Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

I det øvre siktet.

Den totale dagsomsetningen i kroner har bare vær høyere 10 dager før. Og denne dagen er ikke over, så det blir nok fort en av de aller høyeste dagsomsetningene i selskapet korte historie.

Får håpe det berre er nokon som velger å ta gevinst etter ein solid oppgang i seinare tid og ikkje at det er ulik tilgong til informasjon i marknaden.

1 Like

Tipper sluttkurs i dag på 27,45 og at den er >28 i morgen.
Now, shoot me :sweat_smile:

Siste nytt fra DC FB
https://fb.watch/8LJTh4-xm0/

2 Likes

Et subtilt tilsvar på dagens nedsalg:

10 Likes

Til alle som maser om “blir det flere kontrakter”, "det tar tid"osv, så kan det være greit å ta en sjekk på hva Desert og Mawarid faktisk signerte avtale på sist vår:

" Abu Dhabi: “Mawarid Holding Company for Investment LLC.” and Desert Control S. signed A long-term cooperation agreement, aimed at contributing to the greening of the desert and ensuring food security resources, reducing the increasing demand for water, increasing the efficiency of environmentally friendly energy use, protecting the biodiversity of ecosystems, and improving the afforestation and cultivation system in the UAE and the region. "

4 Likes

Flott… men vi har vel alle forstått at det var disse pilotene som skulle avgjøre kontrakter? Lurer virkelig på hva de kan ta for literen eller hav prisingen er. Det blir vel pr m2. Så spørs det hvor mange m2 de kan behandle med 180 000 liter i timen. Det høres jo mye ut.

Fartin,

Tror du seriøst de plasserer ut flere enheter, og er på skjema til enda flere før årsskiftet, hvis nye kontrakter ikke er særdeles sannsynlig?

1 Like

I Nettavisen skrev de følgende:
"Avtalen med Abu Dhabi-selskapet Mawarid Holding har en verdi på tre millioner kroner, og går ut på at Desert Control skal hindre ørkenspredning og sørge for matproduksjon i tørkeutsatte områder.

Kontrakten kan bli et viktig kommersielt brekkjern inn i et viktig satsingsområde for Desert Control, som både vil tjene penger og redde naturmangfold i tørkeutsatte områder som Midtøsten og Nord-Afrika.

Samarbeidet med emirataraberne er et pilotprosjekt som strekker seg til midten av oktober. Er prosjektet vellykket, kan det bety store muligheter for det børsnoterte Stavanger-selskapet."

Er vel da naturlig å tro at det kommer ny melding om videre samarbeid ved en vellykket pilot?

1 Like

Nei jeg tror det er klart at de oppskalerer. Det er bare svært lite info rundt hva det innebærer. Jeg hadde ikke vært inne om jeg ikke trodde på en god utvikling. Det eneste jeg har vært skeptisk til er tidsaspektet. Hvor lang tid tar det før de selger for 50 Mill årlig for eks… tar det 4 MND eller 4 år.

2 Likes

Er det ikke litt prematurt å gruse kursen den 20’ende oktober? Midten av oktober var vel for ca 4 arbeidsdager siden. Ting kan bli forskjøvet, minst to selskaper som skal gå igjennom data. Jeg hadde ikke forventet noe svar ang ev videre samarbeid før en gang litt uti november.

2 Likes

Jeg sitter da rolig i båten og venter på melding fremover også, men slik jeg tolker @Hayen sitt innlegg er det allerede tegnet “lang tids kontrakt” og at det ikke vil bli gitt noe ny melding.

Har man satt seg inn i caset, og bygd «confidence», så kjøper man på slike dager :+1:

4 Likes

Jeg tenker de melder evt videre engasjement, men det ligger åpenbart en langtids intensjonsavtale her i bunnen.
Det er ikke ‘gjennomført pilot’ , også er man “i det blå” om hva som skjer. Lange linjer er trukket opp.

Og som @Ramsess skriver… En avtale er ikke som å dra kortet på rema og få kvittering tilbake.

Kursnedgangen idag er nok et forsøk på fra noen med dype kommer på å skape nervøsitet hos endel.
Det ser ut til at de har lyktes med det :blush:

For øvrig imponert over at logistikk vedr produksjon og utplassering av nye enheter er på skjema. Det er veldig mye som ikke er det idag pga covid eller lite kapasitet på global frakt. I tillegg er jo dette et ganske ferskt selskap med begrenset erfaring.

2 Likes

Veldig viktig poeng!

Det er jo akkurat dette jeg og (antageligvis) @Fartin også tror, og det er melding om videre engasjement vi har antydet at er på “overtid” eller at det kan “ta litt tid” å lande etter en mest sannsynlig vellykket pilot mtp oppskalering. Mulig jeg misforstod innlegget ditt, @Hayen, om de som “maser”.

Synes forøvrig det er unødvendig at vi skal kalles prematur eller dra paralleller til REMA når jeg også tidligere i dag har stilt spørsmålstegn til at noen er utålmodige og driver nedsalg allerede.

Prematurt var ikke rettet til deg, men til dem som velger å selge seg ned før selskapet har fått en skikkelig anledning til å komme med noe svar.

Sivertsen forklarer:



10 Likes

Så enkelt kan det sies:

4 Likes