Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ser endel henger seg veldig opp i kortsiktige bevegelser som ikke har spesielt stor korrelasjon med det fundamentale. Greit nok det, hvis man har ultrakorte briller. Lykke til!
Personlig tror jeg mye av gevinstsikringen skyldes den nye skatteprosenten som gjelder fra 1/1-22.
Så trenden med Nordmenn ut - Utlendinger inn, vil nok fortsette noen dager til.
Har selv «rotert» endel aksjer i DC pga skatt. Vet ikke om jeg vil anbefale det, da spread på kjøp og salg kan være prosentvis stor. Kan bli en neglebitende affære når man skal kjøpe de tilbake :smiley:

10 Likes

Helt enig @pdx ! Jeg har oppdaget noen helt fantastisk spennende selskaper gjennom dette forumet !

Hva gjelder DSRT hadde jeg den på watchlist fra notering, men hadde hatt fokus på andre aksjer og ikke rukket å sjekke den nærmere selv… så takk til @anon50125742 som gjorde meg klar over Mawarid piloten, det gjorde meg trygg på min første inngang her. Og takk til @Aaleby, @Ramsess, @Hayen, @bamse og @Mr.Oncoinvest , takket være all informasjon og tanker dere har delt, så har jeg følt meg trygg på å øke her underveis.

Det er nok enda flere jeg kunne nevnt her, men poenget er at her har jeg fått mye gratis informasjon, mer enn jeg sikkert ville funnet selv. Jeg setter veldig stor pris på at dere fortsetter å dele informasjon, selv om det har blitt kalt haussing osv!

Om man har fulgt med på alt som blir delt her, så har man også fått med seg at det også har blitt kartlagt risikoer, blitt advart mot å legge for mye i en operational update osv. At det har blitt litt snakk om fantasillioner og at noen har blitt revet med på positive dager må være lov, det er tross alt ingen som klarer å prise dette da det er helt ny tech i ett enormt marked som vi ikke engang har tenkt over før… jeg synes det da må være lov å bli litt entusiastisk, og har selvfølgelig tatt det med en klype salt.

Grunnen til at jeg vurderer å trekke meg tilbake fra Småprat tråden er at jeg personlig ikke kan følge med på alt hver dag, spesielt når noen nye bare vil støye, for da vet jeg at jeg kommer til å gjøre en spontan handel - og siden jeg føler meg trygg på investeringen, så trekker jeg meg litt tilbake og lar OKS og hans fantastiske TEAM bane resten av veien for oss…får nesten lyst å søke jobb der selv!

25 Likes

Dagens liste største inn og ut noen?

Torsdagens handler ga få utslag. Onsdag ga salg på ca 1 mill IPO-aksjer.

Edit
JP Morgen solgte 151k på torsdag.
De flytter endel mellom konti. Så ikke nødvendigvis salg.

“The nation that builds and nurtures its soil builds itself, says H.E. Abdul Jalil Alblouki. We must treat our natural resources as assets we pass to the next generation at an increased value. In partnership with Desert Control, we can turn sand into soil, create arable land, and preserve water. Together we will nurture and safeguard natural resources to strengthen food security and the prosperity of our nation and our planet.”

6 Likes

Hvor mye LNC behøves for å dekke behovet til et tre?
Jeg ser at FAE har ca 13 millioner trær, som etter behandling med LNC vil redusere behov for vann med opp til 50%, og med en varighet på 15-20 år ++.

2 000 000 000,00 kvm med land som trenger behandling.

Det var en meget bra halvårsrapport, men jeg ser fram til å se økonomien i det hele, for den kan bli enorm.

3 Likes

Vekk meg når det skjer noe’ a…

1 Like

Ja, noe jeg glemte å ta med i min oppsummering, det ble jo gjentatt noen ganger at siden Mawarid eier 51% så anses det nye selskapet som lokalt. Som ville gjøre det mulig å delta “governmental tenders”… så når Mawarid tidligere har sagt det vil være “tremendous value for our country”, så er det all grunn til å være optimistisk :blush:

4 Likes

Satser på at de skrur av robotten når vi er i 2022 …

Kan anbefale en snorkeskinne. Det fungerer! :crazy_face:

Det er ikke gitt at LNC vil ha særlig betydning for disse trærne. Det kan være at kvaliteten på jordsmonnet er såpass bra, at lnc behandling gir liten effekt.

1 Like

Ny på dette forumet, men har fulgt DSRT siden Mai. Utrolig imponert over hvor dyktig OKS er og ser for meg at dette kan bli en av de beste investeringene jeg noensinne kommer til å gjøre👌🏻 Har fulgt med på forumet her de siste dagene og det skrives mye bra! Personlig planlegger jeg å sitte på denne aksjen veldig lenge og synes det er like kjekt hver gang det dukker opp kjøpsmuligheter, slik som i går.

10 Likes

Om den closer over 36 når vi tar juleferie så skal longs være godt fornøyd, da har den begynt å finne en ny low.

En aksje som stiger så fort som dette vil jo alltid ha en del volatilitet, her er prosenttallet på to tidligere pullbacks pluss det som er nå

21 Likes

Takk for god teknisk analyse!

Feil Post

Det er et ganske tydelig mønster med oppgang på stort volum, og nedgang på lavere/lavt volum

Redigert :
Volum=handelsvolum

3 Likes

Ja skulle det vise seg at vi måtte ned mot 34 tallet i meget nær fremtid etter den rapporten som ble fremlagt i dag oppfatter jeg det som meget sannsynlig at majoriteten av aksjonærene vil velge å øke. Undertegnede der iblant. Det ville jo vært en gave!!

Fikk da et par til på 34,70 Takk;)

3 Likes

Handelsvolum eller antall innlegg i småprat tråden??

Vi vurderer nok risikoen ulikt.
Det kan være at kursen faller noe, men det er relativt kort tid til det kommer nyheter fra UAE… Det kan også komme endel artikler som gir ytterligere interesse for selskapet.
Leverer Desert, så er det vesentlig mer sannsynlig med betydelig oppgang fremover enn nedgang. Et forsøk på kortsiktige trades kan være dyrt. Jeg gidder iallfall ikke bruke tid, energi eller ta risikoen på å prøve å være smart.

4 Likes

Hørte en podcast i går med Mark Minervini, som sa noe som kanskje har overføringsverdi til denne tråden og flere; man bør feire når man har hatt suksess og koble vekk følelsene når pilene peker mer nedover. For å forsterke de positive følelsene og gjennom det inkorporere vinnermentalitet i underbevisstheten. Som ikke betyr at man skal forholde seg apatisk, men avbalansert analyserende.

Som kanskje er det man ubevisst gjør når det syder av aktivitet når kursen går opp, mens majoriteten trekker seg mer tilbake i konsolideringsperioder. I tillegg til at oppgang oftest betyr at man ser frem mot noe, åpenbart. Og visa versa.

3 Likes