Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Hun er nå Technology Strategy Officer i DC. En kan vel trekke den slutningen at hun kjenner USA relativt greit, ihverfall kjenner USA henne :sweat_smile:

7 Likes

Africa has one billion hectares of drylands, 393 million hectares of which need restoration in Africa’s Great Green Wall areas.

AFR100 has committed 31 African Governments to restoring 100 million hectares by 2030 – a challenge already exceeded.

Africa has an estimated additional 132 million hectares of degraded cropland, which combined with climate change, makes millions more vulnerable.

Around 45 percent of Africa’s land is impacted by desertification, 55 per cent of which is at very high risk of further desertification.

1 hektar er 10 000m2, eller 10 mål…

$0,2 pr m2 tilsvarer $2000 pr hektar.
Dvs får DC 1% av de overstående 393 millioner hektar tilsvarer det fortsatt 7,86 mrd dollar eller 66,9 mrd NOK. Men la oss være konservative, si at DC bare får 10% av dette (1 promille av totalen), så er det fortsatt 6,69 mrd NOK…

4 Likes

Herlig open :partying_face:

Usaklige drømmerier.

Først og fremst er det aktører som kan betale for dette som vil benytte seg av det. Golfklubber landbruk så evt stater som ønsker å forhindre ørkenspredning. Afrikanske land uten penger eller interesse for dette kommer langt bak i leksa.

Nå handler det først og fremst om oljesjeikers parker i ørkenområder så evt jordbruk i gulfstatene.

Vet vi noe konkret om mavarid piloten? Når den startet og når den avsluttes?

Jeg hører fra slide 8 i q2. During October we will present the results from the mawarid pilot and on this go forward with partnership discussions.

Dvs at det er ventet en viktig melding innen 14 dager.

Trenger en god melding nå for videre oppgang, flere som sitter med 100% gevinst som sikkert vil realisere litt her oppe.

Ja men det er ventet en melding innen 14 dager.

Mawarid piloten. Det blir den viktigste meldingen til nå tenker jeg.

1 Like

Realiserte en liten skjerv selv og tipper mange har gjort det samme, som jo bare viser styrken i momentumet iom at den holder stand.

1 Like

Tipper de fleste som har vært giret, eller har som strategi å selge 20-30%, har gjort det nå. :chart_with_upwards_trend:
Kun 1576 eiere hos Nordnet nå. 31 nye på 5 dager. Så vi er ikke i nærheten av en FOMO-effekt ennå.

1 Like

Er tynt med reelle selgere:
image

Unnskyld meg, men nå tror jeg du må sette deg skikkelig inn i caset, her er det du som er usaklig.
Hele poenget med UAE og ev partnerskap med Mawarid er å drive selskapet fra POC over til produksjon, og derved drive prisen ned fra $2 til $0,2 pr m2.

Nå er det heller ikke Afrikanske land uten penger som skal betale for dette, men FN…

5 Likes

Denne snøballen har bare såvidt begynt å rulle. Hvis ting går nogenlunde etter plan så tipper jeg 10x, minimum, innen 12 mnd📈

7 Likes

Helt enig! DSRT er fremdeles uoppdaget. Men jeg tenker det endrer seg når det kommer nyheter om pilotprosjektet. Og de bildene som selskapet har lagt ut i det siste er indikasjoner gode nok for meg. Ingen gevinstsikring her i gården.

2 Likes

Noen som har tilgang?:

Kjøpte meg tilgang for den nette sum av kr 1. Absolutt ingen ting nytt i artikkelen.

2 Likes







8 Likes

Veldig bra, takk @Aaleby!

Er det noe spesiell grunn til at dei ikkje vil til Kina?
Kina har enorme prosjekt på gang når det gjeld ørken.

Å drive business i Kina er et spill helt ulikt alt annet. Meget fornuftig å ikke satse der i starten.

Hovedårsaken er at i Kina og Russland kan ikke et vestlig selskap stole på hjelp og juridisk beskyttelse fra myndighetene.

4 Likes

For de har sagt at de ikke skal ha for mange baller i luften på en gang. Få ballen til å tulle først i Midtøsten, så starter de opp i USA også står nok andre deler av verden for tur. Noe som er helt rett strategi.

2 Likes

DC er avhengig av å operere i land som respekterer patentrettigheter.

1 Like