Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ikke uten grunn at man kan hevde at DC befinner seg midt i smørøyet med sitt gjennombrudd i UAE:
Screenshot_20220113-211637_OneDrive

Er vel ikke tvil om at LNC havner i rubrikken High på samtlige punkt (tildels foruten økonomisk verdi sett i et globalt perspektiv, avhengig av lokale forhold)

14 Likes

Det føles faktisk riktig, både moralsk og økonomisk, å være investert en grad i denne aksje. :wink:

6 Likes

JP Morgan Bank Luxembourg øker videre, kraftig. Samtidig har Kristian Falnes kjøpt 10k aksjer privat.

3 Likes

Takk for deling, retail som selger?

Noterer meg at DnB har solgt ish 120k aksjer siden starten på året.

En fin miks. Caceis Bank, 14. største aksjonær, solgte blant annet 60k ( av ca 1 mill).

Ser vi et brudd opp over 38 nå?

2 Likes

Så lenge større kjøper av de så kan de bar fortsette. Går stille og rolig nordover.

Blir færre selgere for hver dag. Selv med elendig makro.
Ikke lenge før vi får endelige resultater fra UAE.
Når selskapet kan vise til regnestykker hvor yield på avlinger går opp, jordhelse opp, carbonfangst opp og vannforbruk ned……da snakker vi et helt annet ballgame.
Det vil selge seg selv.
Og tipper FN vil ligge langflate.

Dessuten virker ikke pastoren flau for å spre budskapet :pray:

9 Likes

Helt klart. Det fundamentale peker så kraftig i positiv retning at det er null stress om den på sin ferd nordover tar flust av hvilepauser, eller mindre rekyler, i påvente av at selgersiden blir mettet. Tålmod forblir en dyd også her.

4 Likes

Tikker og går helt nydelig i dag også

bilde

Ser man på volum barene fra 1 September, så har det vært nesten klokkerent hit på større og større volumpeaker på ca 2 måneders mellomrom på hver peak.
Følger vi den trenden så skjer det noe rundt den 15 Februar, som jo er nærme kvartalsrapporten til DSRT (25 Februar)
Tipper vi hører fra Mawarid i nærmeste fremtid :crystal_ball: :slight_smile:

5 Likes

Klarer vi kr 40 i dag, da.

2 Likes

Jeg har inntrykk av at de som har kjøpt store poster ofte har kommet på banen andre halvdel av dagen.

3 Likes

Hyggelig, men ikke uventet. Og vi er bare i startgropen. De fundamentale utsiktene i dette selskapet er vel av det mest solide jeg har sett på mange år. Mitt tips på en fredag er 40+, men egentlig ikke så viktig for meg om det skjer i dag da denne er en langsiktig posisjon for meg :blush:

7 Likes

Ja, den har pleid å øke litt når Uncle Sam har stått opp :+1: hadde vært stas med stengning på 40+ i dag. Tror ikke det er umulig.

2 Likes

Tipper det er vår venn via Luxemburg som kjøper.
Resultater kan vel egentlig komme når som helst nå.

Deilig start på dagen da «hens» Fine grønne tall i portisen. Snart kommer meldinga om at frøa er sådd i uniten.

3 Likes

Det stemmer nok bra👍

2 Likes

Dyptgående artikkel fra i dag om ørkenifisering i Italia:

5 Likes