Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Volumtørka kan kanskje tyde på at vi har sett bunnen for denne gang. Kommer vi til å stige på forventninger frem mot 25. februar?

3 Likes

Er det ikke 24 februar ?

Det sier min magefølelse også :+1:

Men kan godt hende vi får noe mer enn forventninger i tidsrommet før 25.
Dataene fra UAE skal kvalitetsikres hos en uhildet tredjepart. Når de er klare bør/må man sende ut en melding for å sikre lik informasjon.

I følge kalenderen på Nordnet er det 4. kvartalsrapport 25. februar.

Jeg så feil! Sorry:)

Det viktigste er at de klarer å øke prodokusjonen til storskala uten problemer.

Kan desert gjøre noe med tørke krisen i Brasil?

Når en ser kursutviklingen den senere tid, slår det meg, som det står i ordtaket:
En skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt . Noe å tenke på🤫

Har du kjøpt dsrt for å selge bjørneskinn alt nå, så er du nok tidlig ute ja. Men det viste vi vel alle mann?

4 Likes

Kommentaren var ment på deg Andre10 :wink:

Hva mener du at kursutviklingen signaliserer? Bør vi som har investert på bakgrunn av det fundamentale skjelve i buksene? Og i så tilfelle; hvorfor?

7 Likes

Du har selvsagt rett Ebitor. Fra nå vil jeg bare kjøpe aksjer som alltid går opp :laughing:.
Hvilke vil du anbefale ?

9 Likes

I fremtiden skal jeg bare kjøpe aksjer på grunnlag av etterpåklokskap…

8 Likes

Intensjonen bak var å ha i bakhodet at DC ikke er, men kan bli en sikker vinner.
Det har vi erfart flere av oss.
Et godt eksempel er PCIB, der flere enn meg svei av tresifrete beløp.
Så der er lov å være bevisst at risikoen kan være større enn en tror.

2 Likes

Snakker du flere hundre kroner her da?

5 Likes

Er enig i at man alltid må være obs på risiko, uansett hvor lovende det måtte se ut. Men samtidig bør man også være obs på at en midlertidig fallende kurs ikke trenger å bety en negativ fundamental utvikling.

2 Likes

Forskjellen er vel at her er teknologien verifiseret å klar for salg?

Random eksempler på aksjer som har gått ad undas finnes det utallige av. Tapte selv alt for mye på PCIB høsten 2020. Hvordan henger egentlig disse to selskapene sammen? Især med tanke på at DC allerede har nailet avtalen som PCIB aldri fikk.

3 Likes

Uff, det må være veldig tungt for deg å ha tapt flere hunder kroner i PCIB :slight_smile:

3 Likes

slutt nå