Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Takker!

Er det i morgen man ikke skal logge på? :sweat_smile:

Opptrenden i det korte bildet var vel muligens enda sterkere tilstede før jul, men for min del er enkeltdager uvesentlig. Litt makro-juling er bare kortsiktig støy.

2 Likes

Nydelig kjøpsmulighet fra start i morgen sannsynligvis.
Kan fort bli dumpet 50k aksjer det første kvarteret.

4 Likes

last ned (1)

Traff bra på den

1 Like

Forventa heftigere fall så ble ikke noe fill her, ser ut som Stone også får rett i at Desert ofte går motstrøms på rød børs. Er såklart alt for tidlig å rope hurra :slight_smile:

2 Likes

Hjelper nok også på at man har hatt sell off i noen uker. De mest ivrige har nok allerede benyttet muligheten til å lette på seg. Ikke er kursen noe opphausset heller. Hadde fort blitt en fin grønn dag med normal makro.

3 Likes

Yes helt riktig, hjelper at kjøperne er tilstede og syns fortsatt at kursen vi er på er meget attraktiv å kjøpe.
Selvom det er kjedelig den siste tids kursbevegelser (Opp og så ned, rinse repeat), så har vi hvertfall bygget et fint gulv her oppe på 34-37 den siste tiden siden meldingen kom.
Får se det positive i disse bevegelsene, hadde vi bare steget og steget uten noe form for stopp/pustepause så hadde nok kursen blir heftig gruset i dag.

3 Likes

Har hørt gjennom “Desert Control H2 2021 Operational Update” igjen.

Særlig fra 45:00 til 48:12 synes jeg er spennende. Hva betyr den siste setningen i dette intervallet - “full operation in this new sales and distribution company early in the first quarter of the year”?

Betyr det første halvdel av januar? Betyr det januar? Betyr det før midten av februar? Hva tenker dere?

“The second part of the question was how fast we can turn this into revenue. As this is an operational update we
are not going to share financial guidance and forecast. But it goes without saying that as soon as we have them
fully staffed and fully operational, we are ready to deliver. As we’ve said earlier, we have multiple pilots that we
put on hold during the strategic pilot initiative with Mawarid. They are now being worked on as opportunities to
be converted as we’re going forward. We will report any significant commercial deals to the market as they
happen, so stay tuned and you will get the updates on that as quickly as possible.
I think that also answers the third part of the question on how quickly we’re turning the larger areas and
commercial opportunities from the pilot initiative with Mawarid into revenue as well. The new sales and
distribution company of course needs to be incorporated and be able to receive orders and invoice customers
before we can close contracts through this company. As I’ve said earlier, it takes a little bit of time to incorporate
a company in the UAE. We are very confident that we will have the company incorporated early in the new year,
and we target as I’ve said before, for full operation in the new sales and distribution company early in the first
quarter of the year.”


3 Likes

(Edit: er muligheten til å slette innlegg fjernet?)

Etter å ha sammenlignet transcriptet med videoen ser jeg at noe har falt ut av transcripet. I videoen sier OKS fra ca. 47:50 at det kan “take som days and som weeks”. Dette ble sagt 20. desember.

1 Like

Ser for meg melding januar/februar :+1:

Det tror jeg jaggu du har rett i!
@pdx er det noe dere får rettet opp i?

1 Like

Fikset nå, det var slått av i en periode for å fange noen troll :wink:

8 Likes

De burde i aller høyeste grad involvert Paul Stamets, fått han inn som konsulent.
Vedkommende må en bare lese seg opp på og se presentasjoner av.

Uansett anbefalt :slight_smile:

2 Likes

Nye dokumentaren med han på Netflix er å anbefale :+1:

Fyren er et vandrende geni. Snakke meg om ulv i fåreklær.

Da må jeg få rette en stor TUSEN TAKK til alle 15! som var med på spleisen!
1350,- kroner, helt enestående!

Tar kontakt med OKS, hører hvor/når det passer at takken blir levert.

Tror det må bli kake eller noe lignede, noe annet som ikke er gravert, blir fort glemt tror jeg.

Clearstream ser ut til å ha økt med nesten 8% (relativt) mandag denne uka. Noen som har fulgt fora rundtom og sett om det prates om DC. Der Actionär feks?