Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Vel,

Selskapet selv : “LNC will be available for larger-scale deployments in early 2021”

Nå er vi tidlig i 2022, og de sier det samme

Så vet vi at de har noe gående med Mawarid som kan bli veldig bra; men ingen større bestillinger er meldt markedet

Det er her dette med skoen kommer inn

1 Like

Helt enig, vi trenger noen salgskontrakter, men nå som Mawarid har etablert et selskap så tror ikke jeg dette er langt unna.

Ok å være måteholden, men den var nå en smule pessimistisk i min bok. Me lyt sjæu!

Du er snodig. DC hadde produksjonskapasitet på 30 000 liter i timen i første halvår i fjor. Denne ble doblet til 60 000 i slutten av september og doblet på nytt til 120 000 i desember i fjor. Kapasitetsmessig var nok det meste i bruk i forbindelse med pilotprosjektene. Mao; Desert Control var klare som et egg og gasset på i hele 2021. Skjønner meg overhodet ikke på dine stadige tolkninger av caset.

7 Likes

Aner vi et snev av avensis gjengen her :man_shrugging: Leser gjennom innleggene til vedkommende her å for meg så lukter det «lur»erier for å snakke kursen ned her på TI. Kanskje @pdx kan ta seg en tur?

7 Likes

Økningen i kapasitet er jo helt gull - det samme med at de har økt staben - men siden du spør: Jeg har jo tatt opp dette med avtaler og økonomi til manges frustrasjon tidligere -men erfarte at det ikke var særlig populært

Derfor: Jeg applauderer jo kapasitetsøkningen men etterspør avkastning og avtaler
Edit: Det samme gjør markedet

1 Like

Altså. Du skjønner vel at fjoråret kun handlet om én eneste ting; proof of concept? Jamringen om avtaler og økonomi er 100% hjernedødt når det settes i sammenheng med året 2021.

5 Likes

Vel, markedet mener noe helt annet

Markedet aka utålmodige småfisk. Kunne virkelig ikke brydd meg mindre.

Altså ærlig talt her. Du vet godt situasjonen rundt selskapet nå å du undrer deg over avtaler/avkastning??? Jommen sa jeg smør. Oppfatter deg soleklart på jakt etter en «spoiler» eller gule front lykter!!!

1 Like

Det er trist at du ser det slikt

Men ja - tenk så uhørt -å etterspørre slikt fra et selskap :slight_smile:

Jeg har (motvillig) atter en gang innrømmet at jeg syndig nok vil ha klarhet i dette - men understreker at jeg ikke er ute etter en lang diskusjon der det konkluderes med at jeg er gal for å påpeke basics

Etterspørre avtaler og inntekter fra fjoråret er så useriøst at man umulig kan ta deg seriøst. Nærmest et intellektuelt havari.

5 Likes

En ting jeg er 100% sikker på er at Mawarid har ikke tenkt å tape penger i dette nyetablerte selskapet og at fundamentalt har ingenting endret seg. Eneste er at markedet liker ikke vente og det kan man utnytte eller selge i frykt. Det er en kjent sak at når en kurs går ned spredt det seg usikkerhet hos deg selv, man blir nervøs for om man har gjort det rette. Man blir usikker og mange selger, jo lenger ned den går jo mer usikker blir du og mange selger nære bunn. Det samme skjer motsatt om en aksje går opp, mangle euforisk følelse og blir ekstremt positiv. Fundmentale er akkurat det samme men følelsen man sitter med inni seg er totalt forskjellig. Tro meg, hadde det vært en fundamental negativ endring hadde jeg vært den første til å selge. Da er det nemlig mange som overbeviser seg selv om at den fundmentale endringen ikke er så farlig. Dette er psykologi og man må være sterk i hode for å ikke gripe seg av følelser.

5 Likes

Ærlighet, Lur, Skeptiker, Blutus….og H8r.
Dette «Trollet» er mangehodet og er på flere fora….
«Snart kommer Sola folkens og da sprekker det»…

2 Likes

Selskapet tar seg betalt for piloter -så om det er intellektuelt havari å etterspørre detaljer rundt dette, så anbefaler jeg deg å ta deg en bolle

Dernest, i slutten av oktober 2021:
Desert Controls første kommersielle kontrakt var verdt 3,4 millioner kroner. Foreløpig har selskapet ikke delt noen forventninger eller målsettinger til aksjonærene hva gjelder fremtidig omsetning. Mye handler fortsatt om produksjonstall og skalering.

– Når kan vi forvente tilbakevendende inntekter?

– Dersom vi signerer et strategisk partnerskap med Mawarid i begynnelsen av neste år, vil vi kunne forvente en jevn omsetning, sier Sivertsen.

-Det er her markedet venter på nyheter-detaljer -halmstrå, kall det hva du vil

Intellektuelt havari sier du :slight_smile: jo jøss da

2 Likes

Begynner å bli det samme hver dag nå. Folk som sutrer og andre som flagger at de fyller på. Har ikke akkurat hast med å fylle her. Det som er billig i dag blir fort ennå billigere neste uke. Jeg sier som OKS, stay tuned. Selskapet kommer med noe når det er noe å melde og det er sannsynligvis ikke langt unna. Med det mener jeg i første kvartal 2022 for MDC.

1 Like

Du etterspør detaljer som selskapet aldri vil frigi. Av konkurransehensyn. Inntekter fra pilotene er synlig i halvårsrapporten.

2 Likes

Som er et statement på linje med de som flagger at de har fylt på. Lykke til med å time bunnen.

2 Likes

Hehe, sant nok. Tar den😊

Nå nærmer vi oss kjernen:

JV’et med Mawarid:
Mawarid eier51 prosent og DC 49%, samtidig som Mawarid dekker brorparten av utgiftene i startfasen. Dette er flott, en meget god avtale -vi får anta at overskudd deles etter prosentmessig eierandel?

JV’et kjøper LNC direkte fra DC “at arms length” heter det seg videre. CEO har bekreftet at de vanligvis har marginer på 25-30 prosent (jeg husker ikke kilde, men kan finne dersom jeg graver, dette forblir derfor en påstand fra min side)

DC har tidligere uttalt:
– Når kan vi forvente tilbakevendende inntekter?

– Dersom vi signerer et strategisk partnerskap med Mawarid i begynnelsen av neste år, vil vi kunne forvente en jevn omsetning, sier Sivertsen.

  • Vi vet de har god kapasitet
  • Vi vet de har mange ansatte
  • Vi vet de satser hardt på Intellectual property og videreutvikling

Alt dette er kjempebra jobbet - men føringer på hva en “jevn omsetning” egentlig innebærer er det markedet må mates med nå

That simple