Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Utrolig kjedelig timet :frowning:

Tålmodighet er en dyd. Er du trader så har du missa en gylden mulighet. Er du long er dette bare fartsdumper på vei mot et fremtidig mål.

Det er jo ikke rart at et vekstselskap priset på forventninger faller i dette børsklimaet - spesielt når det har gått så til de grader opp den siste tiden. Sentimentet for vekst er på et bunnivå, bare se over dammen. Det som kan være verdt å ha i bakhodet er at Desert Control er på terskelen til å generere gradvis økende inntekter. De er i kommersialiseringsfasen for sitt produkt i UAE, forhåpentligvis er de det om kort tid i US også. Tall vil komme på bordet snart. Markedet er gigantisk. Alle tar sine egne beslutninger. Jeg valgte tidlig å ta på de lange brillene i dette caset.

5 Likes

En som virkelig selger aggressivt. Nesten så man skulle tro at noen vil bli ferdig før det blir synlig på listene (kjapp og brutal short).

Det blir for dumt å greie alle vekstselskaper som er priset på forventninger under en kam. Man må jo se og vurdere om de er realistisk eller urealistisk priset på disse forventningene!
I startfasen av slike korreksjoner vi nå opplever, så ser ofte ikke markedet disse vesentlige forskjeller. Men etter en stund får vi gjerne litt mer fornuft inn i bildet.

2 Likes

Stop loss? Hadde ikke trodd jeg skulle få handlet på 31-tallet igjen i denne aksjen. La oss håpe det var bunnfiske.

Enig i det, men slik fungerer gjerne psykologien i praksis.

Trodde aldri at jeg skulle fylle på med mer aksjer.

1 Like

Så ble det enda fler gullkantede aksjebrev i skuffen ja. 2k i dag.

3 Likes

Setter vi bunn her da? :crossed_fingers:

1 Like

Så lenge markedet for ørkenbekjempelse fremdeles er der, så er litt børsuro, og Putins rasling med sabler, bare litt støy.

Har caset endret seg??

5 Likes

I realiteten så blir caset sterkere og sterkere for hver dag som går!

I mellomtiden kan vi glede oss til Torsdagens Agenda

Inspired by a vision to make our earth green again. An introduction to Desert Control, by Ole Kristian Sivertsen (President and Group CEO)

Desert Control Americas, bringing the LNC innovation to the United States by Michael Davidson, PhD (CEO Desert Control Americas)

Liquid Natural Clay (LNC) to improve water and nutrient efficiency of sandy soils. A science-led and field-proven approach by Dr. Orn Supaphol Lead Soil Scientist Desert Control

Q&A followed by closing remarks

6 Likes

Ingenting som har forandret seg i caset. Dette er ren psykologi.

5 Likes

Og kanskje Hatteland vegrer seg litt for å selge nå?

Vil nok vise seg hvem som selger, men IPO-gjengen er ikke nødvendigvis i DC for the long run og da kan dager som ellers hadde vært grønne kanskje være et nyttig redskap til å pøse ut om en eller flere ønsker å ta profitt (3x) uten å måtte selge når det er ragnarok og knapt finnes kjøpere (grunnet det generelle børsklimaet).

Uansett rar kursutvikling vi ser.
Håper torsdagen snur den negative trenden.
Et gullegg fra Sivertsen hadde passet nå

1 Like

Helt greit om det snur allerede i morgen også!

1 Like

Sitter nesten å håper det blir et par røde dager til. La store poster/resten av Ipo aksjer rulles ut for salg samtidig med krigsfrykt, rente å makro uro. Vi VET at LNC er akseptert å godkjent jmr. Mawarid kontrakten i Saudien å det grønne belte. Hvorfor skulle det ikke virke elsewhere globalt. Vi er nok mange bare her på TI som sitter med mere tørt krutt å handle for. Å snitte litt opp når vi vet at neste melding blir positiv (er åpen for diskusjon på motsatt) ser jeg på som en gave. I nuet et av 3 beste aksjer å invester i slik jeg ser det.

6 Likes

Bare nysgjerrig, hvilke er de to andre? :slight_smile:

En svenske å en amerikaner :wink:

1 Like

Denne artikkelen er over 10 år gammel, men jeg tror at overskriften ikke er noe mindre sann i dag:

5 Likes