Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det er bare oppside, nedsiden er egenkapital, clusterer og kontormøbler.

1 Like

Hei @Karatekidd, skal vi ta en øl eller noe en dag og prate om det?
My treat!

3 Likes

Det er ikke alltid like hyggelig å sitte i aksjer når korreksjoner på børsene truer.
Men da er det tross alt greit å være investert i et selskap som konsentrerer seg om menneskehetens mest basale behov!

7 Likes

2 Likes

Ja, verken fredag eller i dag er særlig hyggelig :sweat_smile: Det verste er at natt til fredag drømte jeg at den falt 7%. Det stemte ikke helt, ettersom det var “bare” 6,68%, men jeg angrer som ei bikkje på at jeg ikke gjorde noe med det​:sweat_smile:

Snur på onsdag/torsdag etter rentemøtet. Synes vi skal være godt fornøyd med omsetningen, og relativt lite utfall sammenlignet med større selskaper (quantafuel og otovo). Er mer interessert på kjøpersiden i Desert tross risk off frem til onsdag og avklaringer.

1 Like

Umulig å vite når neste melding kommer.
Dere må gjerne spille lotto (trade).
Jeg tror matproduksjon, ørken, klima etc har kommet for å bli :slight_smile:

1 Like

Viktig å løfte blikket når børsklimaet er såpass stygt. Vi har bare såvidt fått et inntrykk av hva dette selskapet kan få til. Personlig er jeg in for the long game her.

3 Likes

Sorry, ikke noe trading for min del.
Denne aksjen er for eksplosiv for det.
En liten melding så kan det si :boom:
Det er som å dra på joggetur med «nitroglyserin» i ryggsekken.
Her sittes det rooolig.
(Har også en del aksjer).

2 Likes

Og inntekter er like om hjørnet :+1:Dsrt er et fint grønt investerbart case med inntekter kort tid frem. En av de beste grønne selskapene på børs mener nå jeg. Såklart er jeg en del biased da jeg eier en god del aksjer :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 Likes

Hehe ja, det er en trøst å se det store bildet. Desert er altfor viktig for altfor mange til å ta sjansen. Det hadde klart vært kjekt om man kunne solgt dyrt og kjøpt noen flere billig, men jeg tør ikke. Min flaks så fyker den opp 20% 10 min etter salg uansett.
Et, to, tre år frem i tid blir hyggelig nok uansett det, selv om det stamper litt akkurat nå.

2 Likes

"As we’ve said earlier, we have multiple pilots that we put on hold during the strategic pilot initiative with Mawarid. They are now being worked on as opportunities to be converted as we’re going forward. We will report any significant commercial deals to the market as they happen, so stay tuned and you will get the updates on that as quickly as possible.

I think that also answers the third part of the question on how quickly we’re turning the larger areas and commercial opportunities from the pilot initiative with Mawarid into revenue as well. The new sales and distribution company of course needs to be incorporated and be able to receive orders and invoice customers before we can close contracts through this company. As I’ve said earlier, it takes a little bit of time to incorporate a company in the UAE. We are very confident that we will have the company incorporated early in the new year, and we target as I’ve said before, for full operation in the new sales and distribution company early in the first quarter of the year."

Fra Operational Update 20. desember.

12 Likes

Når pessimismen for verden overtar, trekker man seg ut av børs. Etter en stund begynner man så likevel gjerne å tenke: Kanskje det finnes selskaper som tross alt er mer “matnyttige” enn gull, uavhengig av hva Putin gjør?

2 Likes

Skulle gjerne handlet i dag men;

image

Den screeshot’en kan du vise om et lite år med x antall nuller bak mister :wink::partying_face:

2 Likes

Denne har jo tross alt holdt seg ekstremt bra ift mye annet på børsen :wink:

Økte ganske bra på kr 34 for å ta en trade, selge når vi bikket kr 40. Ble vel truffet av såpass fomo at den planen gikk i vasken. Bor virkelig ingen trader i meg.

7 Likes

Var sikkert ikke tilfeldig at ceo tok turen innom Dubai nylig.

2 Likes

Short term noise.

15 Likes

Det skal ikke mer enn én utålmodig selger til for å drive kursen kraftig ned i et marked som nå, hvor få handler.

Grunnen til dette er at de proffe algoritme-botene som nå handler stadig jekker ned budene sine når de får litt napp på blokkene de har ute.

Øvrige ordreblokker nedjusteres da kraftig, og så lenge selger fortsetter å øse ut på nedjusterte bud, gjentar de prosessen med enda lavere bud - og sluker takknemlig aksjene den utålmodige selgeren slenger ut lavere og lavere.

Ingen grunn til å gjøre panikksalg, bare fordi noen har blitt desperate.

3 Likes