Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

12 millioner hektar matjord blir ubrukelig hvert år så bare for å ta igjen det trenger vi 100 millioner de neste 9 årene…

4 Likes

3 Likes

DSRT er ulidelig spennende pr nu. Når OKS er uthvilt fra ferien og nyansettelsene er på plass… Da blir det baluba! BALUBA!!

4 Likes

I morgen tar vi turen til Mexico å Yucatan. Jeg skal ta på meg DCG t-shirten når jeg jeg sprader rundt :wink: Ønsker Dere alle et riktig godt nytt når klokken slår :partying_face::handshake:

12 Likes

Tatt en post her etter å ha lest endel om selskapet. Takk til alle gravere og bidragsytere! :pray:

EDIT: Spennende chart på tross av lite / kort historikk koblet med de fundamentale forventninger jeg har oppfattet. Kan bli gøy i januar dette :sunglasses::partying_face::+1:

10 Likes

Kommer ikke Saudi innimellom der da, tror du? :sunglasses:

1 Like

Gjennomføringsevnen som så langt står til terningskast 6, unik tidsriktig teknologi, fortsatt skyhøy potensiell oppside, behovet i markedet som bare vil øke (dessverre…), mangelen på konkurrenter, en mission-drevet CEO som virkelig går de ekstra skrittene for å være transparent på alle tenkelige måter og et produkt som potensielt kan redde millioner fra flukt og elendighet…

Snakk om drømmecase! :desert:

16 Likes

Ja, tenk når de får ansatt CCO og COO (som er jobber som Sivertsen gjør mesteparten av i dag).
Pastoren blir fri til å bruke sin tid på å legge de lange linjene, og ikke minst til å forkynne det gode budskap.

8 Likes

Det er litt spesielt at de er så ekstremt tydelig på dette.
Det er nesten så jeg mistenker at de har løpende inntekter allerede gjennom en eller flere mindre leveranser.

En ting synes sikkert : Desert er klar for å komme igang med det grønne leireventyret i UAE.

9 Likes

Jeg mener at de har sagt at de får betalt for alle pilotene de gjør. Også fra Mawarid. Derfor mener jeg at Q4 kommer til å overraske positivt økonomisk for både den ene og den andre.

5 Likes

Det er et godt poeng, og du vil nok få rett i dine antakelser.

Ja, det var vel 3,4 mill de fikk for den første.

Fra H1:

First commercial contract

First commercial contractOn 8 June 2021, Desert Control was awarded its first commercial contract with the agriculture and nature conservation giant Mawarid Holding in Abu Dhabi,UnitedArab Emirates. The initial contract value is NOK3.4Mand includes implementing LiquidNaturalClay (LNC)for agriculture and forestryapplications,servingas a pilot for collaborationand potentialstrategicpartnership. In anticipation of a successful pilot, Mawarid and Desert Control has entered an MoU with the intention to establish a strategic partnership for the region.

Kan ikke få rost nok denne måten å gjøre ting på.
Her har Mawarid tatt store deler av kostnadene helt fra pilot til kommersialisering.
I biotek ville dette vært drømmenes drømme senario.

9 Likes

Har vært delt før, men koselig romjulslesing er det uansett :blush:

4 Likes

Jeg er helt ny, og er fortsatt I lesefasen om selskapet (men har investert denne uken). At de får betalt skyldes vel fellesforetaket. Det er naturlig at den andre parten dekker sin andel av kostnadene. En annen ting er at jeg ikke har greid å finne denne informasjonen
i tidligere børsmeldinger: “LNC is now commercially available in the UAE”. For meg er dette vesentlig informasjon. Er det noen som har mer info?

2 Likes

Hei og gratulerer med et godt valg! :smiley:

Delingen har mest med at de skal kunne regnes som ett innelandsselskap i UAE å gjøre.

Anbefaler om du ikke har lest siste operational reporten å lese den her: https://bit.ly/3e7jxuT

Det er egentlig ikke veldig nytt. Det første clusteret har vært operativt en stund (med leveranse til pilot), og de to neste er nettopp ankommet.
Signalet er likevel veldig tydelig nå, på at de er gjennom evt barnesykdommer /justeringer for iallfall det første clusteret, og er klar for produksjon og salg.

1 Like

Sliter likevel med å bli klok på hvorfor selskapet valgte å utheve akkurat det punktet om det bare refererer til fordums informasjon. Subtilt hint muligens, selv om det blir vel svevende.

1 Like

Enig @Aaleby

Det er spesielt å utheve det punktet og bare det.

Minner meg litt om da OKS sendte bilde fra ørkenen i oktober, og ønsket alle en riktig god helg.

Man kan jo betrakte uthevet “LNC is now commercially available in the UAE", som et veldig tydelig tegn på at Desert er veldig trygg på tingenes tilstand hva gjelder produksjonsenhetene

2 Likes

bilde

Får DC til dette så blir det «Nobel pris» og inntekter som er så stort at det er vanskelig å plassere antall nuller etter første siffer…

3 Likes

Det var vel helst for å vise måloppnåelse, et mål som viser at selskapet nå er i kommersiell produksjon av LNC.