Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Forventer å få synliggjort i større grad hva man kan forvente av Mawarid Desert Control i tiden fremover, i tillegg til å få en bedre innsikt i pilotprosjektene i Arizona og øvrige planer for Desert Control Americas. Om det kan tenkes å være kursdrivende avhenger vel mest av hvilke forventninger som finnes i markedet. Kan slå ut begge veier, bl.a avhengig av eventuelle tidsestimat som måtte dukke opp med tanke på når MDC kan forventes å være operativ.

2 Likes

nei!
Laanekassen, hvor lang tid ser du for deg å eie aksje før du selger?

Jo lengre, desto bedre? Jeg tenker vel 1-3 år realistisk sett. Hva med deg?

ikke langt unna, har sagt 3-5 tidligere, men tenker mer på 5 + nå.

Hvis vi får lov til å beholde de så lenge. Viser det seg at det kurerer «kreft» så kommer vel BP :wink:

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Igjen… Det er ikke alle tanker man trenger dele, og dette er ikke en chat.

3 Likes

Blir spennende å se om den kan stå imot presset mot 30 imorgen.
Nasdaq er ned 1,90 og Dow ned 1,30 nå så da blir det vel en rød dag imorgen.

Kommer inn noen gjeste artister på denne tråden fra tid til annen. Noen er glad i Toyota andre driver med Karate. Felles med dem er de strør sand i maskineriet.
Get a life…

5 Likes

Her er jeg faktisk enig med alle/de fleste som kritiserte meg sist runde: Topp 20 sitter musestille, og har vel også økt bittelitt?

Nedsiden bør derfor være begrenset

Omtale i E24 blir sikkert flott, men jeg har vel avfunnet meg med at denne vil stå stille eller synke videre så lenge selskapet ikke guider på- ja, dere vet

De har lagt lista høyt, kommende guiding bør bære preg av kvantitativ art

Slenger ut noen tanker/lysglimt:

Inflasjon 1: Der mange andre grønne vekstselskaper krever massiv finansiering i et ruglete marked, kan DC by på kapital-lett vekst med cluster-produksjon som tilpasses etterspørsel med små, gradvise investeringer.

Inflasjon 2: Høyere mat-, gjødsel-, og vannpriser må jo være gull for DC (synd å si det). De fleste kostnader øker for DC også, men leire er det rikelig av her i verden.

Markedsverdi er nå tilbake der den var 14. oktober 2021; 1,24 mrd NOK. Det endelige gjennombruddet i UAE ble bekreftet etter dette. Fin mulighet for oss som vil være med på hele reisen.

Mr. Schakal, “Strategy and Investments Director” i Mawarid Holding Investments, er stadig inne og liker innleggene til OKS og DC på LinkedIn. Viktig person. Kjekt å se.

Interessen for selskapet øker stadig. 40-80 nye følgere tikker inn på LinkedIn hver uke, og OKS er på tur med e24 på åkeren i Arizona.

Her fylles det på.

6 Likes

Inflasjon 2: Høyere mat-, gjødsel-, og vannpriser må jo være gull for DC (synd å si det). De fleste kostnader øker for DC også, men leire er det rikelig av her i verden.

DC har greenbox produksjon ( i Norge?) Som gjør at de kan sende teknologien verden over.

Produksjon av selve containeren med innhold er planlagt vha lokale entreprenører som rørleggere og elektrikere- ikke sensitivt…og etter hva jeg har blitt informert i stor grad standard (ikke kostbare) komponenter

Leiren utvinner de på stedet, selv i ørkenen.
Kostnadene for DC vil gå ned, selv med inflasjonen medregnet

For min del er nedsiden forårsaket av makro irrelevant. Det viktigste er å ikke bli sittende fast i en overpriset aksje, som aldri henter seg inn igjen. Ingen grunn til å frykte at DSRT lider denne skjebnen, imo. Som også tydeliggjøres av at topp20 og brorparten av topp50 sitter musestille.

3 Likes

6 av de siste 22 innleggene hvor nevnte Schakal har trykket liker har vært relatert til DC. Mulig at det også sier noe om innleggshyppigheten til DC, men som du skriver; definitivt kjekt å se.

Har også delt to innlegg og virker veldig på når det gjelder akkurat Desert Control


2 Likes

Absolutt, strømlinjeformet produksjon, volum, automatisering etc vil jo sende kostnadene nedover på sikt. Tenkte mer på kortsiktig kostnadsøkning for arbeidskraft og komponenter. Men betalingsviljen for LNC vil nok øke betydelig mer, så jeg vil ikke tro at OKS mister nattesøvnen pga litt inflasjon.

1 Like

Landbrukstjenester:

Tilbyr tjenester i Dubai og følgende områder

Dubai

Al Ain

Abu Dhabi

De forente arabiske emirater

Fra ATH og ned til +30 er et rimelig stort fall.
Kjøpte på snitt rundt 28, så jeg forbauses over den siste tids svekkelse.
Teknologien til DC er vel utprøvd, så da blir det interessant å se om kursen snart har nådd «gulvet»?
Ingen tvil om at selskapet har glupe folk, som kan sine saker.

Aksjen er opp 100% fra den begynte å gå etter sommerferien, men er i en litt negativ price discovery akkurat nå, sikkert forsterket av sur børs i kombinasjon med at den falt under 34 der ganske mange gjorde sin entry.

Hvis den ikke snur omtrent nå så er det ingen sånn særlige holdepunkter i chartet før 27, men kan egentlig bunne hvilken dag som helst hvis noen finner ut at den er billig nok på 1,2 milliarder, eller den kan fortsette. Den som lever får se.

En dobbel topp er et veldig bearish teknisk pattern hvis det avgis, noe det har blitt i dette tilfellet. Sånt som er greit å vite om, enten fordi man vil prøve å trade, eller i mitt tilfelle når jeg sitter long bare for å være mentalt klar på at det kan bli ruskete.

Momentumindikatorene begynner å flate ut, ikke så hardt salgspress men fremdeles avventende kjøperside.

(Solid avkastning sammenlignet med hovedindeksen selv om den er ned fra toppen)

12 Likes