Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Litt off topic.
Jeg har bursdag i dag. Rundt tall og greier.
Det har blitt mye telefoner og en hyggelig, lang frokost, så jeg har ikke fått sjekket verken TI eller Nordnet før nå.
Hva skal man si da? 9% var en hyggelig bursdagsgave.
Tusen takk, Ole Kristian!

4 Likes
  • Gratulerer med dagen Finnvestor!

0 stemmegivere

1 Like

Få et bra volum å enda mere interesse i form av kjøp så smeller det opp til ny ath :partying_face:

2 Likes

Med dagens og gårsdagens volum er det nærliggende å tro at IPO-aksjene til Monsunen straks er historie. I såfall må folk spenne på 5punkts sikkerhetsseler! :roller_coaster::rocket::steam_locomotive::chart_with_upwards_trend:
Ellers kan vi merke oss at Morgan Stanley sine aksjer ble overført til en annen konto hos MS internt (og plusset på ca 20k stk). Og at det er stor aktivitet hos utlendingene.
Blant annet har JP Morgan hele 4 forskjellige konti inne på topp50.

4 Likes

18% av topp 50 er på utenlandske hender basert på dagens liste.

2 Likes

Hvor mange aksjer har nr 50 nå ?

Edit: Tusen takk Aaleby :slight_smile:

1 Like

79.45%, hvis man tar med samlekontoen til Nordnet

At det vises både 79.45 og 79.46 på samme antallet var en «snodighet»

1 Like

Er vel for tidlig å håpe på Cascade Investment? Han investerer vel bare i store selskap som har tjent penger over tid? så om noen år kanskje:)

Lurer på hvordan kursen utvikler seg når amerikanerne har fått i seg morgenkaffen.

  • Over 10% etter klokken 15
  • Synkende trend mot stenging
  • Stagnering

0 stemmegivere

ATH close er 39.80 fra 17. desember kan det stemme?

Ja. Det stemmer.

1 Like

Er det mulig å få med seg talene fra Atle og Ole Kristian i Abu Dhabi på en eller annen måte?

Mye mulig her en eller annen plass. The 2022 Global Goals Ceremony Live, Dubai | World Expo

ATH sluttkurs med omsetning på 10 på topp (i kroner) noen sinne er greit.

23 Likes

Første post! Det er virkelig et fint engasjement i denne gruppa. Takk til alle som bruker av sin tid til å dele. Fikk interesse for DC i april like etter noteringen, og har fulgt de tett siden.

Spottet litt jordbruk midt i Saudi-ørkenen i dag på jobb. Her trengs det LNC!

Har lagt ved et bilde som jeg håper kommer frem her:

20 Likes

Velkommen på laget :partying_face:

2 Likes

DSRT i 2022 er ekstremt spennende…

4 Likes

Litt skryt, menmen. Var så på nippet til å blir med på IPO med mistepris £100k, men innsåg at det ble for inngripende på balanseringen blant aksjepostene jegn hadde da. Jeg klart dog å kjøpe meg inn med en post som jeg tidligere har sagt at jeg aldri skal gjøre igjen. Desert Control har -og står for ca 80% av protefølen, og det har den gjort en stund nå. High risk, high reward. Ikke faen om jeg skal som 25åring skal pesjonere meg senere en 40år. Dersom alt går til dunders har jeg fortsatt 15år på å bygge meg opp på nytt. Jeg er åpenbart super bull og sier langt ifra a taktikken min er rett. Kanskje tvert imot, alt ettersom den enkeltes mål, prioriteringen og risikovilje!

Edit: Jeg har kjøpt gradvis, alt fra kl 14-29. Jeg sover heldigvis godt om nettene. Om du kom inn på 15 eller 50 spiller foråpentligvis ingen rolle what so ever ved årsslutt.

2 Likes

Noe nytt fra Abu Dhabi, vedr innlegg fra Atle og Ole i går…

1 Like