Prisbevegelsen i dag: En diger bearish bar på høyt volum, nesten 8% ned. Sånn sett var dagens presentasjon ingen suksess for DSRT. Det er lett å tenke at nyheter allerede var prisa inn og at markedet hadde håpa på mer.
DSRT er den aksjen jeg selv er tyngst lasta i, og jeg har tro på selskapet. Men jeg er ikke gift med DSRT og kommer til å gå ut mens jeg ennå har en solid gevinst, hvis det blir nødvendig. At man er villig til å gi slipp på god gevinst fordi “man skal være med på hele reisen” er en holdning jeg har vanskelig for å forså.
Prisutviklingen = realitetene. Resten blir fantasier.
Det er verd å merke seg at aksjen falt betydelig samme dag som oppdateringen. Optimisme er fint det, men denne tråden har lenge vært ubalansert.
Antydningen du kommer med om at jeg ikke er inne i aksjen og skriver for å få den til å falle videre syns jeg er lavmåls. Det hindrer rasjonell debatt.
Jeg er klar over at det var noen her som opererte under flere nick, men det kan ikke føre til at alle innlegg som ikke er direkte hausete møtes med mistenkeliggjøring. Uten en viss balanse mister tråden verdi, i alle fall for meg. Du får tro akkurat hva du vil og eventuelt kaste bort energi på det.
Jeg sitter fullasta i aksjen, har ikke gått ut med noe som helst, men har et stopp-loss inne, godt under hvor vi er nå.
Det var knytta mye forventning til meldinga i dag, og prisen går ned med nesten 8%. I stedet for at man diskuterer mulige grunner til dette (tekniske så vel som fundamentale) fortsetter hausingen som om ingenting har skjedd (med noen hederlige unntak, som innlegget til Tekk). Jeg ser ingen grunn til å selge nå eller bli spesielt skremt. Jeg valgte imidlertid å påpeke at det kan være lurt å sikre at man går ut med gevinst hvis ting snur — med andre ord å være med på oppturen uten å være med på særlig mye av nedturen.
Jeg opprettholder påstanden min om at denne tråden er ubalansert. Bare det å påpeke at stop-loss kan være lurt blir mistenkeliggjort.
Folk omtalte på forhånd i dag som en mulig “totrinnsrakett”, “vår julaften” o.l. Jeg registrer at takhøyden for ytringer i denne tråden ikke er av de største.
Good luck with that.
Slett ikke. Jeg har sterk tro på det fundamentale.
Men det kan være verd å forsøke å avlese noe av psykologien i markedet og det tekniske ut fra prisbevegelsen i dag:
- Dette var en av de kraftigste nedgående på en dag i DSRTs historie, såvidt jeg kan se. Det sammenfaller med en presentasjon. Hadde markedet venta seg mer, hva i så fall, hvorfor var så mange skuffa? Eller er dette en mer ufarlig variant av buy the rumors, sell the news?
- Antagelig spiller det en rolle at markedet ellers er blodrødt og nervøst.
- Kanskje spiller varsla renteoppganger inn når det gjelder et vekstselskap som DSRT?
- Hvilken rolle spiller det tekniske? Prisen var noe strukket til oppsida og en konsoldiering over noen uker vil være helt naturlig (og ufarlig).
Jeg har ikke fasit på hva som er forklaringen, men jeg merker meg at det var en kraftig nedgang i dag og mener det er verd å analysere hvorfor i stedet for å bare gjenta hvor sterkt det fundamentale er.