Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Husk at en teknisk analyse ikke tar høyde for noe som helst av det fundamentale i selskapet.
Et slikt mønster kan lett brytes av positive børsmeldinger vi bør ha i vente, f.eks. første store kommersielle avtale. En generell nyhetssak om selskapet kan også løfte interesse og kurs.

3 Likes

Tror ikke dette har vert tatt opp tidligere; Jeg har hatt det i tankene lenge selv om det selvsagt ikke er nærliggende å aktuelt før om veldig mange år:
Jeg ser virkelig for meg en fremtid der Desert Control (og eventuelt kommende løsninger med tilsvarende resultat i vannbesparelse vil bli et obligatorisk og lovpålagt krav for store forbrukere av vann til landbruk.
Er det noen andre som har tenkt tilsvarende? Dette vil åpenbart ikke skje med det første, men i fremtiden ser jeg på det som et høyst realistisk scenario.

Det er slettes ikke uvanlig at vanningsforbud på mark i hele stater i USA sendes ut og støttes av lovverket. Dersom det fantes en løsning som kunne spare opptil, og gjerne minimum 20-30% av vannforbruket ville jo dette vert revolusjonerende. Hvem i all verden takker nei til det?

Ikke vet jeg, men vi er utvilsomt inne på noe…

2 Likes

Snublet i denne da jeg lette etter gull… enjoy!
Data fra 2017/18, men hadde tilgode å se denne sammenstillingen

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://static1.squarespace.com/static/595955913a041144867e8268/t/5c7c0a53e2c4834c1a33aa68/1551633018267/Desert%2BControl%2BWhitepaper%2BORIGINAL.pdf&ved=2ahUKEwiM4rSk6_b1AhWVQ_EDHSkfA00QFnoECAQQAQ&usg=AOvVaw35-BCDDX1CzWl_CKF1VBst

7 Likes

Det er sånne hexagon purus kontrakter vi trenger nå.

Da er 27,- neste, jaja, får håpe den holder det nivået før vi får noe matnyttig:)

Da er 100,- neste, jaja den som venter får se :slight_smile:
Jeg tror resultater trumfer woodoo.
Snart kommer de første kontraktene. Småsparerne må bare få tømt seg først :joy:

Det er tall som tar selskapet opp igjen - men det kommer ikke (tydeligvis)

Andre nyheter kan dog komme når som helst

Ja, tror jo håper det. Er ikke veldig nervøs langsiktig, men kortsiktig, så får man kanskje muligheten å plukke på 27,-. Bra det da:)

Blir betenkt, når aksjens fallmodus bare fortsetter.

Tror de fleste på TI sitter long i DSRT, og akkurat hva dagens kurs er, blir mer eller mindre irrelevant, da det blir levert resultater etter plansetting fra OKS og teamet. Det er spennende å følge med på kurs og penger - men pr i dag er vi ikke i nærheten av hva som faktisk kan bli av DSRT.

7 Likes

Stusselige 7,5 øre unna å få påfyll på 28,50…!

Merkelig opplegg, selge så aggressivt ned både på slutten av dagen i går og de første timene i dag. Blir vel ikke sjokkert om det kommer et nytt “angrep” litt senere.

Kattenes lek med mus dette.

Må si jeg tar stor avstand fra at du som selverklært mange tiårs veteran på børsen sitter og avfeier teknikker som veldig mange aktører i markedet bruker.

Det er veldig mange i disse trådene som er helt ferske i aksjemarkedet, og da blir det villedende for dem når folk som selv sitter lastet ikke er åpne på at det må forventes at det er store svingninger i en prekommersiell aksje som stiger så fort.

Det ser ut som noen kastet kortene i dag tidlig, kan hende var dette den siste dumpen som trengtes:

4 Likes

Nå er det på tide at du som moderator drar inn de horna dine som du har for enkelte forumdeltagere.

1 Like

Har han blitt moderert?

Det er mye HO-trolling som har blitt fjernet fra denne tråden av moderatorer, bare så det er sagt.

Nei ikke denne gangen, men det er flere andre ymse innlegg som godt kunne vært det av Dere moderators når det gjelder andre brukere. Du vet like godt som meg at vedkommende ikke surfer rundt på andre fora. Kjenner bare igjen stikka dine mot vedkommende fra andre tråder her på TI.

1 Like

Så tenker jeg at man skal ha respekt for at en del ikke tror mye på TA som verktøy. TA er ikke fasit. Man snakker ofte om støtte, men også gjerne at støtte eller motstand brytes. Da er det ikke særlig “støtte” eller “motstand”?

At kursen kan svinge er vel fremhevet av veldig mange her som har lastet opp et betydelig antall.
Fundamentale nyheter/avklaringer, eller fravær av det, vil bety mye for kursen fremover.

5 Likes

Jeg er ikke på HO. Er mindre og mindre her også.
Jeg tror DC vil lykkes pga resultater selv om noen tror at 30 er et magisk tall eller tror mer på streker enn kontrakter.

5 Likes

TA av forumet viser sterk oppgang snowflake-tendenser den siste tiden.

Det er ikke et problem at folk har ulike tanker om DCs potensiale som personlig inntektskilde. Det som er fint å tenke på da er jo at enhver har råderett over egen finans, og kan handle basert på egen risikovurdering/magefølelse.

Man kan ikke stoppe alt av “innholdstomme” eller motstridende kommentarer. Kan man ikke derfor bare la visse kommentarer stå ubesvart, om det bare skal bli tautrekking?