Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det var en tullete måte å legge det fram på. “Venner av meg som er svært tillitsvekkende tror”. Nei takk

3 Likes

Nei, det er IKKE et reelt problem !
Det er bare oppspinn.

4 Likes

Ikke at du skal kjøre et kurs i emisjoner @SoriaMoria :slight_smile: , men vil det eksempelet du viser til her bety av eksisterende aksjonærer ikke blir utvannet?

Det vi trenger er noen opplysninger om tall i dollar eller kroner.

Hvis jeg har regnet riktig kommer DSRT til å ha en kapasitet til å produsere for over en halv milliard kroner neste år hvis de følger planen med utrulling av nye enheter. Med avtalen med Mawarid fremstår det jo som om de kommer til å få avsetning for mer eller mindre all LNC de kan produsere. Med 30 % EBITDA-margin som de tidligere har nevnt og null selskapsskatt i UAE er det en ganske stor oppside her i mine øyne.

7 Likes

Hvis antall aksjer øker fra 40 millioner til 45 millioner som i eksempelet mitt, representer hver aksje du eier 1 / 45 000 000 del etter og 1 / 40 000 000 av selskapet før. Så du blir utvannet. MEN selskapet har hentet inn 175 millioner kroner som er kapital de faktisk har og skal bokføre. Det betyr at du eier 1 / 45 000 000 av noe som er 175 millioner kroner mer verdt. Dermed er den reelle utvanningen mindre enn det markedet ofte tenker at den er.

2 Likes

Jeg skjønner, takk for oppklaringen :slight_smile:

Håper virkelig at man i fremtiden kan unngå å innlemre en del av haussekompaniet som en troverdig kilde. I sær i en aksje som vedkommende har stått utenfor siste 5 måneder med all sin oppgang.

3 Likes

Det var et oppriktig spørsmål jeg oppfatter kilden som ikke troverdig.

Edit: slettet navnet i posten over, vi legger den død

Var ikke rettet mot deg. Var indirekte kritikk av selvmålet til ElDiablo.

1 Like

Noe skjedde iallefall, - 0,12%.
Supertilbud :ok_hand:

Denslags “emisjonsrykter” hører ikke hjemme på forum. Ikke sikker på om det er tillat å dele “rykter” hverken her eller andre steder. Særlig når ryktene til de grader er kursdrivende (@pdx)

Derimot kan man argumentere for at DSRT bør benytte den vanvittige kursøkningen til å oppkapitalisere. At Arctic og Pareto er på banen øker ditto sannsynligheten. Er det sikkert at de kjører en emisjon nå? Nei. Burde de? Trolig, ja. Er det OK å dele “rykter” på forum? Nei. Er det i orden å observere kurseksplosjon og meglerhus på banen og tenke sitt? Ja.

4 Likes

Det er nå omsatt nærmere 3 millioner aksjer på 2 dager. Det er bare sunt for kursen på litt lengre sikt og surre litt rundt med god omsetning på nye kursnivåer. Og sånn har det jo vært hele tiden i DSRT. Det er mange som har kjøpt DSRT i påvente av denne avtalen, og med tanke på å selge nyhetene.

Jeg håper vi får litt mer kjøtt på beina mandag. Og at kursen tar nye steg oppover på en fornuftig måte. Det er det beste som langsiktig aksjonær.

Og jeg benyttet meg av det :blush: Tanker om emisjon er etter min mening en avsporing. Nå kommer det oppdatering på mandag, og da er det vel både i ft den store milepælen som den avtalen med Mawarid er, planene i USA, og kanskje noe mer om videre planer (?)

Ulike agendaer ute å går her. Kanskje noen ønsker å få ned kursen før 20 des.

Det blir kjøpt og solgt av ulike grunner. Planer gjennomføres og planer skal bli gjennomført, ved gitt kurs og gitt verdi.

Jeg derimot , jeg sitter stille i båten, nyter turen og ser fram til en trygg havn der framme…

4 Likes

Senest vist med Scana. 90% luft, rett opp og rett ned.

1 Like

Ja, det er en gjeng suppehoder bak den nettsiden.

Men nå er folk advart. La oss holde oss til selskapet fremover.

1 Like

:point_up_2:

1 Like

Sånn…

Ja de bare gjetter… Ingen som vet noe eksakt… men uttalelsene til Sivertsen vet vi… Enorme muligheter sier han

En annen vanvittig bonus er at avtalen settes i verk umiddelbart. De fleste slike avtaler settes i verk lenge etter avtalen inngås. Opptil flere år. Her er det game on rett fra start.

Blir spennende dette. Selskapet har 11000 ansatte … ikke småtteri.

7 Likes