Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Jeg får jo alltid kjeft for å si det, men min mening er alltid at selskaper skal hente penger når de kan, ikke når de må. :wink: Ser at denne aksjen er på Euronext Growth, f.eks ved en flytting til hovedlisten hadde det vært veldig naturlig å tenke pengehenting fra de store institusjonene som da får mulighet til å handle.

Men merk, jeg har overhodet ingen innsikt i aksjen og uttaler meg kun fra slik jeg tegner og leser chartet.

Jeg har satt watch list alarm på kryssing nedover på den streken jeg har på 34, fordi den lengre opptrenden i aksjen ser bunnsolid ut.

4 Likes

Ja. Og det tror jeg alle på denne tråden har fått med seg nå :slight_smile:

Noen produkter er så bra at kjøper/motpart tar kostnadene med ekspansjon :grinning::man_dancing:

1 Like

Elske?

Selskapet opplyser om at de følger planen fra H1 som igjen sier at de har penger ut 2022.

Men takk for all del, takk for at du analyserer!!

1 Like

Tenk om de melder i morgen at de har søkt overføring til hovedlisten!?

Hovedsakelig spent på 2 ting; mer info om det økonomiske rundt Mawarid-avtalen og status i USA

1 Like

Enig, dette var bare wishfull thinking fra min side.

Verdt å nevne at Desert Control i praksis allerede har fått inn det man må anta å være betydelige summer, øremerket satsingen i MENA-regionen:
“Mawarid will support the new company with sufficient working capital to establish and grow the business.”

https://newsweb.oslobors.no/message/549397

11 Likes

Indeed!

Mawarid will support the new company with sufficient working capital to establish and grow the business. The business plan further targets alignment with Desert Control’s previously announced plan for ramp-up of LNC production capacity.

Dobbel posting, sorry!

Men apropos det da…

Finnes det noen god grunn til at de blir hengende igjen i sandkasse Growth lenger?

Det er forskjell på biotek som brenner penger og DC som nå vil tjene penger.
Kanskje mer aktuelt med U-ordet enn E-ordet ?
(U for Utbytte)
Men ikke ennå selvsagt.

4 Likes

Jeg er ganske sikker på at Desert Control kommer til å ha gode inntekter allerede neste år. Men jeg tror nok utbytte ligger en stund frem i tid. Pengene kommer nok lenge til å gå til vekst. Hvis de skal klare å nå målet om 100 millioner hektar innen 2030 må de vokse noe helt enormt år for år.

3 Likes

Husk at 100 millioner hektar er the Green Wall alene…

Så kan man legge til det som ev kommer i USA, UAE, MENA og middelhavslandene i Europa.

2 Likes

Om vi i morgen i tillegg får informasjon om mulige samarbeidspartnere de er i dialog med i USA vil det ta rimelig godt fyr. Drøye områder å dekke over there.

4 Likes

Fantastisk utgangspunktet for forhandlinger/dialog nå når teknologien både er validert og kommet gjennom nåløyet til Mawarid. På et område hvor det ikke finnes alternativer.

9 Likes

Det er så spot on :partying_face:

I tillegg :
De har nå en forretningsstruktur og avtale i mawarid/UAE, som de i stor grad kan gjenbruke som et rammeverk for avtaler i andre regioner/land.

2 Likes

Å tenk hva det vil bety av verdier å inntekter hvis DC får ta del i det eksterne markedet til Mawarid! Det er et potensiale som er så enormt at det er vanskelig å forestille seg. Men vi har allerede et ben innenfor.

2 Likes

‘Mawarid Desert Control’ fremstår nå som en åpenbar leverandør/partner til ‘The great green wall’

3 Likes