Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Trenger en god melding nå for videre oppgang, flere som sitter med 100% gevinst som sikkert vil realisere litt her oppe.

Ja men det er ventet en melding innen 14 dager.

Mawarid piloten. Det blir den viktigste meldingen til nå tenker jeg.

1 Like

Realiserte en liten skjerv selv og tipper mange har gjort det samme, som jo bare viser styrken i momentumet iom at den holder stand.

1 Like

Tipper de fleste som har vært giret, eller har som strategi å selge 20-30%, har gjort det nå. :chart_with_upwards_trend:
Kun 1576 eiere hos Nordnet nå. 31 nye på 5 dager. Så vi er ikke i nærheten av en FOMO-effekt ennå.

1 Like

Er tynt med reelle selgere:
image

Unnskyld meg, men nå tror jeg du må sette deg skikkelig inn i caset, her er det du som er usaklig.
Hele poenget med UAE og ev partnerskap med Mawarid er å drive selskapet fra POC over til produksjon, og derved drive prisen ned fra $2 til $0,2 pr m2.

Nå er det heller ikke Afrikanske land uten penger som skal betale for dette, men FN…

5 Likes

Denne snøballen har bare såvidt begynt å rulle. Hvis ting går nogenlunde etter plan så tipper jeg 10x, minimum, innen 12 mnd📈

7 Likes

Helt enig! DSRT er fremdeles uoppdaget. Men jeg tenker det endrer seg når det kommer nyheter om pilotprosjektet. Og de bildene som selskapet har lagt ut i det siste er indikasjoner gode nok for meg. Ingen gevinstsikring her i gården.

2 Likes

Noen som har tilgang?:

Kjøpte meg tilgang for den nette sum av kr 1. Absolutt ingen ting nytt i artikkelen.

2 Likes

8 Likes

Veldig bra, takk @Aaleby!

Er det noe spesiell grunn til at dei ikkje vil til Kina?
Kina har enorme prosjekt på gang når det gjeld ørken.

Å drive business i Kina er et spill helt ulikt alt annet. Meget fornuftig å ikke satse der i starten.

Hovedårsaken er at i Kina og Russland kan ikke et vestlig selskap stole på hjelp og juridisk beskyttelse fra myndighetene.

4 Likes

For de har sagt at de ikke skal ha for mange baller i luften på en gang. Få ballen til å tulle først i Midtøsten, så starter de opp i USA også står nok andre deler av verden for tur. Noe som er helt rett strategi.

2 Likes

DC er avhengig av å operere i land som respekterer patentrettigheter.

1 Like

På sikt vil de bygge en fabrikk som kan produsere ulike deler til produksjonsenhetene.

Hvis de skal bygge en fabrikk har de tydeligvis troa på at det skal bygges mange….

Hinting om en aldri så liten avtale her?

3 Likes

He he definitivt!

Ikke noe håp og tro. NÅ begynner lanseringen.

2 Likes

Anbefaler de av dere som ikke har sett den å se H1 2021:

https://vimeo.com/597101129/f0cdef4dfd

Der kommer det fram bla at “reaktoren”, selve kjernen i maskinen skal produseres etter som jeg forstår “in-house” i Stavanger.

3 Likes