Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

DSRT er jo notert på growth børsen, så at det er høy risk burde alle vite :+1:
Flott at det blir belyst igjen, for mye haus her inne og alt det der…

Med tanke på at Mawarid allerede har godkjent produktet å valgt å innlemme LNC som sitt produkt for det grønne beltet med kontrakt å cash på bordet kan du utelukke «ikke er» , men heller fokusere på «sikker vinner». Hvor stort det blir får vi den første indikasjonen på ganske så snart, men at noen av oss vil tape penger på investering hvor hen man har kommet seg inn på etter ATH intra på 44,- tviler jeg meget sterkt på.

4 Likes

Skulle det kom en artikkel om desert? Har en følelse at dette selskapet er ukjent for norske retails investorer enda.

Holder nok på med den nå, hun journalisten fra E24 var vel på vei ned til Arizona for å møte OKS og gjengen om jeg ikke husker helt feil.

4 Likes

Slutter aldri å bli overrasket over hvor utrolig kort tidshorisont mange har i aksjemarkedet.
Dessuten er det en gjenganger at man kobler kursutvikling med selskapets fremdrift.

8 Likes

Blir veldig spennede framover uavhengig av aksjekurs. Håper vi kan få se at de faktisk kan tjene penger på dette og at de kan øke produksjon uten at produksjonsprosessen tar noe skade av dette. For om de kan tjene penger så er skalering skys the limit

2 Likes

Journalisten skal møte OKS i Arizona.

Jeg fikk beskjed om at artikkelen ville komme om et par uker av journalisten. Dette var for en uke siden, så en artikkel i E24 neste uke er ikke helt usannsynlig.

5 Likes

Verden har ikke noe valg…
«Bilde sier mer enn ord»
bilde

DCG er på saken…
Lykkes de, så vinner alle. Også aksjonærene…

4 Likes

Regn med en "sand"jordnær artikkel da, ikke en frelst journalist.

PS. Skriver laanekassenAS en særoppgave, eller er det slik det ser ut om man bare har åpnet tekstboksen for å svare og lar det stå?

Står forsatt ved at DC kan bli en vinner, men å hevde at den er en sikker vinner, er å strekke stroppen for langt.
Så få heller grinebiterne fortsette å flekke tenner :laughing:

1 Like

Hva er en vinner?

Ørkenspredningsproblematikken er av enorme proporsjoner og utfordringene befinner seg i stor grad på nasjonalt nivå. Det handler om matvaresikkerhet og vannforsyning, blant annet. Jordbruk blir allerede kraftig subsidiert. Det er ingen grunn til at ikke bruk av LNC skal kunne bli det samme, dersom bruken mot formodning skulle vise seg for dyrt. Nettopp fordi matvaresikkerhet og grunnvann er et nasjonalt anliggende.

Løpende risikovurdering er viktig, men jeg savner konkretisering hos de som er mest ivrig til å poengtere det momentet. Hvilke mørke skyer truer i horisonten?

Grad av risiko og mulig nedside er også avhengig av gjeldende mcap. For min del har jeg et langt perspektiv med tanke på investeringen. Og vurderer risikoen til å være liten relativt sett målt opp mot GAV (ca kr 25).

5 Likes

DSRT er opp over 100% på kort tid samtidig som de fleste andre på growth har ramla. Jeg synes det ser ut som en vinner, hittil.

8 Likes

Nei dæven så du mener det samme som absolutt alle andre som har investert i DSRT?

Det er så typisk deg Ebitor, å sparke ned åpne dører når ting ikke går helt din vei kursmessig.

Eneste som strekker stroppen her i dag er du…
Kastet de lange brillene du hadde på nylig, eller hva skjedde?

2 Likes

Inflasjonen øker og FED har signalisert at de både vil avslutte støttekjøp og øke renta flere ganger i år. De fleste vekstselskaper har gått ned i hvert fall delvis pga. dette. Det ville vært rart om ikke også DSRT ble påvirka av denne utviklinga.

3 Likes

Vannmangel blir sett på som grunn til krig og store forflytninger av desperate mennesker.

3 Likes

I tillegg til at DSRT var på ATH når makro surnet for alvor. 100% var i pluss for kun 20 dager siden. Da er det ikke rart at den siger tilbake. I kontrollerte former (med tanke på hvem som har solgt).

1 Like
3 Likes

Hvilke forventninger har dere til Q4? Tror dere det blir lagt frem noe som vil trigge kursen nevneverdig?

Nå har vel dsrt gått ned fra 44,- til 30,- pga rente og markedsuro også. Det er mye luft der ute også er det noen vinnere. Man kan ta sjansen på å plukke de man tror blir vinnere nå eller man kan avvente å plukke når sannsynligheten øker. Renten blir da kun kortsiktig støy for de som lykkes, de som ikke lykkes derimot de vil kveles.

Det er WM Phoenix open i Arizona.(PGA golf) på TV.
Prøver å se etter guttene (Ole og Michael) på TV sendingen, men de har vel annet å gjøre.
Ser forøvrig veldig tørt ut…

3 Likes