

Men er det noe å spy ut da mister hvis det bare er fjas? Har oppfattet deg mere troverdig en dette å nå poster du tidlig på morningen et rykte du bare har nå har hørt??

Edit: Må gjerne legge den død……undret bare hvorfor så hardnakket? Som sagt bare skumlest, men bet meg merke………

3 Likes

Djevelens verk. Den store E. Hvorfor?

Veldig bra. Fint å se slike innlegg. Respekt.:grin:

4 Likes

Vi får håpe det står noe som kan regnes på i Dirham og Dollars i operasjonsoppdateringen.

1 Like