Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Her er samme, i komprimert utgave fra 2020…

Han har jo skifta kjønn har han ikke ?:joy::joy::joy:

1 Like

Da var eiendomsselskapet fra Vest ute av topp50. Nye bekjentskaper har kommet inn. Blant annet Arctic.
Døra blir trangere for hver dag :rocket::door:

2 Likes

Bryter vi 27 i dag? :sun_with_face:

1 Like

Nå har de et komplett cluster med 4 enheter på plass så nå drar tempoet seg opp…

7 Likes

Best case-scenario 2022:


(Liten kuriositet; den som har forfattet innlegget ble viden kjent på 80&90-tallet som lektoren som gjorde en virkelig kule som aksjespekulant. Tjente millioner på millioner, før det gikk kraftig nedoverbakke. Nå har han visstnok satset alt som er igjen på suksess for DSRT)

7 Likes

Får de skikkelig orden på maskinteknologien mtp utvikling så blir det et eventyr uten like. I øyeblikket er det bare desert som har veskebasert teknikk (kontra biologisk kull) Videre med alle flyktninger som må rømme gård å grunn pga problemer med dyrking/vanskelig jordbruk. For egen investering et bull case fra 15,68 å jeg plukker fortsatt.

5 Likes

Pang for hilvede :love_you_gesture::partying_face:

5 Likes

Er knapt aksjer igjen under 30 kr :chart_with_upwards_trend:

4 Likes

Er 100% overbevist om de får orden på maskinteknologien. Det kommer helt sikkert til å gå i iterasjoner, men jeg her helt sikker på at teknologien kommer til å fungere fra dag 1. Videreutvikling er effektivisering, og økonomisering. De kommer helt sikkert også til å utvikle ting og metoder som utnytter synergier fra denne produksjonen.

4 Likes

Det er her nærheten til oljebransjen virkelig vil kunne få sitt fortrinn; teknologisk innovasjon.

3 Likes

Det er helt klart en kjempefordel!

Å sitere Buffet er generelt sett flåsete (synes jeg).

Men han har ett poeng når han sier:

image

Det er det som er så enkelt med DC, de løser ett stort problem (fra patentet):

The dry mixing of clay into sandy soils have been researched and used up till 1987 when it was a fact that it was a much too expensive treatment even with just positive prac tical results. Generally known is also the fact that clay has an extensive ability to bindwater and to establish coherent structures in dry condition.
Dry clay soil is hard to crumble, and dry clay forms hard, durable structures, used for instance in sun dried build ing blocks. Clay has already been used in an effort to combat desertification and to increase the fertility of the soil.
Clay has a twofold function when applied to the soil. It enhances water retention, reduces the wash-out offertilizers and rehabilitates the soil with regard to ion exchange. Secondly, it provides growing plants with nutrients.

DC løser problemet med å få leiren ned i sandmassene ved å knuse den ned i nanopartikler, der den kan følge knusingsmediet (vann).

En enkel lett fattelig metode for å løse ett av verdens største utfordringer, ørkenifisering. Og i prosessen driver man med karbonfangst (lager biomasse). Ett mer genialt produkt har ikke jeg sett på lenge…

Skulle ikke forundre meg om Buffet kom inn på eiersiden her sammen med oss :smiley:

3 Likes

Dette er en mye bedre og sikrere form for karbonfangst enn “Månelandingen” som ble en dyr fiasko.
Vanskelig å se et tak på hvor stort dette kan bli.
Løser karbonfangst, ørkenspredning, vannmangel, matmangel og konflikter mellom land (krig om vann)

FN : “Mangel på ferskvann er Jordans største miljøproblem. Landet tapper Jordanelven for å opprettholde jordbruket, men fordi denne elven også er viktig for nabolandene har dette ført til politisk konflikt.”

5 Likes

Problemet med disse aksjene med enormt potensiale er ofte tids aspektet. Hadde det bare blitt fart på sakene IFT omsetning og salg så hadde det vært litt mer komfortabelt. Jeg er inne fra 21 kroner pga potensialet. Men jeg er inne i altfor mange aksjer med potensiale, hadde bare vært uhorvelig Morro om vi var med på ett skikkelig gjennombrudd der det tar fullstendig av.

Sånn jeg ser det har de bevist sine teorier, virker nesten som det eneste som mangler er at det blir plukket opp av en stor aktør. Montsanto bayer for eks. Dette Dubai selskapet er stort. Så de kan fort pushe det ut i stor skala. Spennende folkens.

4 Likes

Som ateist sier jeg for gudsskyld ikke selg dette til MONSANTO de er djevelen, satan, Idi Amin og Valgjerd Svarstad incarnate.

Addendum:

Måtte jo bare google det, og jeg fikk svar :sweat_smile: :rofl:

3 Likes

Når resultatet fra piloten blir kjent, så må man ikke bli overrasket om selskaper som sliter med image, og forpliktet «dekarbonisering», hiver seg over dette.
Med dagens lave Mcap blir dette småpenger for endel selskaper innen olje/gass, som desperat trenger å kjøpe seg noe «avlat» og karbonpoeng.

4 Likes

Men for å være litt seriøs, så tror jeg ikke tidsaspektet trenger å bekymre, jeg tror ikke det er lenge til denne kommer til å ta av mtp pr. Bare det at de starter i uniten kommer til mest sannsynlig til å gi dem masse pr, og tilgang på masse statsstøtte.

3 Likes

Alt tar oftest mye mer tid enn man først ser for seg. Ser likevel ingen grunn til at ikke et snev av best case scenarioet beskrevet rett over her ikke skal kunne utspille seg neste år. Markedet er utømmelig og for de potensielle kundene vil oftest tid være penger. Som betyr et insentiv til å omfavne selskapet kommersielt gitt at de evner å skalere opp tilstrekkelig og til en overkommelig pris.

5 Likes

Some 60 percent of Iran’s lands are exposed to the desert, according to the FRWMO. The progress of desertification in Iran’s soil occurs in a situation where the desert per capita in Iran is more than twice the global average.

This year, a total of about 3 trillion rials (around $71 million) has been proposed for fighting desertification, but due to the drought, more funds should be spent on desertification compared to the previous years, Jafarian said in July.

Det er 605 mil NOK i år, bare i Iran…

5 Likes

4 Likes