Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Skal sies at man får et parallelt løp hvor DCA i økende grad vil bli aktualisert samtidig som tålmodigheten lar seg teste med tanke på å få MDC i full kommersielt drift. Knappe to måneder igjen av Q1, så gjenstår det å se. Men å påregne at TTT er alltid et smart utgangspunkt. Heldigvis ikke avhengig av retail for å pushe kursen.

Nei, jeg har hele tiden hatt fokus på det som betyr mest for å få løftet aksjekursen, nemlig å få vite de kommersielle betingelser. Det er jo dette som er årsaken til kursfallet. Markedet har hatt svært lite å regne på.
At det vil ta tid å få driften i gang har jeg hele tiden forstått.

Det er ikke markedet som sådan som har sendt kursen ned. Det er de klassiske små, som ikke har tålmodighet til å stå løpet når kursen konsoliderer på grunn av tørke på nyhetsfronten. Etter mitt skjønn. Topp 50 har økt i den samme perioden og i topp 20 er det kun Nordnet og DNB som har nettosolgt.

4 Likes

Som et lite apropos til diskusjonen over om at ting kanskje tar litt tid for DC og at noen derfor blir litt utålmodige, er det vel betimelig å minne om noen kloke ord fra verdens kanskje beste langsiktige investor:
Warren Buffet

Akkurat det sitatet der mener jeg har stor verdi!

7 Likes

Det kan ikke brukes ukritisk.
Men i selskap som har livets rett og en lysende fremtid, så gjelder dette til gagns. Turbulens i kurs er bare støy på veien.

2 Likes

Angående TTT. For UAE akurat nå mener jeg det er gjeldende både for opprettelsen av det nye samarbeidet og igangsetting av de to nye klusterne. Ikke forvente mirakler der (helt enda i allefall :grin:).

Men, man tenker jo at kluster nummer 1 burde være oppe og gå. Kanskje nærmer en eller to av de andre seg også. Og jeg vil tro det er i “alles” interesse å holde mest mulig gående, både med tanke på opplæring av operatører og produksjon (cash).

Så jeg funderer på om det ikke kan være noen overgangsavtaler med moderselskapet enn så lenge. Kanskje de til og med gir noen få gullmynter i kassen?

Spekulasjoner på aller høyeste nivå dette selvfølgelig. Skal kun tas alvorlig dersom det mot formodning skulle bli bekreftet en eller annen gang‼️

4 Likes

Da beklager jeg min uvitenhet her. Jeg har kun vært aksjonær i kort tid, og har nok mye å lære enda. Jeg trodde at de økonomiske marginer for selskapet når det gjelder UAE ikke var kjent enda, og at det da var grunnen til at det ble vanskelig å fastsette riktig kurs.

Redigert:

Innser nå att jeg satte saker og ting litt på hodet. MDC er jo et lokalt salgsselskap i form av et partnerskap der Mawarid eier 51% og DSRT 49%. Så blir det jo MDC som forhåpentlig skal opparbeide en salgssuksess i området og der marginene først da kan bli kjent.

1 Like

Bounce herfra etter dobbelbunn?
Noen som vil satse på det
bilde

2 Likes

Håper egentlig kursen holder seg eller dupper noe, da DSRT kan nå mange flere investorer med noe mer omtale og pr. En attraktiv inngang og framtid kan være alfa omega ved hederlig omtale og å gi flere innsikt i denne fantastiske teknologien. Ingen hastverk.

Når skuta først hever alle seil - har vi mange flere ombord.

2 Likes

Flott film fra Arizona.
DC har enorme områder å fikse der, og vannet kan hentes fra kanalen :blush:

1 Like

Snart 3K stk fra Nordnet inne i aksjen.
Man kan bli litt forbauset over det lave volumet de siste dagene. Avventende.
De store kan ikke kjøpe eller selge uten å utløse store svingninger.
Småsparere har en stor fordel i denne fasen (hvis de ønsker inngang eller påfyll).
Alt ligger til rette for eksplosive kursutslag ved news.
Lykke til!
:chart_with_upwards_trend:

5 Likes

Ganske “morsom”(les tragisk) diskusjon på HO seneste døgnet. Flere som etterlyser mer tall vedrørende marginer. Det samme som jeg også var inne på nylig. Selvsagt ville nok mange gjerne visst mer om marginer for å bedre kunne kalkulert potensialet i aksjen.
Etter nærmere ettertanke har jeg dog forstått at man faktisk ikke kan forvente slik avklaring for et selskap av denne type i den innledende fase det nå befinner seg i. De skal forhåpentlig konkurrere i flere deler av verden. Det vil da være naturlig med ulike betingelser, alt etter hvor man opererer. Å opplyse om alle tall fra f.eks. UAE vil da lett skape komplikasjoner i forhold til forhandlinger i f.eks. USA. Man ønsker ikke presedens fra et land til et annet, spesielt ikke i en slik innledende fase som dette.
Det vi kan føle oss rimelig sikre på, er at selskapet på sikt kan evne å operere med relativt smale marginer, og slik være konkurransedyktige. Dette fordi arealene som kan bli omfattet av avtaler kan være så enorme. Volum er stikkord.

11 Likes

Helt korrekt!

1 Like

Hvilken tidshorisont har du i DC:

  • 1-3 måneder
  • 3-6 måneder
  • 6-12 måneder
  • 1-2 år
  • 2-5 år
  • 5 år+

0 stemmegivere

PS
Dette gjelder dem som faktisk eier aksjen.

om 2-5 år skal jeg bytte ut min Lada Niva 1983 med en Lada 110 Sedan, takket være gevinsten jeg kommer til å få fra Desert Control

1 Like

Aldri bytte ut en Niva, det er verdens kuleste 4x4!

5 Likes

Påfyll av 1k aksjer i dag også gitt, kjøpersiden er veldig på vent, utnytter muligheten med glede.

5 Likes

Skal ikke mye volum til før det blir fart i sakene

5 Likes