Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det er vel akkurat like interessant, den avtalen er i boks, vi vet bare ikke innholdet i den enda.
Er du redd de kommer til å tape penger på den?

Kanskje heller si det på en annen måte : Gleder meg til å få noe mer konkret grunnlag å regne på.

2 Likes

Fylt på aksjer dag. Spennende tid i møte for selskapet, følger magefølelsen med et par kjøp her nede.

6 Likes

“Hva vi alle venter på”
Med OKS i Arizona i neste uke.
Så vil det" tidligst " kanskje komme noe vi alle venter på den påfølgende uke. Men, Q4 rapport er uken etter den 28 februar. Så, jeg vil tro at kommende avtaler, resultater og prognoser vil komme på samme dato.
Så “tålmodighet” mine venner…

5 Likes

Ganske sannsynlig at det kommer en hyggelig artikkel om DSRT i E24 i løpet av neste uke også.

5 Likes

Tror ikke vi skal ha forhåpninger om kommersielle avtaler med det første.
TTT .
Grunnen til at aksjekursen har falt 25% skyldes nok akkurat at mange investorer har en altfor kort tidshorisont på sine investeringer.
Da er det ikke unaturlig at endel hopper av, når aksjekursen går nedover.

Ja vi får håpe de kommer seg inn igjen da, for det ville vel være galskap å stå utenfor nå fremover når man kjenner caset å hva som er i vente de neste måneder.

Hva er det i tilfelle UAE venter på da? Er ikke produktet både presentert og testet? Et utøvende selskap er dannet? Er det ikke da naturlig å forvente at de ønsker å komme i gang så fort som mulig?

5 Likes

Gresset gror ikke fortere av at du drar i det,
Sitatet fra Fosnes Hansen er beskrivende, når det gjelder tålmodighet

De ble enige om å danne et nytt selskap med Mawarid for ca 1,5 mnd siden! Det skal registreres (er vel gjort), og så skal det besettes folk i ulike stillinger i nye lokaler osv osv… Det har forresten vært juleferie innimellom også! Synes vel ikke akkurat de somler…

5 Likes

Du har ikke satt deg veldig godt inn i tingenes tilstand

OKS er så fin og transparent, liker reisebrevene og stort sett alt han formidler.

“There are decades where nothing happens; and there are weeks where decades happen.” - Lenin

3 Likes

Poenget er som Spetalen sa for en tid tilbake.
Den verste fienden i aksjemarkedet er utålmodighet.
Tydelig at enkelte ikke evner å få med seg poenget i den senere tids kursfall, er utålmodighet.
(Jeg gir bare uttrykk for min oppfatning av kursfallet. Hva jeg mener om aksjen er ikke temaet her)
Jeg legger vekt på TTT og tror fort det kan ta uker/måneder før den første kommersielle inntektsbringende avtalen er i boks
Men jeg liker innstillingen til OKS :star_struck:

So What? Jo lengre tid jo fetere/bedre avtale!! Vi VET jo at det funker.

Nyansettelse i Desert Control Middle East

8 Likes

Concorde

Da er vi jo enige :+1:

10 Likes

Hva legger du til grunn for den antagelsen? Er det ikke normalt at man har på plass en kommersiell kontrakt før man er “up and running”?
Hva er det egentlig som må avklares i UAE før man er klar for kommersiell drift? Stifter man et selskap og ansetter folk der betingelsene er fortsatt i det blå?

1 Like

Merkelig hvor viktig det er for alle og komme inn og bekrefte at dette tar tid… miiinst 2 mnd :crazy_face: ok …

Får glede seg til neste uke da når OKS er i Arizona … nei vent, var han der allerede nå ja :sweat_smile:

Robotene styrer kurs på fillevolum, helt til de plutselig ikke får til d mer og volum kommer :grinning:

Tvi tvi :writing_hand:

7 Likes

Når man bestemmer seg for å etablere et selskapet som dette og ansetter folk, vil man normalt ha avklart de kommersielle betingelser på forhånd.
Jeg er selvsagt enig i at det går en del tid før den kommersielle driften er på plass. Poenget er dog at de kommersielle betingelser bør allerede være rimelig avklart. Det er jo det som betyr mest for aksjemarkedet.