Tidligere bannede brukere får ikke flere sjanser.
Samtidig må vi være forsiktig med å dempe nye deltakere som er negative på en saklig måte, det er lett å gå på en smell hvis man lukker døra for kritiske innlegg
Tidligere bannede brukere får ikke flere sjanser.
Samtidig må vi være forsiktig med å dempe nye deltakere som er negative på en saklig måte, det er lett å gå på en smell hvis man lukker døra for kritiske innlegg
Skal man være negativ på dette forum så må alltid innlegget begrunnes. Ellers kan du heller gå til hegnar online. Er kommentaren positiv så er innhold ikke så farlig. Da er det bare å hive på x antall hjertet og raketter.
Hvis man snakker om å påvirke kurs… er ikke kommentarer type «ingenting forandret fundamentalt» «småfisker selger og proffene kjøper» «kjøpsanledning nå» også en måte å påvirke kurs, men ingen klager over det her.
Forum er en god plass å hente i formasjon, men personlige tolkninger/meninger har liten verdi, positive som negative.
Endrer ting seg fundamentalt så skal jeg være den første til å skrive det også. Synes det er den viktigste grunnen for å holde eller kaste et case. Den har spart meg for mange kroner, både av og slippe ras og for å selge for tidlige. Men klart verre om kursen dropper til 15,- også endrer noe seg fundamentalt negativt.
Etter min mening burde flere begynne å tenke i form av år (og tiår) istedenfor denne type emosjonell og reaksjonær tilnærming til aksjer. Daglig kursutvikling kan du da se på som støy og fokuset blir på selskapsbygging og value roadmap´et til DCG. Dette er typisk dagens “investorer” dog, som er like avhengig av sitt daglige grønne dopamin-sjokk som en knark er etter heroin.
Så enkelt og greit er svaret på spørsmået “er daglig kurs-utvikling i DCG gøy å følge med på?”: Det spiller ingen rolle for oss som fokuserer på 2030 og beyond, forholdet mellom et virkelig problem og om DCGs produkt løser dette problemet på en god og effektiv måte. I det vi får fundamentale nyheter som avkrefter teknologiens potensial - ja, da er jeg helt med på at det ikke er gøy å være DCG aksjonær.
Edit: Og bare så det er sagt: Jeg synes det er flott at noen stiller kritiske fundamentale spørsmål til teknologien som ikke er diskutert. Det er nyttig, så fortsett for all del med det. Innlegget mitt var kun rettet mot dette konstante fokuset på aksjekursen fra dag til dag, og hvordan det ser ut til å forme folks meninger rundt egen investering uten fundamentale endringer i caset.
Jeg er en av dem som nå sitter med et betydelig papirtap i dette selskapet. Det skyldes kort og godt at jeg var alt for sen med å oppdage potensialet, og dermed kom inn på et litt uheldig tidspunkt. Det eneste jeg så langt da irriterer meg over, er at jeg kunne fått mye mer aksjer i dag for samme sum som jeg for noen uker siden kjøpte for. Men er det en ting et langt liv i aksjemarkedet har lært meg, så er det å ikke pine meg selv med etterpåklokskap. Ingen hensikt å surmule daglig over lav kurs, så lenge vi ikke har fått en eneste negativ nyhet som forsvarer kursnedgang!
Dette selskapet tilfører verden et så viktig produkt, at det rett og slett MÅ gå godt!
Kursen begynte å falle når det surnet i US, renter opp og growt tech ned. Så man vil nok ha litt Show me the money for tiden, men det kan jo faktisk komme ganske raskt her, i motsetning til mye annet.
Russland vs. Ukraina er heller ikke noe rakettbrensel for børsene.
Er i samme båt ja
Enig med deg @he67
Man må ta alt som skrives med en klype salt, og innse at mange blir påvirket av at de faktisk har investert penger i noe som de vil skal lykkes.
Når noen da kommer inn og er kritiske er det lett å se det som et angrep som skaper kognitiv dissonans - det JEG har investert i KAN det jo ikke være noe galt med.
Når i tillegg mange er i samme situasjon i en tråd blir det fort litt hallelujastemning som ikke gagner noen, man blir blind for risiko.
Se på begrunnede kritiske innlegg som en gave, kanskje de redder deg fra en feilinvestering
Aaleby
Hadde forventet at du hadde lest og reflektert over innlegget mitt.
For ordens skyld har jeg ikke solgt en eneste aksje , vil bare ha fram at det ikke er noe fasit svar på verdien av DC slik du udokumentert påstår.
Hadde vi visst at DC var en gullgruve, hadde aksjekursen vært sky-high i dag.
Så reflekter å innse at .TTT før vi ser fasitsvaret
Samtidig er det en utfordring med hele formatet, hvor det dessverre hører sjeldenhetene til at kritiske innlegg er nettopp velbegrunnet. Hvert fall i selskaper med kort fartstid. Det krever gjerne at noen har brent seg for at engasjementet er ekte med en faktisk innsikt i caset. Den vanligste formen er gjestevisitter av typen forståsegpåere. Som enten fordummer debatten eller forsurer stemningen gjennom bevisst provokasjon.
Hvor har jeg påstått dette? Min subjektive mening er at utfordringene vedr ørkenspredning vil gjøre DC til en suksess. Nesten garantert. Ikke i morgen eller i overmorgen, men til slutt. Har derimot aldri hevdet det du hevder her. Og jeg har alltid påpekt at ting vil ta tid. Ditt innlegg gir (imo) null mening.
Skuffende hvordan flere rakker ned på Aaleby, spesielt når han ikke har gjort annet enn å dele informasjon om selskapet, og poengterer ved flere anledninger at alt går ikke på skinner rett inn i himmelen.
Såklart skal folk få lov til å klage på kursutvikling her inne. Men å stadig påstå at det er kun hodeløs hausing her inne uten noen “kritiske innlegg” begynner å bli jævlig gammelt.
Håper ikke du slutter å poste Aaleby. Da forsvinner nok enda flere bidragsytere også…
Enig. Flere viktige bidragsytere i tråden har jo allerede sett seg lei og holder seg borte. Reiser @Aaleby også er det snart bare lesere og troll igjen, med noen få unntak.
For en ny bruker (som meg), er min subjektive oppfatning at man må vokte seg vel for å sette spørsmålstegn ved “etablerte” sannheter
Ikke ute etter mer krangling, men slik ser nå jeg det
Uansett, vi er alle på børs for å tjene penger- og muligens er ansettelsene i USA nå en følge av at mange nå vurderer å konvertere til jorder enn å opprettholde jorder?
SoriaMoria,H.O a while back:
With scale Sivertsen says they can drive that cost down, ultimately aiming for around $0.20 (£0.15) per square metre.
By comparison, the cost of buying productive agricultural land elsewhere in the world ranges from $0.50 to $3.50 (£0.38 to £2.65) per square metre, says Sivertsen.
In the future it might be significantly cheaper to transform unproductive land than to seek out an established farm.”
Som deltager på denne tråd så er jeg forbauset over enkeltes aksje eieres evne og ønske til selvpisking. Men, det er vel som i kjærlighets livet, ellers.
Noen elsker smerte på en måte som forbauser allmenheten.
Det er slike holdninger jeg ikke skjønner meg på- og som støttes av mange her inne.
Men nok om det, du får sikker 14 tomler opp på den
Continuous production
Heftig saker, og gleder meg til videre guiding