Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

@Karatekidd det er bare kult om du hiver deg uti debatten, facepalms sier liksom så lite i lengden.

Liten luring dette :wink:

Kan ta med seg @Rasken i samme slengen

2 Likes

Delene som er hysj-hysj produseres i Norge. Resten relativt sett i nærområdet, som betyr USA i dette tilfellet.

2 Likes

b) Reaktorene (kjernen) produseres i Stavanger, resten kan “sourcest” der den skal.

2 Likes

Husk at vi nå kjører miljøvennlig, Andre…
bilde

4 Likes

7 Likes

Blir vel heller en slik ein selv om man bor i leilighet, men utlisensiering eller en non semi blir også mulig :wink:

3 Likes

Avkastningen for øyeblikket er kursoppgangen.
Tror ikke vi skal ha altfor store forhåpninger om driftsmessig inntjening før en ny evaluering av samarbeidsprosjektet med Mawarid er gjort.
Artig at Forus leverer på øverste hylle på det grønne skiftet.
(DC holder til i nabobygget til kontorene til Equinor på Forus)

2 Likes

Med 84 stemmegivere (søndag kveld) er vi hittil oppe i ca 3% av alle DC-aksjene.
Det var litt mindre enn jeg hadde trodd. (Kan komme flere i morgen)
Godt å vite at det man skriver her inne neppe flytter kursen :slight_smile:
(Er ikke ferdig med å kjøpe)

4 Likes

Ferdig med å kjøpe nei, det er sikkert og visst :slight_smile:

3 Likes

11 søkere på 19 timer.

6 Likes

Ca 1,5 mnd per produksjonsenhet

c) første enhet er under montering i USA (per medio desember)

d) med unntak av reaktoren, som lages i Stavanger, så er alle andre deler standard hyllevare

4 Likes

Apropos UC Davis:

17 Likes

Har du trukket fra de aksjene hos de største eierne, som nok ikke er i flyt/markedet?

Nei, regnet ut fra samtlige aksjer i selskapet.
Oppdaterer på slutten av dagen i morgen.

1 Like

Ja, da tror jeg nok vi eier en del mer enn 3%

Synes det er litt flaut å ikke ha mer aksjer enn jeg har, men det er nok til at det blir litt penger av det, og kanskje egentlig litt mer enn jeg kunne avse fra kontoen… :sweat_smile: Men det fylles på litt og litt for hver gang man har litt å avse. Det rentes uansett veldig mye bedre her enn i en støvete konto.
Skulle gjerne ønske jeg kunne ha gått inn med 2-300.000 på første inngangen i sommer, men akk, etterpåklokskapens hånd griper hardt.

2 Likes

Ingenting å være flau for kompis!:wink:
En kan ikke kjøpe alt heller. Har en feks 500 aksjer så er det fremdeles 1,3 mills på 114 mrd :innocent:

2 Likes

Hvor får man 114 mrd fra?