Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

På sikt vil de bygge en fabrikk som kan produsere ulike deler til produksjonsenhetene.

Hvis de skal bygge en fabrikk har de tydeligvis troa på at det skal bygges mange….

Hinting om en aldri så liten avtale her?

3 Likes

He he definitivt!

Ikke noe håp og tro. NÅ begynner lanseringen.

2 Likes

Anbefaler de av dere som ikke har sett den å se H1 2021:

https://vimeo.com/597101129/f0cdef4dfd

Der kommer det fram bla at “reaktoren”, selve kjernen i maskinen skal produseres etter som jeg forstår “in-house” i Stavanger.

3 Likes

Piloten er vel offisielt ferdig i morgen, 15 okt.
Produksjonsfasiliteter er skalert opp FØR 15 okt.
Har et inntrykk at selskapet går «sømløst» inn i neste fase, kommersialisering.
Nyheter er imminent :chart_with_upwards_trend:

3 Likes

De har det ganske travelt!

Første posteren i presentasjonen:

I den røde rammen.
100 milloner hektar tilsvarer altså $200 mrd innen 2030.

4 Likes

Har du 15 oktober fra en plass?
Seks ukers piloten begynte i følge presentasjonen den 30.08.21 og skal da ha vært ferdig til 10.10.21.

Uansett er nok gode nyheter rett rundt hjørnet.
Kontrakt, økt produksjon og oppstart i USA.
Vi bør se 50 tallet før året er ferdig.

3 Likes

Mulig jeg som har blandet datoer da. Men fra newsweb:

First commercial contract

On June 8th Desert Control’s first commercial contract was signed with the Mawarid Group in Abu Dhabi, United Arab Emirates. The first part of the agreement is a paid implementation of Liquid Natural Clay (LNC) for a variety of areas that further will serve as a pilot initiative for a potential future strategic partnership to accelerate regional deployment of LNC.

The project includes LNC application for agriculture initiatives including greenhouses and open-field cultivation of crops to investigate how LNC may support national UAE food-security initiatives. Further, LNC will be deployed within forestry, both for validating more sustainable methods for the planting of trees, and to determine potential water savings for maintaining existing trees and forests. First phase of this project is expected to be finalized by mid-October 2021. The paid implementation of LNC for this initial stage is valued at USD 375,000 for Desert Control.

3 Likes

Autostore børsnoteres til en verdsettelse på rundt 103 mrd NOK med en omsetning på 1,6 mrd i 2020, da med ett underskudd på 146 millioner NOK.

Jeg vurderte å bli med på ipo’en men jeg kommer til å sette pengene i DC i stede.

2 Likes

Går vel noen rykter om at der er Nordic Steel som produserer nanoleiresyklonen for DC.

1 Like

Ja, det er mulig jeg har misforstått :

Q: Regarding the production of the machinery in the clusters, where does this happen?

A: We are also aiming at producing and assembling machines and equipment sustainably. Core technology(unique components for creating LNC) , such as the specific reactor, is managed by our R&D team in Norway. Other parts of the units and clusters, such as the 20- foot container shells, pipes, tanks, steelworks, and standard industry components, are being sourcing based on our engineering and design and are assembled and buil t locally in-country. That is also the plan for the US. This model allows us to scale out effectively as we expand to other markets. We aim to maintain a combined approach, with production and assembly of units in-country, while protecting core components and IP (i.e. , core reactor) by developing these from Norway.

De sier ikke at de gjør det selv, men managed by.

H1 transcript

He said that the signing of the MoU comes as the “Saudi Green Initiative Forum” and the “Middle East Green Initiative Summit” are held later this month.

Mulig DC er med her?

Last March, Crown Prince Mohammed bin Salman launched initiatives that aim to reduce carbon emissions by 60 percent in the region and plant 50 billion trees in the world’s largest afforestation project, which will be double the size of the Great Green Wall in the Sahel region, the second biggest regional afforestation initiative.

50 milliarder trær… alle disse kommer til å trenge vann…

3 Likes

Og når først Saudi Arabia nevnes er det interessant å dra frem denne igjen:

Meanwhile, as part of its effort to maximize the use of natural resources and improve the quality of the local environment, SPARK is evaluating the use of Liquid Nano Clay (LNC). This process allows nano-particles of clay to be bound to sand particles, thereby creating a soil that allows plants to flourish in hyper-arid areas where they otherwise would not survive. LNC enriches sandy soil to qualities comparable with high-quality black farming soil, retaining nutrients and high levels of water, and minimizing water wastage.

https://www.spark-ksa.com/innovation-at-the-heart-of-spark-s-sustainability-agenda/

4 Likes

Jeg har på følelsen at noe stort er på gang…

4 Likes

Enig. Helt rått å få være med på reisen til Desert som kan forandre verden. Det at jeg tjener voldsomt mye penger på det, gjør det ikke noe kjipere.

4 Likes

Kursen har gått bra. Men j g føler vi trenger litt mer kjøtt på beina i form av kontrakter og cash. De har 4 containere… hadde vært flott om vi fikk konkrete kontrakter der de nevner hvor mange units som skal utplasseres og beløp. Blir enormt spennende de neste par ukene IFT mawarid piloten.

3 Likes

Er det i kanskje i dag ‘FOMO’ starter? Ikke ment som haussing men mer som tips til de som ikke er inne til å sette seg inn i ‘caset’.

Tenker man skal si seg veldig fornøyd om kursen stabiliserer seg rundt kr 30 før nyheter.

3 Likes

Svært spent på hva dagen bringer etter gårsdagens “milepæl” på 31. Regner med vi kommer til å gå sideveis en stund nå før Mawarid-resultatene og endelig svar ang. USA foreligger. Når det er sagt, DSRT har overrasket meg før, og jeg er ikke det minste i tvil om at de vil overraske igjen.

3 Likes