Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Tydelig oppførsel i dag tilsvarende når kursen har tatt bykst tidligere etter lengre konsolidering; volumtørke. Gjenstår å se åpenbart om den har mye krutt i seg eller om det trengs nyheter for å ta løftet opp og forbi kr 40.

2 Likes

Ryddet litt i gamle saker i dag og kom over noen notater fra tiden jeg jobbet i USA, i et stort internasjonalt konsulentfirma. Overskriften var “Investeringsprinsipper” :

  • Upside potential >1000%
  • Early investment (The earlier, the more potential gain.)
  • Access to capital
  • Catalysts (news, partnerships, breakthroughs)
  • Superior technology
  • Must solve a real problem
  • First movers advantage
  • Proven management team
  • Media presence

Ettersom DC scorer på alle punkter måtte jeg bare fylle på litt til :innocent:

23 Likes

Ja vel da, så joiner jeg på den :rocket:

4 Likes

Ja jeg fulgte dette prosjektet. De bruker veldig mye jordarbeid (jordvoller, dammer og gambioner) for å sikre seg mot erosjon og samle alt regnvann. En kombinasjon med LNC er ikke umulig. De vannet iallfall trærne de plantet de første årene, og da kan vel LNC spare en del vannforbruk, og hjelpe med å opparbeide jorddekke.

2 Likes

“Selge sand i Sahara”.
Da er du rett og slett god…
Men å selge modifisert leire suppe i samme området.(LNC).
Det er tett innpå…
Det er nesten for godt til å være sant.
Men, jeg kjøper det og sitter tungt inne med aksjer.
Og kriteriene som er nevnt av Bamse er “all in”, og i tillegg så er de pr dd enerådende.
Leser også i “Finansavisen” at Yara er spådd til himmels.
Her er det riktig å si penger på gaten…

3 Likes

“… most likely only the beginning”

8 Likes

Antall 1000% handler mest om hvor lenge man sitter i DC, jeg ser for meg noen år, så noen 1000% :money_mouth_face:

2 Likes

Lite omsetning idag. Laveste jeg har sett på en stund. IPO gutta solgt seg ferdig på dette nivået?

Virker absolutt som om gevinstsikringen er ferdig på dette nivået. Så gjenstår det bare å se villigheten på kjøpersiden når kursen må presses opp for å få volum.

1 Like

Det som er litt spesielt, er at DC er “only mover” .
Markedsmuligheten har vært enorm og voksende i mange ti-år, men ingen har hatt teknologi til å kapitalisere på det.

3 Likes

Siden noteringen i april-21 på 11,- ish er nok ved inngangen av dette år-22 de fleste ipo-aksjer solgt å fortjeneste tatt om det var ipo eller fra 11,- Såingen er vel så smått i gang «over there» så litt tålamod i denne måned å februar så kommer nok «Holy Joe» med enda en positiv børsmelding til glede for oss investerte å de som desperat trenger teknologien.

2 Likes

Sett av 20 minutter for å få unikt innsikt i utfordringen desertification

5 Likes

Finnes det noe forskning eller myndigheter som synes denne teknologien er bra?

Noe uavhengig :slightly_smiling_face:

Hva er mer uavhengig enn naturen selv? Ørken vs spirende planter. Danne et jordsmonn på 7 timer vs 7 år. Forbruke 20-50% mer vann uten enn ved hjelp av LNC.

Det hele er såre enkelt; menneskeheten har alltid hatt kunnskapen om at leire skaper ypperlige groforhold. DC sin teknologi gjør det mulig å omgjøre ørkenifisert jord til et sunt jordsmonn over store områder på forsvinnende kort tid. Ved hjelp av nettopp leire. I den øvre delen av jordskorpen (30 cm), som gir røttene optimale forhold. Så enkelt og så genialt.

Alternativet pdd, spesielt i Midtøsten; ørken til evig tid.

6 Likes

6 Likes

Spesielt verdt å ta med seg fra videoen; “What we are doing globally (som forårsaker ørkenspredning) is causing climate change as much as fossil fuels and maybe more. But worse than that, its causing hunger, violence, social breakdowns and more. And if this continues we are unlikely to be able to stop the climate changing even after we have eliminated the use of fossil fuels.”

Noe å tenke på når man samtidig vet at Desert Control i stor grad sitter med løsningen. Uten nevneverdig konkurranse.

5 Likes

Takk. Er Hatteland fortsatt med? Tar en post i morgen

Høyst relevant fakta: jordbruket står for 75% av det årlige vannforbruket i Arizona. Mon tro om LNC kan vise seg nyttig…

6 Likes

Blir fort en blodrød generell børsdag i morgen. Helt sikkert ikke den verste dagen å melde sin ankomst :+1:

Har ikke dere sagt at DSRT pleier gå mot en rød børs? :wink: