Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Minervini er bra. Og han bruker alltid stop-loss. Det er nok også noe av grunnen til at han kan tillate seg å slappe av.

Touchet akkurat nedpå sirkelen, tredagersregelen skal man ikke kimse av.

Så er alltid spenningen om grådigperene er så grådige at de lurer seg selv

2 Likes

Man kan fint slappe av hvis det fundamentale i et selskap er solid. Da er kursnedgang bare støy på veien mot noe hyggelig lenger fremme.

Jeg har aldri brukt stop loss.

4 Likes

Nå kjøper jo han aksjer uten å vite hva selskapet driver med en gang også da… Skjønner at han bruker stoploss da :innocent:

2 Likes

Jeg gjør det motsatte av stopp-loss. Dvs jeg kjøper når deres stopp-loss ryker.
Det er fordi jeg tenker som Hayen og stoler på det fundamentale.
Ørken, vannmangel, klima og mat har nok kommet for å bli :slight_smile:

8 Likes

Fornuftige betraktninger fra både bamse og Hayen. Jeg kjøper litt hver dag nå, slik at jeg forhåpentligvis kan nyte fremtidig oppgang. Så lenge det fundamentale er på plass, så kan man gjerne kjøpe på nedadgående kurser.

I caset Desert Control så er både problemene de forsøker å løse reelle, teknologien enkel nok til å forstå, samt at CEO er fantastisk! Jeg trenger ikke så mye mer begrunnelse enn dette for å investere.

4 Likes

Benytter slike dager til å fylle på. Fantastisk å få med seg litt ekstra aksjer til god pris👌🏻

4 Likes

Jeg også! Dessuten føles det trygt og godt å investere videre når man allerede sitter med ganske god gevinst i et selskap.

3 Likes

Jeg vet ikke hva miniwiener driver med, men jeg kjøpte akkurat mine siste DSRT aksjer for 2021. Fikk snitta meg godt opp fra 14 kr… 2022 er vårt år!

4 Likes

Divergens mellom pris og MACD av akkurat den typen Alexander Elder liker på 30M. Ellers er de gule linjene ankrede VWAP (volumvekta snittpris), den ene festa til slutten av forrige konsolidering (17. november), den andre til foreløpig ATH. (Mer om ankra VWAP her.) Jeg blir ubekvem hvis prisen går mye under den nederste linja og virkelig bull hvis den går over den øverste.

Dette er en reint teknisk, kortsiktig betrakting, needless to say.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det er fint mulig å kombinere TA og fundamental analyse. :blush:

2 Likes

Hei, jeg har bare kjøpt en lyttepost til jeg vet mer om selskapet. Skal se på videone på Vimeo etterpå. Kan noen svar på hvor og når de første inntektene kommer? Hva slags topplinje kan vi forvente i årene fremover? Jeg eier aksjer i mange vekstselskaper så jeg forventer ikke millionomsetning i morgen.

Tenker mer på det som naturlig konsolidering etter sterk oppgang, samt test av området mellom 7. og 14. desember.

1 Like

Mange myter knyttet til TA. Som at gaps skal lukkes, har ikke sett noe troverdig empiri på det. I blant har du run-away gaps, iblant korrigeres det og gapet “lukkes”. Noen forklaring utover naturlig volatilitet trengs neppe. Men hvis noen har ref til troverdig statistikk på det så er jeg interessert! Iblant har du effekter som oppstår kun fordi nok folk tror på dem, lukking av gaps er neppe en av dem.

Men her har det uansett ikke oppstått noen gaps å lukke (på day chartet).

På et helt basic nivå med fokus på trender, pris og volum fungerer TA godt som et supplement til fundamental analyse.

2 Likes

I dag har det vært mulig for gamle å nye investorer å kjøpe det nye «yara» aksjer på kurs 33,- å 34,-

5 Likes

Trodde denne lå trygt stuet vekk frem til neste år. Men dette gir fine muligheter til å måke flere aksjebrev ned i skuffen.
Blir for fristende…

Tydelig at noen skal ha bøkene i orden før 1/1

3 Likes

Har barnebarn på besøk, og spiller «stigespillet». Til forveksling likt
DC aksjen for tiden…
(Det gjelder ikke å gi opp. Til topps kommer en før eller siden).
bilde

4 Likes

25 Likes

Skikkelig robbot fest i ordreboka enda ja :stuck_out_tongue: Overraskende hvor kåte IPO gjengen er på lav skatt.

3 Likes