Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Fordi man har et helt annet perspektiv? Desert Control og LNC blir ikke mindre verdt sett frem i tid selv om det er børsuro her og nå. All forskning viser at man tjener på å sitte i ro. Vel og merke om man er investert basert det fundamentale og ikke som spekulativ trader.

Dessuten; løpe etter er en psykologisk vanskelig øvelse som jeg helst klarer meg uten.

5 Likes

Jeg solgte Amazon på 78$ etter tilsvarende gevinst i år 2000. Det var et sjakktrekk :slight_smile:

5 Likes

Avensis på gang?

Stan Druckenmiller, som er en legende har følgende å si om stop loss:

I’ve never used the stop loss. Not once. It’s the dumbest concept I’ve ever heard. [If a stock goes down 15%] I’m automatically out.

But I’ve also never hung onto a security if the reason I bought it has changed. That’s when you need to sell.

3 Likes

I DC burde man heller installere en alarm som minner deg på kjøp, om kursen går for lavt.
Har man SL her, så har man ikke gjort hjemmeleksen.

Påfyll på 33.92
Treffer sjelden bunner eller topper :smiley:

7 Likes

Jeg visste bilspøken ville komme. Alt annet enn buy and hold og gift for evig er mytteri i denne tråden, det har jeg skjønt. :blush: Poenget mitt er ganske enkelt at det kan lønne seg å kontrollere risiko, det er surt å se en gevinst bli til en tap, selv om det er midlertidig (hvilket man aldri har noen garanti for).

Jeg synes det bør respekteres at folk har ulike strategier. Det finnes ingen garanti for at DSRT vil lykkes. Å det kan være greit å ikke bli for kjepphøy på egne investeringer (ikke meningen å treffe noen der). I løpet av tiden min på børs har jeg sett mange selskaper som i følge aksjonærene har en utrolig lys fremtid og nærmest ikke kan feile, feile. Underveis har folk bunnfisket på stadig lavere bunner og vært uforstående til at noen kan finne på å selge aksjen.

Investorer har ulike strategier og risikoprofiler. Noen er fornøyd med noen 10-talls prosent stigning. Andre gir seg ikke før de har 10-gangeren eller ingen ting. For noen gjør FOMO vondere enn tapte penger. For andre gjør tapte penger vondere enn FOMO. Ingen er blitt fattig av å ta gevinst. Samtidig som noen nok kunne blitt rikere av å ikke gjøre det for tidlig.

Jeg syntes det var en god ide å eie DSRT på 41 kroner. Nå synes jeg det er en enda bedre ide. Det har ikke skjedd noe fundamental endring i selskapet som vi kjenner til, bortsett fra at vi er nærmere kontrakter (hvis de kommer da.) Det har dog skjedd en fundamental endring i børsverdenen pga. stigende renter og usikkerhetsmomenter som Ukraina osv. som også vil påvirke prisingen av det generelle børsselskap og vekstselskaper spesielt.

19 Likes

[quote=“SoriaMoria, post:4746, topic:27684”]
Jeg synes det bør respekteres at folk har ulike strategier.[/quote]

Helt enig. Og den bør også gå begge veier @bulldog

1 Like

Fair enough. Jeg sier ikke at det er noen fasit her, flere måter å gjøre det på. Både mer aktiv trading med bruk av stop-loss og buy and hold har muligheten til å gi godt utbytte på sikt.

1 Like

Må være så ærlig å si at jeg angrer litt på at jeg ikke solgte ut forrige uke og kjøpte tilbake nå. Men som @Aaleby og jeg såvidt var innom lenger oppe her, er visst ingen av oss særlig til tradere.
Børsen og kursen vil stabilisere seg, stormer blåser forbi, og sitter man stille i båten er utsiktene vanligvis lysere bak mørke skyer.
Vi har hatt en eventyrlig vekst på bare såvidt over et halvt år.
Et par røde dager når resten av børsen også har sunket som en stein tåler vi godt.
Men det er klart kjedelig å se at prosenter krymper og avkastningen blir mindre, og etterpåklokskap vil alltid være noe av det letteste i verden.

1 Like

Helt greit å trade, men å komme inn her og anbefale stoploss så vet du hva du kan få i respons :stuck_out_tongue:
Vi er tross alt en menighet her inne, skal mer enn et kursfall til for å få oss til å selge aksjene vi har kjempet til oss :+1:

3 Likes

Antydning til gap fill her nå. den banket ned gjennom det som longs håpte var støtte, og tester den støttesonen jeg har hatt i chartet mitt. Kan bli stygt om den faller videre

På timechartet er den nede i oversolgt territorie

1 Like

Syns strengt tatt at det sier seg selv at de som er long og ikke benytter TA vil velge å sitte i ro når man vet at satsingen i USA er i gang, hvor synligheten bare vil øke fremover. Samtidig som at man umulig kan vite når den første ordren tikker inn i Midtøsten. Faller på sin egen urimelighet å selge nå dersom motivasjonen er det fundamentale bildet. Som ikke betyr at jeg ikke kan se at det kan være mulig å tjene penger for opportunister som bryr seg mest om det rådende momentumet.

5 Likes

Hva tenker folket… Er dette mest IPO aksjer hvor det sikres gevinst ?

De utenlandske har kjøpt stort over kr 30 og betydelig mest i siktet over kr 33. Tipper selv at det er en komb av IPO og de som blir skjelven av fallet.

Hver sin strategi. Jeg respekterer at andre har stop loss, Og når jeg ser hvordan kursen går, angrer jeg litt på at jeg ikke dumpet alt ut når den var langt over 40.

Samtidig er jeg trygg på at Desert Control er det mest spennende selskapet, og jeg er ikke glad i å trade. Så jeg sitter med røde tall og venter på bedre tider som jeg er helt sikker på kommer.

Det som er vanskelig, er å trade i selskaper hvor man venter på nyheter som man tror er kraftig kursdrivende, hvert øyeblikk.

1 Like

Har du fantasi god nok til å konstruere en lignende for DC? Ørkenspredning et saga blott ut av intet?

Jeg doblet på kurs 40 - fantastisk timing!
Men dette blåser over. Sitter rolig i båten.

4 Likes

Hvis man sammenligner Desert med Pcib/farma, så er LNC fra Desert ferdig med Fase 1,2 og 3 i Midtøsten/Mena-regionen. Dette har de brukt totalt ca 12 år på
De har også fått markedsgodkjenning.
Neste skritt er salg og leveranse til kunde.

Desert er gjennom nær sagt alle hindre.

I løpet av året er de ferdig med fase 3 i opptil flere stater i USA.

Desert må gjerne sammenlignes med farmasi @Karatekidd.
Det setter selskapet i et svært attraktivt lys.

11 Likes