Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Synes det er litt komisk at denne tråden på Facebook beskyldes for å bare være haussing, og at Desert Control er nok et luftslott.
Noen greier visst ikke å sette seg inn i hvilket potensiale Desert har, for både selskapet selv og ikke minst for verden.
Spørs om de regner på kalkulator med for få desimaler.

6 Likes

Jeg tenker at det er/blir deres tap å være så lett i argumentasjonen

3 Likes

At de ikke innser hvor stort dette kan bli så er det like greit for meg at de ikke eier papiret her… Henger seg for mye opp i økonomien i et nynotert startupselskap, som attpåtil har levert så til de grader på alt de har guidet.

Ledelsen er topp notch, avtale med mawarid gikk i boks, nyansatt sjef for å sparke igang USA ekspanderingen, traff målet på 180k prod,
PR søkende, over 10 år med R&D.
Kunne helt sikkert funnet mer å legge til… Hva mer trenger man egentlig for ta et vesentlig stort bet i DSRT?

8 Likes

Vi har jo vært innom det før, men den andre siden av spørsmålet ditt er “Hva er uavklarte /negative momenter som skal stoppe Desert fra (minst) betydelig kommersiell suksess?”

Det er ikke så lett å finne sannsynlige showstoppere.
Det er mulig å grave opp en haug teoretiske… Men realistiske? Der begynner jeg å slite.

Man har jo alltids aspektet med at negative nyheter som regel kommer overraskende, men det kan man også si gjelder for veldig mange andre selskap som verdsettes mye mye høyere.

Jeg liker å ha oversikt over risikofaktorer. Et selskaps suksess blir ikke bedre enn hva det svakeste leddet tillater.

3 Likes

Noen her som har laget en kortsiktig triggerliste og som har lyst til å dele? Hva kan vi forvente/håpe på av nyheter kommende uker?

2 Likes

Heisan.

  • Skroll, bakover på denne tråden.
  • Desert Control Fundamental.
  • websiden. www.desertcontrol.com
  • FB siden til Desert Control
  • FB siden DC shareholders

Kontroll spørsmål:
Har du akkurat kjøpt en bil? Toyota Avensis…F.eks

2 Likes
  1. Oppstart kommersielt arbeid UAE
  2. Guiding på inntekter (ved neste presentasjon?)
  3. Oppstart feltarbeid University of Arizona
  4. Oppstart forskningssamarbeid 2 og 3 i USA
  5. Nyheter om tørke
  6. Oppdaterte kursmål. Flere som tar dekning? Ikke før punkt 2.
  7. Ansettelse av COO
  8. Ansettelse av CCO
  9. Medieomtale?
  10. Nyheter om matkrisen som ventes. Økende matpriser pga. mindre vann og mindre gjødsling + spekulativ oppgang og hamstring på toppen.
10 Likes

Ja viktig kontrollspørsmål. Evt. om han kjenner 100baggern, Hild, Sirli. Kjære barn har svært mange navn.

1 Like

Triggerne over dekker det meste, kan også legge til at DSRT begynner med Quarterly reporting fra Q1 2022. Ikke at dette er en trigger, men kjekt å vite :slight_smile:

6 Likes

På H2 oppdatering i slutten av desember sa han dette under qa:

"The second part of the question was how fast we can turn this into revenue. As this is an operational update we are not going to share financial guidance and forecast. But it goes without saying that as soon as we have them fully staffed and fully operational, we are ready to deliver. As we’ve said earlier, we have multiple pilots that we put on hold during the strategic pilot initiative with Mawarid. They are now being worked on as opportunities to be converted as we’re going forward. We will report any significant commercial deals to the market as they happen, so stay tuned and you will get the updates on that as quickly as possible "

5 Likes

Ser i programmet at OKS stiller i paneldebatt onsdag 19 jan. Tema: The Future of Water Security

“Water is one of the world’s most vital resources yet according to UN-Water approx “2.3 billion people live in water-stressed countries of which 733 million live in high and critically water-stressed countries.” How can innovation help deliver sustainable water solutions to developing nations and how will improvements in water technology help us get to net-zero? Why is investment in the sector important?”

Ministry of Climate Change and the Environment, UAE, står oppført som moderator. Nydelig.

10 Likes

Synes helt ærlig at denne tråden langt på vei er et utstillingsvindu i hvor verdifullt et fora som tekinvestor kan være for retail-investorer. Som det så flott sies; sammen er vi sterke, og utbyttet av summen av all kunnskap og informasjon er uvurderlig når den deles med ærlige intensjoner om å opplyse heller enn å mislede.

I min bok har den påståtte haussingen i det store og hele bestått av treffsikre observasjoner og slutninger. Til stor verdi for de som har latt nysgjerrigheten og kunnnskapsiveren vinne over jante-trangen. Bare å ta en titt på kursutviklingen.

11 Likes

Er så teknisk fasit denne, tok litt av han skjulte i dag. Aaleby er det IPO gjengen som fortsetter å pøse ut?

Minner meg om Tomra teknisk, bare rusler og går og går og går. Selg nå da, men dere kan jo zoome ut på Tomra. Satser på at det samme skjer her, potensialet i desert er faktisk en del større imo. Blir jo å sammenligne epler og pærer, men teknisk minner de meg, som et lokomotiv som bare kjører.

Tomra er forøvrig selg nå.

1 Like

I så stor grad at selv en TA-amøbe som undertegnede klarer å spotte den løpende utviklingen (økte selv i dag). Har vært så lav omsetning i det siste at det stort sett har vært småposter fra ymse. Falnes solgte vel 20k nylig, men IPO-aksjene dukker oftest opp når kjøpersiden er påslått. Som i dag. Blir spennende å se hvem som kjørte showet i dag fra begge kanter.

Vi nordmenn er plaget av Janteloven. Man skal ikke tro man er noe. Heldigvis virker ikke Pastoren å være hemmet av dette. Dessuten skal DC operere på verdensbasis, ikke i Norge.
Man kan gjerne le, men han som nevnte Wrigleys tyggegummi har et poeng. Hvis Wrigley også var et selskap som startet og ble børsnotert i 2021, hvilket ville dere trodd skulle bli størst ?
Tyggegummi eller mat/vann/klima/ørken ?
Jeg selger ikke på 50kr for å kjøpe Avensis :rofl:

5 Likes

Jeg ser frem til at kommersiell(è) avtale(r) kommer på bordet.
Fra da av kan vi for alvor begynne å resonnere noe rundt hva som skjer videre rundt internasjonal pågang, salgsutvikling, margin, bunnlinje, hvor Desert er om fem år osv, mao alt som er fundament for hva vi tenker om kurs fremover.

3 Likes

Helt enig. Det skal du og også andre her har mye av æren for. Er uendelig takknemlig for deres tanker og refleksjoner, og all lærdom en nybegynner kan suge til seg.
Dere gjør en kjempejobb alle sammen.

4 Likes

Beholder både mine DCaksjer og min forgangne MB de neste 2 årere, så får det bære eller briste :sunglasses:

5 Likes

Masdar Journal.pdf (4,3 MB)

Såvidt begynt å lese. Fra 2019, men virker å være stappet full av relevant informasjon om jordbruk i Midtøsten og dets utfordringer.

5 Likes