Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

OK, da er vi relativt enige.
Men jeg er av den oppfatning av at ingen vet hvor haren hopper, men den kommer hjem til slutt. Matten vinner alltid på sikt.
Mawarid avtalen var en stor derisking. Nå kommer pengene.
Hvorfor noen tar gevinst aner jeg ikke.

3 Likes

Jeg vet. Haussegjengen fra investornytt var inne pumpet og har nå dumpet. Derav nye artige nick som “objektivt” fokuserer på negative sider, uten å komme med noe konkret selv.
Kanskje en egen analyse av riktig kurs/verdi er mer givende @bulldog , enn å kommentere en kursnedgang og be om at andre skal begrunne hvorfor nedgangen er feil?

Hva er grunnene til at du investerte?

Gjerne regnestykke. Om det er TA tar vi gjerne imot dine linjalstreker.

5 Likes

Det kan ikke være mange som mener at Sivertsen ikke innfridde idag.

Selskapet går på speed på alle fronter. De har stø og rask kurs mot enorm suksess. De oppnår utrolig mye. Jeg har vanskelig for å forstå hvordan det er mulig

Etter idag bør spørsmålet være:
Hva skal stoppe Desert fra å bli et eventyr?

De mulige fallgruvene forvitrer en etter en.

7 Likes

Er det nick dere er usikre på om er gamle kjente som er kastet ut, eller av andre grunner dere ønsker at admins skal se på er det bare å sende Pm til meg @pdx @Savepig eller @laplagam

7 Likes

Se gjerne på mitt nick du, så vi kan legge denne ballen død.

Kursen falt i sin tid fra ATH på 30,31 14. oktober til den bikket under kr 26 den 10 november, hvor flere her kjøpte tungt. Doblet selv. Som, ikke overraskende, viste seg som en fantastisk kjøpsanledning. Fra 20 til 21 oktober falt kursen tilsvarende som i dag. På grunn av gevinstsikring. Beyond me hvorfor man skal bry seg om at den tar seg noen hvileskjær når absolutt alt peker i en retning om man bare zoomer litt ut.

Det er ekstremt lav free float i DC, som er årsaken til volatiliteten. Intet unormalt med dagen i dag. Overhodet.

1 Like

Har du ikke sett innlegget til @Savepig ?

Tror jeg logger av småprat tråden snart…

Det er nybegynnerfeil å koble kursbevegelser mot forventning.

3 Likes

Bare å bruke mer tid i innsidertråden. Ofte bedre s temning og mer seriøsitet der.

2 Likes

Avslutter diskusjonen for egen del med noen velvalgte ord fra TL
Screenshot_20211220-203543_Messenger

3 Likes

Har vært inne delv forholdsvis lenge, og denne tråden liker jeg godt, selv om det er litt vas av og til.

Det jeg liker med denne tråden, er at den omhandler DSRT, og se som er her, er utrolig dyktige til å fange opp nyheter som ikke nødvendigvis er børsmeldt, men kan omhandle Desert Control.

Når det gjelder fallet i dag, gjorde jeg det enkelt: jeg orker ikke sjekke aksjekursene.

Det fundamentale i selskapet er bunnsolid, og jeg er av den klare oppfatning at selskapsverdien skal opp på et mye høyere nivå enn 1,6 milliarder.

10 Likes

Fin fyr. Virkelig.

15 Likes

Noen hausser og noen baisser, og i utgangspunktet er ikke det ene noe bedre enn det andre.

Det er derimot noe særnorskt (og faktisk veldig irriterende) over det faktum at de positive alltid karakteriseres som godtroende nisser som ikke har skjønt de fornuftige og saklige argumentene til de negative. De negative ser altså ut til å betrakte seg selv som mer seriøse enn de positive.

Denne holdningen synes jeg faktisk gjennomsyrer de aller fleste trådene her inne. Ikke misforstå meg dithen at jeg er positiv til alt, men fakta er fakta og antagelser er antagelser - uansett hvilken vei de peker. Jeg tror også noen ganger at ting vil gå opp og noe ganger ned, men jeg vektlegger “tror” selv om jeg føler at jeg har overbevisende argumenter jeg kjøper selv :grinning:.

Stort sett har de fleste av oss mer rett på andre oppfatninger i livet enn utviklingen i aksjemarkedet. Så, for alle de som stadig føler seg så forulempet og sutrer over at noen motsier dem - la være å komme med innlegg om du ikke tåler såpass.

13 Likes

Samme tilbakemelding som i alle tråder:

Det er helt åpent for alle slags synspunkt, men det er unødvendig å gå i internettkrigermodus og spamme ned tråden. Forumet har en glimrende redigeringsfunksjon man kan bruke for å fylle inn innlegg istedet for å poste en hel serie.

8 Likes

Jeg synes konferansen med Pastor Sivertsen i dag var helt topp, vaniljesaus på geleen som var Mawarid avtalen. Skjønner ikke i det hele tatt hva enkelte her kaver seg sånn opp etter.

7 Likes

Jeg tipper den kommer her etter hvert

Vi får stålsette oss og se hva nissen aka Pastoren bringer til oss over jula / på nyåret. Når større aktører laster tungt er det et klart og klassisk signal om kursoppgang og frodigere tider. At mindre aksjonærer selger kan være så mangt… Diversifisering, strømregning… Eller en kliss ny Avensis. Alle har sine grunner. Lykke til alle sammen!

6 Likes

Virker som det er OKS selv som tar seg av redigering etc, så den blir nok lagt ut i løpet av morgendagen. Wild guess. Akkurat nå er Sivertsen på vei hjem fra UAE.

Dette tror jeg er styrken til forumet vårt, når vi bunntråler verden for info om selskapene vi er interessert i og fanger opp ting før resten av markedet. Like magisk hver gang :slight_smile: Takk til alle som bidrar med saklige og konstruktive innlegg :slight_smile:

23 Likes

Kanskje man like så greit kan lage en hausetråd og en biassetråd for hver aksje, så kan vi lese på dem og syntetisere hver for oss.